Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 7 april 2011

Dag 97..

Blev väckt klockan tidigt!
Det har blåst något alldeles förfärligt här idag och Uffe och Nalle var övertygade om att någon försökte göra inbrott/alternativt riva huset och att det var bäst att matten undersökte saken. Halv sex på morgonen... Troligen tidigare.. Halv sex var klockan när  jag gav upp sovandet med kudden över huvudet...
Så det har varit en låååång dag idag.
Och ändå har jag inte fått något gjort.
Ingenting alls...

Trodde (igår) att jag skulle plocka ner lite gardiner och åtminstone börja fundera på att tvätta/byta ut sådana, och kanske till och med tänka noga på att putsa fönster.
Har i ärlighetens namn inte ens nuddat vid tanken förrän nu...
Och nu är det väl så dags?! 

Så har jag väl tänkt lite att det är väl för fasen bara jag som ser om det byts gardiner och putsas fönster här. Och varför ska jag då anstränga mig...
Vissa dagar känns det rätt meningslöst alltihop.
Är nog lite halvägs nere i brunnen igen, tror jag...

Vet varför (inbillar jag mig i alla fall); så det är ingen större fara (hoppas jag)...
 Och Hugo är en stor del av det hela... Saknar så det gör ont, riktigt ont...
Den andra "lilla" delen vill jag inte ens tänka på, men kan inte låta bli...
Visst är det konstigt?
Att man inte kan låta såren läka utan måste vara där och pilla hela tiden..
Uridiotiskt!!!

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Men mitt första barnbarn borde i rimlighetens namn anlända vilken dag som helst!
Och det gör mig glad mitt i alltihop!!!
Vadå pendlar???
Jag???
Nähä :))?!
(Kan inte ens skylla på att jag är "våg"; är ju för sjutton "skytt" ju!! OM det nu har någon betydelse???
Jenny skyller ju glatt på att hon är "våg" när hon virrar till det, *asg*!)



"Jag" i ett nötskal, he, he.... Lätt förvirrad...

2 kommentarer:

  1. Det är ingen fan som ser när BertaStina byter gardiner heller. så därför är hon utan i sovrummet just nu =)
    Slet ner dom för ett tag sen, men inga nya kom upp...
    Spela roll.. tror inte talljävlarna jag bor granne med bryr sig =)

    SvaraRadera
  2. BertaStina; Ungefär som här då :))...
    Fast jag har ju dom där "förtjusande" hyresvärdsfolket som blänger som fasen när dom är här.. Oputsade fönster, eklöv över hela tomten, otvättad Missilenbil osv... Njuter i fulla drag av att vara "häxaniskogensdjup" emellanåt, moahahaha!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!