Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 29 april 2011

Dag 119...


Vissa dagar är liksom lite jobbigare än andra...
Idag har det varit jobbigare.
Inte rent "arbetsmässigt", men humöret har liksom dalat allteftersom dagen har gått.
Trots att solen har lyst och det faktiskt blev så varmt att jag fick knalla upp och byta till (hör och häpna!!) kjol framåt eftermiddagen...
Jo; mina shorts är för stora, dom där trekvartsjeansen i tvätten, bikinibyxor kändes inte lämpliga att använda (sååå varmt är det inte idag). Så det fick bli en jeanskjol som var bara liiiite för stor... 
Lite knepigt detta med viktförändringar...
 
Funderar väl lite på om det kan ligga något i att man kan få lite depressiva perioder i samband med viktnedgång...
För på något vis känner jag mig inte som "jag" just nu. Har nog inte riktigt kommit ifatt mig ännu..
Borde kanske investera i en helfigurspegel??? För att liksom vänja mig vid mitt "nya jag"... Fick chocken när jag var på Lindex i början på veckan och skulle prova jeans... Kan konstatera att det blev inga brallor, jag vacklade ut och var nog lite blek om nosen, misstänker jag :))...

Och så är det detta med att genomleva våren ensam när man inte vill det...
Ja, ja!!!
Jag är förfärligt tjatig och jag VET att jag har så mycket att vara tacksam och lycklig för (och det ÄR jag; lovar och svär) men den där soulmaten fattas här...
Och när man saknar något/någon blir det liksom det som tankarna kretsar runt mest hela tiden. Och inte fasen blir det bättre av att... 
Äh!!! Skit är det!!!


Hittade den här någonstans i gömmorna där jag har alla möjliga klokord;
Det är omöjligt.... sa tvivlet
Det är onödigt... sa förnuftet
Det är farligt... sa rädslan
Prova ändå.... viskade hjärtat....
Undrar bara hur man vet när saker och ting är färdigprovade???  

4 kommentarer:

  1. Har hört många som mår pyton när de går ner i vikt. De är inte sig själva längre... Undra varför?
    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. Renée; Har inte tänkt på det förrän jag såg mig i spegeln där i provhytten... Men jag antar att det blir bättre så småningom.

    Kram tebax!!

    SvaraRadera
  3. Det var kloka ord. Får försöka ta till sig klokheterna.
    Och visst är det så att humöret kan svaja av olika orsaker. Mitt är inte heller på topp.

    Kram

    SvaraRadera
  4. imse; Jodu; nog svajar det duktigt emellanåt... Försöker tro på bättre tider; trots allt!
    Tänker på dig, det ska du veta!
    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!