Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 28 oktober 2008

Det är så svårt att sova...

... när man har "dåligt samvete" för sin stackars Hubert...

Så här sitter matten "miss i nassen" och håller Hubert sällskap... Ja, han ville verkligen inte vara instängd i hallen och han vill verkligen inte vara "emsam", för det är ju faktiskt ganska synd om lille Hubbe.
I och för sig tycker jag nog att han ser oförskämt pigg ut så här dags på dygnet... Och hade jag gett fasen i att öppna dörren till hallen, så hade han nog lugnt och stillsamt väntat till en lite rimligare "gå-upp-tid".

Så i vanlig ordning är allt som händer mattens fel!
Fast OK! Denna gången tar jag på mig skulden! Jag behövde ju inte stiga upp, kunde ha nöjt mig med att ta "nöd-boken" och brillorna och ett par extra kuddar och legat kvar i sängvärmen och läst mig igenom vakenperioden... Som jag brukar göra... Men i vanliga fall har jag ju inte min stackars katt instängd i lilla hallen och måendes förmodat skitdåligt. Fast det där är nog mina fantasier, för han är som sagt väldans piggelin och mest sällskapssjuk, tror jag.

Så nu lär det bli "bekymmer" om matten skulle få för sig att gå och lägga sig igen; för då blir ju Hubert alldeles ensam med "bara" kattkamraterna som sällskap. Och dom är inget kul alls så här dags... Herman snarkar i soffan, Nittra i "kattfåtöljen" och Lukas ligger och gonar på frysen, syster Selma är nog ute på vift och Hugo nannar på en stol i köket. Kattastrofen och M-ett och Mjauritz sussar i vardagsrummet nere och är alldeles instängda där eftersom kattluckan är tillgänglig om nätterna för dom som har springbehov. I stort sett är det Hubert och matten som är vakna... M och S sover, hundarna sover... Ja, Selma är med all säkerhet vaken, men dels är hon ute och dels är väl inte syskonkärleken så där överhängande jättebra...

Och knallar matten in i sovrummet så blir ju Hubbe alldeles ensam igen... Så nu överväger jag om TV-stolen och en filt duger som säng resten av natten...
Om Hubert är bortskämd??? Nej, det tror jag nog inte, bara så där lite till husbehov ;-)!
Ska uppsöka en filt och fixa iordning nåt slags nattläger... Undras om det finns något kul på TV att sova till? Måste undersökas...

Natti, natti (hoppas jag!!!) För ett par timmar i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Du är världens bästa matte! Jag hade gjort precis likadant, jag lovar!
    Hoppas du fick sova några timmar till. Kram

    SvaraRadera
  2. minigrisen; Inte fasen kunde jag somna ;-)... Äsch, tar igen det en annan gång...
    Hubert mår jättebra nu, verkar helt nöjd med all uppmärksamhet (den rackaren).
    Och du; jättetack för komplimangen! Det värmer att någon åtminstone TROR att det är så ;-)! Och nog försöker man så gott man kan, eller hur? Ja, det vet ju du som har djur själv, andra har kanske lite svårt att se det! Sköt om dig!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!