Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 14 oktober 2008

Det gäller att försöka...



... se det positivt att man är hänvisad till sitt eget förtjusande sällskap dagarna i ända...

I vanliga fall bekommer det mig inte så där värst mycket, men nu när vi (hundarna och jag) är "tvungna" att vara inomhus större delen av dagen känns det lite kymigt. Vi vill ju faktiskt inte komma i vägen för dessa testesteronstinna gubbs med bössor som ligger och lurar i skogens djup. Och jag har, på grund av värken, svårt att gå ute på asfaltvägen. Asfalt är hårt! Och knalla fram och tillbaka på dom sexhundra metrarna grusväg vi är hänvisade till är inget kul alls...

Istället satt jag här vid datorn och laddade ner ett mailprogram med en massa kul grejer och bakgrunder. Stackars barnen och kompisarna! Skickar mail både hit och dit bara för att det var kul att testa alla finesser. Jo, som väl är är jag lättroad :-)!

Men nu känns det duktigt i nacken (att man aldrig lär sig!!!), så nu får jag nog ta till värmedynan... Och kanske ett par värktabletter (törs man skriva det med tanke på "debatten" runt om på bloggarna idag ;-)?)...

Kramen till alla som vill ha en och natti, natti!!!

6 kommentarer:

  1. Piller är till för att hjälpa (och debatteras!) så vassego och ta en så du slipper din värsta värk!
    Basta!

    Hur länge håller den här förpillade älgjakten på nu då?

    Tycker synd om dej, som ska behöva avstå från "din skog" som du så väl behöver trampa rundor i dagligen...

    Hoppas "Åsa-Nissarna" blir färdiga snart....med sina skjutglada fingrar...

    Kram, Jenny(-:

    SvaraRadera
  2. Jenny; Tror att det är framåt vintern nån gång dom slutar med älgarna och börjar med rådjur och harar istället... Dom vill ha "naturupplevelser" påstår dom, gubbarna?! Varför knallar dom inte ut i skogens djup med en kamera då???
    Men det är ju denna första veckan det är som intensivast, sen blir det "bara" i helgerna som skogen är full av "gubar med bysse"...
    Kan förstå om man vill skjuta av sjuka djur, men detta är "lite" överdrivet tycker jag...
    (Och det är MIN blogg, så jag tycker vad jag vill ;-)!)

    Kramen, söstra mi!

    SvaraRadera
  3. Här har det oxå intagit piller mot värken!!
    Varför ha mer ont än man behöver!
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  4. Sickan; Just precis!!! Men det är lätt för andra att säga att man ska undvika att ta mediciner... Men inte fasen tar man såna "dunderpiller" om man inte är tvungen, med tanke på biverkningar och annat...

    Kram och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  5. Hej söstra mi!
    Hoppas du har det någorlunda lugnt i skogen i dag!
    Akta dej för dom "vilda gubbarna"...
    Är det inte skyddsjakt på dom nu???
    Haha...skoja ju bara...(:

    Sitt nu inte där och bara sitt!
    Hoppa in till mej och ryck åt dej en grej där!
    Du behöver den och är värd den så himla mycket...önskar bara att den doftade lite åxå, men kunde tyvärr inte fixa det....
    Kram på dej och var snäll mot "Gubbarna" i stubbarna....// Jenny

    SvaraRadera
  6. Jenny; har redan varit och snuffat ;-)! Bamsejättetack!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!