Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 17 april 2011

Dag 107..

Blev en långpromenad på eftermiddagen idag..
Kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig, men vad sjutton blir som man tänker sig å andra sidan...

Hade för mig att man kunde gå genom skogen och komma ut längre ner på Kölingaredsvägen. 
Bara det att det har varit en del snö i vinter (om nu någon minns det ännu, he, he?)...
Och det visade sig att det låg en hel del knäckta träd och stoooora grenar kors och tvärs där jag trodde att vi skulle traska fram någorlunda obehindrat.

Uffe och jag hade nog klarat en bit till, men lille Nalle med sina små ben klarade inte av att klättra över stora träd. I alla fall inte en sån massa träd som det blev frågan om... 
Och jag orkade inte kånka på honom. 
Så vi fick vända. 
Men det tog en bra stund att flänga omkring och leta efter någorlunda framkomliga stigar...
Nåja; vi har fått lite motion i alla fall.

Nalle sover som en stock och Uffe ser en liten aning trött ut han också.
Matten ska diska och sedan gå ut och försöka städa ur bilen lite.
I bästa fall tvätta av den också..
Har ju ett uppdrag att utföra imorgon :))!!
Ska till Skövde och hämta svärdotter J och lilla N <3!
"Mellan-M" ska plockas upp i Falköping och sen får han väl vara kartläsare.
Med tanke på min förmåga att missa skyltar och köra fel kan det nog vara på sin plats *skrattar*...

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte heller gå över stock och sten längre, både hunden och jag är numera sjukpensionärer, hihi! något jag verkligen saknar kan jag säga... Mossa under ett par stövlar, det är grejer det! KRAM

    SvaraRadera
  2. Renée; Nalle har för korta ben och matten är för "vek", så det är en aning besvärligt om det inte är så där slätt på backen numera.. Men det var härligt med lite skogsluft i alla fall :))...
    Uffe får springa i skogen här hemma alldeles själv ibland, så han får sin "stockochsteniver" tillfredsställd.. Det blir liksom lite lugnare här då *skrattar*...

    SvaraRadera
  3. Vi gick över stock och sten i fredas natt när jag var med maken i skogen och jagade... och min lilla hund var så duktig på att spåra... det var spännande i mörkret kan du tro.

    kramkram

    SvaraRadera
  4. Cattis; Saknar det där att kunna ge sig ut bara så där... Men det är som det är, bara att "ta det".
    Och Nalle är ju en liten lat vovve, så nog skulle han kunna om han bara ville (tror jag i alla fall)..
    Fast ibland kan det nog vara bra att han är med och "bromsar" matten lite ;))...
    Kramen!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!