Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 4 oktober 2008

Kanelbullens dag i all ära, men...

...när man som jag har världens bästa granne, satsar man hellre på smarrig choklad-kladd-kaka-med-päron. Toppad med grädde... mmmmmmmm!!!



När hon nu lämnade ett par såna här bitar talade jag om för stackars sonen att dom minsann var MINA och nåde den som snor dom!!! Mitt "syndomförjagharontiarmenochnacken"-godis! Så det så!!!
Lite tröst måste man ha!





Här blir liksom inget klokt gjort, men sitta och fota stackar M-ett när han försöker klättra upp för mitt ben (jeans är en strålande uppfinning!) är alldeles lagom avancerat idag. M-ett var nog lite putt på mig, för jag hjälpte nämligen bror M(j)auritz med flygfärden upp i sängen precis innan M-ett kom på att han också ville upp... Fast Mauritz hade mycket, mycket större mage just då, så han hade aldrig klarat att klättra på det viset :-)!



"Åh, huvale så högt upp jag är!!! Hjääälp!!!"



"Men M-ett! Det är ju bara att mjaua allt vad man orkar så ger hon sig och lyfter upp en! Hon är så lättlurad den där mattan!"

Nu ska denna stackars matte gå och vila lilla armen!
Tack för alla krya-på-dig-kommentarer!!! Dom värmer verkligen!!!

Jenny; jag ska i alla fall fundera på att ringa doktor A...



Ur Nalle Puhs stora klokbok, tanke nummer 75;

GÖR INGENTING - DET ÄR NYTTIGT!

8 kommentarer:

  1. Fasen vad Nalle Puh han är klok!!
    Detta ordspråket gillade jag som F-N :D
    Nu är kalaset över,så skönt!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Duktig tös, som ska ringa doktor A!

    Och så goa dom ser ut..."mina" små-pissar!
    Tur det inte är shorts-väder, när M-Ett nu kommit på ett så praktiskt sätt att ta sej upp!

    Och självklart håller jag också med föregående talare här....
    Nalle Puh ÄR klok!

    Kramen, Jenny (:

    SvaraRadera
  3. JO, DEN boken har jag stor nytta av!

    Visst är M-ett och M(j)auritz gosiga? Men det är attan en sån massa klor dom har!

    FUNDERA på att ringa doktor A, Jenny... Det ska gå från tanke till handling oxå ;-)!

    Men lite bättre har det nog blivit, gör inte fullt så ont att sitta här nu... Eller så vänjer man sig vid sakernas tillstånd helt enkelt... Skit samma; det känns bättre i alla fall och det är huvudsaken!!!

    Kramen till er i regnet!!!

    SvaraRadera
  4. Tusen, tusen tack för dina besök inne hos mig senaste tiden. Jag har skrivit. Men inte orkat så mkt mer.
    Av olika anledningar.
    Och jag har länge funderat på att bbyta min sida till bara en blogg.
    Det har jag nu. Under uppbyggnad men ändå.
    Ville berätta det.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Det har ju inte varit direkt betungande att läsa på din sida! Hög igenkänningsfaktor och många gapflabb blir det ;-)!
    Så jag läser ofta, även om jag inte alltid kommenterar...

    Uppskattar verkligen dina texter!!!

    Kram tebax!!!

    SvaraRadera
  6. Oj vilken smarrtårta, det är annat än en torrbulle det!! Jag tar åt mej av nalles klokord! Kram till dej!

    SvaraRadera
  7. Mmmm; mycket choklad typ 70% modell fin, päron och annat smarrigt och så grädde på toppen... Ätes lååångsamt!

    Och sedan gör men - ingenting... För det orkar man inte ;-)!

    Kram till dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!