Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 3 april 2011

Dag 93..

Det regnar...
Försöker se det som ett vårregn (det är det kanske?)...
Men det stämmer rätt bra med sinnesstämningen i huset i skogen.
Här regnar det stundvis inomhus också..
Ur mattens ögon...

Och så kretsar det såna här rent praktiska funderingar i knoppen.
Hur ska jag klara att ta mig till Falköping imorgon??
Kan man se vägen om man gråter??
Finns det något lugnande man kan ta utan att det påverkar körförmågan?
Anar att ett par tre glas rödvin bara förvärrar situationen...

Nä; stämningen i stugan är inte på topp...
Och så måste jag stänga kattluckan ikväll..
Somliga kattherrar får nämligen snällt hålla sig inomhus imorgon.
Utan mat!!
FASA!!!
Hur ska detta gå???

Och jo; jag VET att jag gör rätt med alltihop (vilket absolut inte gör det lättare)...
"Pôjkarna pôjk" måste kastreras nu.. Dom är ju för sjutton tre år redan.. Fast något sena i utvecklingen, he, he. Fattar inte att dom är killar än... Å andra sidan ÄR dom pojkar, så vad sjutton väntar jag mig??
Och Hugo har mått dåligt från och till i flera år, men liksom repat sig mellan varven så länge han hade sin älskade bror Herman... Men sedan Herman dog har Hugo blivit sämre och förlorat mycket av sin livslust... Så jo; jag förstår att det är dags. Men fy fan vad ont det gör att ta såna beslut!
VET att jag är tjatig och eländig, men det känns som om det måste UT på något vis och bloggen är ju ett bra ställe att "spy ur sig" på...

Och attan vad man känner sig liten och ensam och eländes elände...
Och så kan man ju tänka, att det på ett sätt kan vara rätt bra att ingen annan behöver drabbas av all ledsnad som yr runt i huset idag..
Ja; alla fyrfotingarna känner ju att det är något på gång, men dom är nog mer realistiskt och förnuftigt funtade än jag, så dom tar det för vad det är...
Ibland vore det rätt skönt att inte vara människa :)..

2 kommentarer:

  1. Massor med kramar till dig, idag (med)

    ;)

    SvaraRadera
  2. Inte roligt... Jag ska kastrera Buddha på onsdag. Det ska bli intressant och se hur han blir efteråt. Nu jamar han sin kärlekssång till Tufsan hela tiden... Suck... Jag hoppas att de inte har gjort DET...

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!