Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 5 januari 2011

Dag 5...

... och en dag när jag har gjort lite nytta och funderat en hel del...
Man tänker ju faktiskt bra när man skyfflar omkring snö..
Även om det känns rätt rejält i ryggen.

Vad jag har tänkt?
Jo; har kommit fram till att det där Tage Danielsson en gång skrev...

Om jag tänkte som fan
kanske tänkte hela dan
på mitt liv och så fann
nån sorts mening som var sann
ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej
...att då gäller denna sanning bara mej.


är så sant!

Och jag önskar att vissa andra också kunde inse det...
Och inte försöka tvinga på andra sina åsikter eller sin tro...
För min sanning är förmodligen bara min,
och din sanning bara din...

Och jag VET att jag är på rätt väg...
Hur jag vet det???
Ingen aning...
Och ingen aning hur, men jag VET!!!

Kommer förmodligen att bli jobbigt stundvis och bakslagen lär väl komma med jämna mellanrum, men jag tror på en lösning jag kan leva med både vad det gäller det ena och det andra.
Till slut blir allt till det bästa.
Så sa alltid mamma och mammor har väl alltid rätt ;)?!

5 kommentarer:

  1. Var inte så läbbigt positiv. Allt KAN gå åt helvete. Gissa vem?

    SvaraRadera
  2. Annacarin; MÅSTE försöka, annars går jag nog i kvav... Klart allt måste ge sig så småningom!!! Jajamensan!!!

    SvaraRadera
  3. klart att dom har det =)

    SvaraRadera
  4. Trodde du syftade på mej...

    SvaraRadera
  5. BertaStina; Även om mina ungar tittar väldigt konstigt på mig när jag kläcker ur mig mina "klokskaper", hahahaha!

    *******************
    hugan; ??????????
    Eller menar du "mammor har alltid rätt"????????
    Hmmm; där fick jag att fundera på ;)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!