Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 9 april 2011

Dag 99..

Efter en låååååång frukost och lite telefonerande med fd granne K gick vovvarna och jag ut. Skulle gått en lite längre runda, men kom till "sommargrannarnas" och där blev vi stående en stund. Dom effektiva människorna klippte bort en massa grenar och grejade och donade i trädgården...
Varpå jag knallade hem och petade i mig lite lunch och gick ut och..


krattade bort det värsta i lövväg från gången/häcken åtminstone... 
Blev en rejäl hög!!!
Att tas bort vid tillfälle..
Inte idag i alla fall.
Tills vidare får den (högen) gälla som konstnärlig installation!
Så det så!!

Sen tog jag till..


sekatören och gjorde mitt bästa för att bli av med den eländes vildvuxna fullständigt omöjliga parkrosen...
Jo; jag vet att det verkar helidiotiskt, men jag AVSKYR den!! 
Den står dumt, har försökt (med "Stor-M"s hjälp) att flytta på den, men det är lögn i h**vete att få bort den eller få nån som helst ordning på den... 
Och den sticker mig varenda gång jag klipper gräset...
Nä; i år ska eländet tuktas ordentligt!

För inte fan hittar jag någon annan bostad, inte.
Letar och letar....
Och inte fan hittar jag någon soulmate inte...
Letar och letar...
Så följdaktligen tar jag ut lite frustration på denna omöjliga tingest...
Lite orättvist, kanske...

Nog är jag rätt trött på att bo och klara (eller inte klara) allt själv och i ett så pass tungrott hus dessutom..

Tur att solen skiner och att sommargrannarna ska vara här till påsk så att det finns lite positiva saker att glädjas åt!


Och bebisen har inte annonserat ankomst - ännu..
Väntar, väntar, väntar.....
(Ja, ja! Inser att jag är ett rätt uselt farmorsämne, men ändå....)

2 kommentarer:

  1. Ja du... Vi får nog vänta i evighet känns det som... Du är ju ändå ute och letar så viss chans finnes men jag gör ju INGENTING för att hittan han med stort H...

    SvaraRadera
  2. Renée; Inte hjälper det att leta heller :(...

    Hittar man någon som eventuellt kunde platsa bor han fan i våld långt bort eller är fullständigt superduperfeg och fast i ankarkättingen... Deprimerande är det!!!

    Å andra sidan kan det ju vara så att JAG är fullständigt jättehopplös som tilltänkt soulmateobjekt ;))...
    Är ju bevisligen inte någon fotomodell och kan vara något bitsk och eländig och häxig och... *suckar*...

    Livet är ett litet helsike ibland (men attan så roligt - oxå!!)

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!