Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 11 april 2011

Dag 101..

Har varit effektiv idag...
Redan!!!
Hmmm; nåja...
Ska nog kanske eventuellt kratta lite löv sen... 
Lite senare, alltså... Kanske, alltså...

Men jag har faktiskt varit på biblioteket och handlat har jag gjort.
Hemvägen blev lite stressig!
En sån där jäkla kontrollampa började nämligen lyyyysa.
Visar sig att jag inte har ABS-bromsar längre. Eller att det är något fel på dessa... Eller, vad fan..
Nu funderas det på om man överlever utan denna finess? 
Eller snarare; överlever Missilenbilen utan sina ABS-bromsar??
Är dessa en nödvändighet eller bara ett sånt där "hittepå" som man lika gärna kan vara utan (om man är bil)?

Som ägare av Missilenbilen känner jag inte att jag är alldeles fruktansvärt fäst vid dom där bromsarna... Dom är säkert bra och så, men jag anser nog att jag klarar mig utan (av gammal vana), men är lite orolig för hur det påverkar bileländet...
Någon som vet hur sånt funkar??????
HJÄLP!!!!

7 kommentarer:

  1. Jag hade en SAAB en gång i tiden som hade ABS-bromsar... eller inte. Dom fungerade bara ibland nämligen! Det var ingen fara men fråga gärna någon som kan, man vet ju aldrig! KRAM

    SvaraRadera
  2. Renée; Får väl slå en pling till verkstan när jag har samlat mig lite :))... Sånt där gör mig helgalen!!! Ser hundra - nej - tusenlapparna flyga iväg...

    Kramen tillbaka!!!

    SvaraRadera
  3. Är det bara några bokstäver som fattas (ABS), kan det kanske gå bra, men är det hela bromstjoffset, så kan det bli värre. Annacarin

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Har fått råd och dåd av H igårkväll... Kan vara ett enkelt fel, ska spola med vatten i hjulhuset(??) säger han. Men bromsarna funkar, det är bara "huggfunktionen" som är ur drift (förmodligen tillfälligt enl H)...

    SvaraRadera
  5. "Huggfunktionen"? Är du säker på att det inte är hundarna du pratar om? A

    SvaraRadera
  6. Annacarin; ABSbromsar är en mycket märklig grej!!! Bromsarna "hugger" för att det inte ska bli tvärnit. Säkert bra i halka, men ganska obehagligt när man är tvungen att bromsa lite häftigt på sommarväg... Så nej; inte vovvarna (denna gången *flinar*).. Å andra sidan brukar dom ju inte hugga till höger och vänster om det inte är levergodisar inblandade...

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!