Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 12 januari 2011

Dag 12..

Och fortsatte i STOR stil...
Idag har det planterats om växter i huset i skogen!!!
Och när jag tänker efter*tänker allt vad jag orkar* är det nog sisådär ett decennium sedan detta blev gjort...
Och jag anar att jag bör skämmas *skäms allt vad jag orkar*



Har i alla fall ägnat mig åt att kånka växter i olika storlekar och grader av förfall upp och nerför trappan... Ja; dom växterna som "bor" på uppe alltså...
Dom andra var i ännu sämre skick men slapp bli kånkade!
 
En del fick hamna i komposten, men till min stora förvåning kunde jag dela en del och fick därmed ännu mer att plantera om om sisådär tio år...

Bäst att hålla sig till rutinerna!
Det brukar vara lugnast så!!

5 kommentarer:

  1. Plantera om blommor är ju döötråkigt.. det blir inte gjort så ofta här heller..
    Dom lever en hård tillvaro här blommorna.. knappt dom får vatten =)

    SvaraRadera
  2. BertaStina; Nöjer mig med en gång i decenniet!! Det får banne mig räcka! Och dom HADE ju överlevt (nåja; nästan alla i alla fall)... Och här är det spartanskt så det förslår; bara vatten med ojämna mellanrum. Dvs; när vimsiga människan som bor här kommer på att "jösses; jag har ju växtlighet här också"....

    SvaraRadera
  3. Åh, vad du grejar på!!
    Härligt att läsa om din energi....hoppas bara den sprider lite "ringar på vattnet" hitåt också!
    Hehe....

    Men plantera om nu....Njae....det får nog vänta...
    Förresten är det mesta dött här, så det blir väl att gå och köpa lite nytt till våren!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  4. Rutiner är bara bäst...

    kramkram

    SvaraRadera
  5. Tant Animalia; Energin slut... Visste att det var ett mycket tillfälligt tillstånd, det var därför jag passade på... Och vart tionde år är nog ganska exakt vad jag orkar med när det gäller sånt görande...

    Kramen på sig och var rädder om dig!!

    *****************************

    Cattis; Visst är det så ;)!!

    Kram tebax!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!