Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 23 april 2011

Dag 113..


Påskafton!
Men något sånt här finns inte i huset i skogen :)..
Beror kanske på att den virriga människan som bor här helt enkelt "suddade" hela påskfirandet ur sitt medvetande när det skulle handlas i tisdags..
Tur att jag kom ihåg att köpa en burk inläggningssill.
En får vara tacksam för det lilla!

Och så är jag omåttligt tacksam för att min humormate V finns där när jag känner mig lite ensam och i nedåtgående spiral.. Han är en fena på att hitta rätt ord vid rätt tillfälle, den gode V! Att han sedan har en halsbrytande humor och en känsla för språk som är helt oöverträffad gör ju inte det hela sämre :))! Det är väl fasen att det är så jäkla långt från här till där!!! 

Nu har jag frukosterat i väldans långsamt tempo och "planen" är att det ska plockas iordning lite här och sen ska vi ut i solen!


Tänk att det bara var några veckor sedan man frös så man hoppade :)...
Och idag blir det solstolen och förhoppningsvis lite mer färg på den bleka Uffematten...
Konstigt att man känner sig piggare när man blir lite brun?! 
Men det gör man!!

Och Uffe och Nalle ÄLSKAR att rädda matten från solstrålarna och lägger sig "snällt" (ja, dom tycker ju att dom är snälla *skrattar*) och skuggar matte så gott dom kan...
Så här blir man lite "oregelbundet" solbränd... 
Nåja; varför ska man vara som alla andra??
Har ju någon gång bestämt hävdat att jag är alldeles väldigt unik!
Kan vara dags att stå för det, kanske?

Ha en alla tiders påskafton, allahopa!!!

3 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att skita i påsken, fast jag har gjort det av egen fri vilja. Ha det nu så himla skönt i solens strålar, KRAM!

    SvaraRadera
  2. Vi firar inte heller mycket påsk , kan jag säga. När påsken planerades blev den tom eftersom jag trodde att jag skulle skriva på uppsatsen hela helgen. Nu när jag gav mig ledigt från den är det alldeles underbart att baravara utan att tänka på att det är påsk.

    Jag glömde dock inte att köpa godis, för det påminde glyttarna mig om, men det är ju till dem, jag äter ju inte det :( :) vet ej vilken gubbe jag ska sätta efter det.

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Renée; Tror det var ett undermedvetet beslut i år.. Ingen idé att härja runt när det bara är jag hemma ändå..
    Och godis behöver jag ju för sjutton inte vräka i mig - egentligen ;))... Även om jag nog skulle velat, hehe..

    KRAM tebax!!!

    ****************************

    Cattis; Man behöver inte käka en massa gotter bara för att det är påsk, ju! Men inlagd sill vill jag inte vara utan. Å andra sidan tar jag till alla möjliga ursäkter för att göra "mammas inlagda sill" ;))..

    Kramkram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!