Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 17 oktober 2008

Tänka sig...

... att det blev liiiite gjort idag, trots att migränen låg på lur imorse...
Har städat (lite) och när vi, UffeHund och Nalle och jag, var och hämtade posten (räkningar, bläää. Finns det verkligen ingen annan postlåda som lämpar sig bättre för sånt???), utförde vi en räddingsbragd minsann! Vi räddade nämligen granne K´s fina äpplen från att bli fågelmat. Stackars fåglar! Men äpplena får väl bli mat för matte eller äppelpaj eller... "Ingrid Marie" är det, och dom är goooda. (Och jag har fått lov att palla, så det så!)



Denna "skylt" ska pryda vår ytterdörr... Dom har växt på sig, M-ett och M(j)auritz!!! Och är ganska så äventyrslystna! Men jag tycker nog att dom är lite för små för att få vara ute och springa på egen tass än... Hönsmatte??? Vem???





Bara kolla så fiiina vi är!!!
Helt underbara, men som sagt, ganska så äventyrsbenägna... Mauritz var i trappan och härjade igår. Kan säga att det "small" duktigt när herrn ramlade ner. Matten höll på att ramla efter i sin iver att "rädda" lilla kisen...
Det går livligt till i det här huset numera!!!




Vill bara visa denna bild! Vet inte varför jag är så otroligt förtjust i den, men planen är att den ska få en tjusig ram (så småningom!)...
Just nu pryder den min kylskåpsdörr, men när jag hittar en passande ram ska bilden flyttas till lämplig plats. Men jag har nog tänkt ha den kvar i köket, tycker att den "sprider trivsel" på något vis...

Nu ska denna knubbiga lilla matta ta sina båda odjur till vovvsingar och knalla ut en liten, liten runda i skymningen. Än behöver jag inte ta med mig ficklampan, men det är väl inte så långt ifrån nu...

Ha en jättefin fredagskväll!!!

2 kommentarer:

  1. Gillade oxå den bilden.
    Rofylld och utan stressfritt andas den bilden!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. sickan; Jo, det är nog så!!! För nog ser "hon" ut att sitta där i lugn och ro med sin tidning ;-)!
    Funderade lite på om det är något jag egentligen saknar; ro...

    Kramen till dig!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!