Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 24 januari 2011

Dag 24..

Det är måndag!
Och idag skulle det minsann bakas i huset i skogen.
Tills jag kikade in i skafferiet och konstaterade att inget
mjöl.. 
Inte mer än en bottenskyla i en stackars påse som stod där och skräpade.
Så det fick bli en tur till stan istället.
Och vad jag led (inte ett dugg, he,he)!!

Och tänk så konstigt! 
När jag kom hem hade jag en bukett

tulpaner
förutom dom där nödvändigheterna jag var tvungen att köpa..
Säkert jättebra för den magra kassan... 
Nä; inte för den kanske, men helt klart något som var jättebra för lilla själen!

Och nu ska här sovas!
Imorgon ska det bakas (kanske!!)...

(Och jo; har hört av V ikväll igen... Blev en mailkollision till att börja med. Lite av två själar en tanke... *skrattar gott*. Sicken rolig "humor-mate" jag har träffat på! Gäller att njuta av ordvitsar och klokskaper så länge det varar!)

2 kommentarer:

  1. Haha! Ja, jag säger bara en sak: mer tulpaner åt folket! Mycket mer!!! Hur knapert det än är måste man få unna sig denna lilla extravagans allt emellan. En bukett tulpaner från snabbköpet är rena, rama klorofyllknarket efter - och under - en vinter som denna; bättre än en grabbnäve Cipramil faktiskt.

    En sån tur att du kom ihåg mjölet ;o)

    SvaraRadera
  2. Nina; Visst var det ;)?! Tur att jag kom ihåg mjölet, he, he...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!