Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 20 oktober 2008

Pensionsdax...

...och dags att lära sig att koka soppa på en spik... Räknar och räknar, men hur jag räknar får jag det till att det blir ganska exakt 17:50 kvar till mat denna månaden. Undrar varför bilskatten och TV-licensen ska envisas med att komma samma månad??? Ovanligt fånigt tycker jag! Och visst; jag visste om detta, men med mina minimala inkomster finns det liksom inget att lägga undan... Och mat måste vi ju ha. I alla fall sonen. Mamman i huset skulle nog må bra av att "hålla igen" en aning...



I detta läget överväger jag nästan (OBS! nästan!) att försöka sätta in en kontaktannons... " Ensam lätt galen rund tant med ett helt zoo önskar någon att dela räkningarna med. Ja, MINA räkningar alltså... DINA får du ta hand om själv..."
Massor med svar skulle jag få - inte... Fast jag vet ju att jag inte skulle få för mig att ge mig in i ett förhållande på sådana premisser... Kanske inte på några premisser för övrigt... Om jag tänker efter...



Jag trivs nog oförskämt bra med att vara "ensamma mamman/matten". Fast snart blir det "bara" matten... Sonen har varit på arbetsförmedlingen idag igen...
Undrar om man kan hoppa omkring som en galning och slita sitt hår och vråla "smulor" utan son i huset? Äsch; som jag bor är det ingen som hör mig (på vardagarna i alla fall) så jag gör väl som jag vill... Får väl vråla kattmat alternativt fågelfrön istället ;-). Efter vovvarna blir det inget att vråla för, dom är alldeles för glupska!



Fast "hemlige Hubert" har ett specialställe för sitt torrfoder :-)...Det är därför han ser så full i sjutton ut. Så honom kan jag inte gräla på för att det ligger torrfoder på golvet. För inte fasen får jag rum att promenera omkring bakom fåtöljen inte :-)!!!

Tilbaka till allvaret! Ska gå igenom räkningarna igen och se vilka jag möjligen kan "ligga på" ett tag... Ja, inte bokstavligt förstås, men jag kan ju kanske lägga dom åt sidan i alla fall. Till nästa månad... Och så börjar vi om då... SUCK!!!

6 kommentarer:

  1. *fnissar*
    Den kontaktannonsen gillade jag!
    Den hade du säkert fått en massa svar på..
    / C

    SvaraRadera
  2. Helt klart!
    Sätt in den!
    Kram, Jenny ((-:

    SvaraRadera
  3. Vi kan väl ringas i morgon, förresten???
    Tänker så mycket på dej, där ute i skogen och alla dina djur....(-:
    Kramiz igen...."söstra di"

    SvaraRadera
  4. tjaa man vet aldrig vad man missar om man inte provar...eller nåt sånt..! ang. kontaktannonsen.

    Ligg sönder räkningarna vet jag!

    Önskar dig all lycka till med allt elände. Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Jajamensan; Är man ensamma matten så FÅR man vråla: SMULOOOOR så högt man bara vill;)

    Ja, det är bedrövligt att räkningarna ska bunta ihop sig på en och samma månad. Typ ..hela tiden! *ler*

    Det var ett mycket bra förslagstext på annonsen förresten.
    Ett bra förslag. Men kanske inte så många som nappar.
    *fnissar*

    Jag trivs också med att vara själv.
    Det gör jag.
    MEN; ibland. Ibland händer det ju att man vill ha någon att dela soffan med. Krypa upp i ett hörn och prata bort natten med.
    Sådana saker.

    Fast tills dess att han är "hittad" så får man väl använda sina vänner och en telefon:)
    KRAM på dig goa du.
    /Lallis

    SvaraRadera
  6. vuxenpoäng; Jag undrar det ;-)! Men å andra sidan har jag sett annonser som är så märkliga så man har funderat på vad den som har skrivit har gått på för droger...
    Tack för at du kikade in, förresten!
    Kram! /J


    Jenny; Ha, ha! Jag kanske gör det! Sätter in en annons, alltså... Men om nån är så jävla dum så han svarar på en sån annons kommer jag avgjort att idiotförklara människan!
    Vi rings imorgon! Har saknat dig!!!
    Kramen, söstra mi!!!

    Huga; Jag lyder dig! Ligger sönder räkningarna och skyller på mina galna bloggkompisar ;-)! Lite lättar det att skriva av sig...
    Bamsekramen!

    Lallis; Håller med dig om det här med trivsel OCH saknad! Och räkningarna som klumpar sig HELA TIDEN! Ibland vill man åtminstone vara två inkomster ;-)!!!
    Börjar nästan gilla den där "annonsen"; fast några svar lär man nog inte få, ha, ha!
    Lite styrka och glada skratt får jag ju på din sida!
    Kram tillbaka, vännen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!