Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 9 januari 2011

Dag 9..

Och konstaterar att jag inte har mycket att skriva om egentligen..
Skulle ha plockat bort alla julgrejer, men det gjorde jag inte..

Däremot hittade jag dom där jäkla broddarna till skorna. Lagårdsplanen är nämligen som en stooooor skridskobana numera.
Till min stora förvåning har jag  i alla fall lagat mat idag; kycklingfilé med limesås..
Hade creme fraish (med reservation för stavningen, klockan är läggdags och jag är TRÖTT!!)  som var på väg ut ur kylen och hittade en lime och då var ju valet rätt enkelt eftersom det faktiskt fanns kycklingfiléer i frysen..
Och så blev det limesås över... Som numera "bor" i frysen för senare användning.
Rätt nöjd med detta!!

Och så kan jag meddela att;

(inte vår väg; glömde kameran inne i vanlig ordning, Bild från google)

vi har skådat gruset!!!
Jajamen!!
Och jo; nog vet jag att det kommer mer snö och allt det där...
Men idag har vi sett grus!!!
 
Det gäller att hitta ljusglimtar i tillvaron!

10 kommentarer:

  1. Näe, fyfan.. jag vill OXÅ se grus =(

    SvaraRadera
  2. Jajamen! Även här i skärgården har vi skådat det, fläckvis. Därför borde jag ha iklätt mig broddar jag också när jag "släpade" lilla A med på en eftermiddagsprommis idag. Jisses, vilken isgata ...

    Ta det piano nu, flicka lilla! Gå inte och bryt nåt i snorhalkan!

    Kramis :o)

    SvaraRadera
  3. Jag hade med behövt broddar, men jag spänner hela kroppen och är rädd för all träningsvärk som lär komma om någon dag... hemska väder... försvinn..

    ha en skön dag inne...

    och du... min stora hund är lite sjuk... trist trist för lilla matte och lilla hunden ...

    SvaraRadera
  4. Ja jag e oxå trött på snön o vi har faktiskt oxå sett grus o grääääs!!Så lovely,,nu kan våren få komma för jag e trött på detta Narnia-land.hehe,,kram på dej=)

    SvaraRadera
  5. BertaStina; Trösta dig med att idag hade det blåst (fnykt?) snö över det där gruset :(.... Får leva på igår ett tag ;)!

    *******************************

    Nina; Broddar ÄR bra!!! Även om dom är löjliga...

    Kramen tebax!

    ******************************

    Cattis; Fortsätter hävda att du bör inköpa broddar!
    Men vad är det med vovven??
    Det är så jobbigt när det blir nåt med pälsklingarna, man blir så orolig! Hoppas det är övergående!!! Tummar hålles och det tänks på er!!!

    Kramelikram!!

    SvaraRadera
  6. Pixi; Tror dom flesta är jättetrötta på vinter nu!! Den har varat alldeles för länge för min smak i alla fall...
    Nä; VÅR vill vi ha!!! NU!!!

    Kramen!!

    SvaraRadera
  7. Nejdå inte alls trött på vintern, bara allmänt trött. Här har det nog kommit 3 dm snö i helgen, trevligt trevligt.
    Skåda du ditt grus ;D
    kram

    SvaraRadera
  8. Enda möjligheten att få skåda grus här, är om jag häller ut den själv, eller ger mig på backen med spett och isyxa. Annacarin

    SvaraRadera
  9. Och jag ser gräs!!!!
    (Jaja...jäkligt liiite, men i alla fall gräs!!)

    Kramis, Jenny

    SvaraRadera
  10. hugan; Ja, ja! Njut av din snö du ;)!
    Det är nästan ännu värre nu när temperaturen åker upp och ner.. Attan så halt det blir!!!

    Kramen!

    **************************

    Annacarin; Snö på gruset idag... Hävlar!!!
    Kram och tack för telefånandet ikväll!

    **************************

    Jenny; Klart orättvist!!! Var fasen är mitt gräs??? Tror det har försvunnit för gott... Pessimistisk idag!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!