Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 21 oktober 2008

Detta med pengar...



... gör mig hispig! Jag vet att det inte är "fint" att prata om sådant, men jag vet ju också att det är många som har det jobbigt med ekonomin nu. Och jag tänker ta mig fasen inte skämmas för att jag har det som jag har det... Inte hade jag tänkt att jag skulle få så pass ont så att det blev till sjukpension.



Jag som var så stark, höll på med hästar, mockade och donade... Och inte några små pållar heller, utan stora ardennerhästar (bland andra Abbenda; ardennerhästarnas "rolls roys", mallig? inte då ;-)!)
Jobbade halvtid, städade och putsade fönster när jag kom hem och orkade ändå leka med barnen (dom två jag hann få innan ryggen "slog till")...

Självklart hade jag velat fortsätta arbeta och förmodligen då jobbat heltid när barnen blev större och då följdaktligen fått en något högre lön... Men en pension grundad på en halvtid blir ju liksom ingenting. Och ingen möjlighet att höja inkomsten... Känns allt liiite orättvist!

För övrigt VET jag att dom som har betydligt högre inkomst än jag har det jättesvårt att få det att "gå ihop"... Fast det är INTE kul att behöva ha ont i magen varje månad när räkningarna ska betalas. Och att behöva "gå med hatten" varenda månad... Inget kul alls!!!

He, he, man kanske skulle satsa på den där annonsen ändå... Med "vissa" omformuleringar för säkerhets skull...
Men att någon skulle visa intresse för en sån här enveten, stollig matte är väl inte "te å tänke si"... Och lika bra är väl det! Konkurrensen om mattens uppmärksamhet är stor ändå!

Det är inte lätt att vara populär ;-)!!!

(bilderna är hämtade från nätet)

8 kommentarer:

  1. Klart att det skulle svara folk på din annons som sagt ..
    Ja min dotter kanske har uppfinningsrikedomen från mig , *skratt* Kanske blir hon lika galen som en annan också ;-)
    Åh så du har också pysslat med hästar.. ibland så längtar jag så otroligt efter en häst igen så det värker.. men men den dagen kommer väl.. när det finns tid :)

    SvaraRadera
  2. vuxenpoäng; Det är ju längesedan jag höll på med "mina" hästar, men jag längtar efter att ha dom omkring mig! Har ju en "barnbarn-häst", Humla, som just nu bor i Norge. Hon är fjording och "världens sötaste" ;-)! Det finns inget som luktar godare än en hästmule!
    Var glad att dottern är uppfinningsrik! Min dotter (nu 28 år!) var väldans påhittig (redan) som liten och hon kan gå hur långt som helst, det är jag alldeles övertygad om!!! Mammastolt FÅR man vara!!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Att "skämmas" för sin dåliga ekonomi vore väl väldans dumt!?!
    Vi är många i samma sits i dag, och med denna regeringen så lär vi vara väldigt många snart som kan skriva under på att så här är det!

    Tydligen vill dom på detta sätt utrota oss som inte är helt arbetsföra, eller för all del, arbetslösa...

    När vi sover "på gatorna" och plockar mat i soptunnorna, så blir dom väl nöjda....för inte skulle väl någon "blårock" ha någon slags empati eller ödmjukhet över till dessa "fattiga och sjuka"???
    Bitter?
    Jag?
    -Tssss...
    Kram på dej så det knakar...."Söstra di"

    (Och självklart ska du sätta in annonsen! Vad har du att förlora???)

    SvaraRadera
  4. Jenny; Jo, jag vet att vi är många som har det jävligt nu... Men det hjälper lite att skriva av sig; sen får väl "folk" tycka vad dom vill! JAG tvingar ingen att läsa ;-)!
    Och plocka mat i soptunnor VÄGRAR jag.... Är nog lite kinkig med käket, he, he! Och inte fasen går det att utrota oss inte... Envisa, tjuriga kärringar blir man inte av med så lätt!!!
    Men idag har jag liiite solsken här och igårkväll såg jag nåt som jag tror var stjärnfall och pappen har alldeles av egen maskin satt in lite matpengar... Det ljusnar i öster!
    Annonsen funderar jag nog på ett tag till ;-)... Feg???? Jag???? Ok! Liiite då!

    Kram tillbaka, bästa söstra i världen!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad skönt att du skriver av dej i bloggen! Visst känns livet lite enklare efteråt?!
    Saknar oxå tillgången till hästmular... *ler*
    Försökte få dottern att börja rida förra hösten å det gick jätte bra tills ridskolan började byta grupper å barn i grupperna å höll på att stöka, sedan hjälpte det inte med att hon helt hux flux skulle börja hoppa... Fattade ingenting då hon bara var 6 år å hade ridit en termin.. Restultatet blev att hästen skenade iväg, M flög av i hög hastighet å landade under hästen... Visst fick jag upp henne på ryggen igen men efter det ville hon inte rida något mer... Trist... Hoppas hon ändrar sej framöver...
    Ha en bra dag!!!!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. mamma-mu; Ja, det gäller att ta det lite lugnt när man ska lära sig handskas med så pass stora djur... Verkar inte särkilt "proffsigt" att gå så fort fram!!!
    Min dotter har tagit efter mitt hästintresse och (äntligen) köpt "vår" älskade Humla... Nackdelen är att dotera bor och arbetar i Norge för tillfället och har haft mage att ta med sig hästen ;-)! Saknar dom bägge två :-(!
    Men jag har möjlighet att åka till dotterns kompis som har häst och åtminstone sniffa lite ibland (och passa på att få en kopp gott kaffe i trevligt sällskap; inte fel :-)!!!).

    Kram och ha det bra! /J

    SvaraRadera
  7. Ja det är så sant så!
    Pengarna vill aldrig räcka till...och har man många räkningar att betala varje månad så blir det inte mycket pengar över..

    Har också sjukpension.Jobbade förrut både som städerska och hemssamarit,det var roligt och jag trivdes med jobbet och fina arbetskompisar hade jag.Men när det onda sätter in så kan man ju inte jobba fast man vill tyvärr,det är ju bara så.
    Och hyran har höjts med flera hundralappar dom senaste åren så fast man har hög pension så äter hyran halva pension + alla andra räkningar.man måste vrida och vända på varenda slant för att få det att gå ihop.

    Tack för fin kommentar,hoppas du får en fortsatt fin dag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Maria; Jag har också jobbat som "hygientekniker" (ja, så kallade dom städerskorna då... knäppt!!!) och trivdes jättebra tills jag fick eksem. Fick omskola mig till kontorist och trivdes ganska bra med det också. Hur man trivs beror ju mycket på arbetskamraterna och jag hade väl tur på båda ställena...

    Men visst är det skit att man inte ska kunna ha råd att till exempelt få någon att putsa fönster eller storstäda... Dom där avdragen man får göra hjälper ju inte mig; jag har fullt upp med att få ihop till maten...
    NÄÄ, illa har det blivit!!!

    Tror inte att dom där politikerna förstår vad det är dom sitter och bestämmer... Verkar som om dom bara vill göra sina röster hörda och vad dom säger kvittar bara dom hörs! Och konsekvensanalys kan dom inte stava till!!! Tänk om man kunde låta dom känna hur det är att ha ständig värk och dessutom dessa bekymmer för ekonomin... Det gör ju det hela ännu värre än det behöver vara!

    Färdiggnällt ;-)!
    Tack för dina snälla kommentarer hos mig! Det är uppskattat, ska du veta!

    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!