Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 13 oktober 2008

Och så var det dags...

... för årets älgjakt...



Intresset från min sida är (milt sagt) minimalt! Tycker att det mest blir besvärligt med koppeltvång på hundarna, och "travbane-gående-förbud"... Inget kul att knalla fram och tillbaka på vägen, men vill man inte bli tagen för älg och skjuten (och DET vill man INTE!) så är det det säkraste sättet att rasta vovvar på...

Nu ska jag ägna mig åt att räkna ut när dessa gubbar med bössa tänker ta fikapaus... För då ska vi INTE gå på promenad... I all synnerhet inte om dessa gubar har sina hundar med sig. För då kan det hända att UffeHund visar humör... Han gillar inte att det flänger omkring jakthundar på hans revir. Och min rygg (och mina öron) gillar inte när Uffe blir sur och drar och skäller.

Så härmed kan man sluta sig till att detta blir en "allmän gnälldag" ;-)!

Men så är det mååååååndag morgon oxå :-)!

5 kommentarer:

  1. Börjar den inte förns nu hos er??

    Hoppas det gick bra för alla inblandade vovvar och dess mattar och hussar!

    Gomåndagkväll på dej!

    SvaraRadera
  2. Så det är nu älgjakten drar igång!!

    Då får vi se hur många gubbar som råkar skjuta varandra i år!

    Ha en bra dag trots allt :D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag begriper då inte vafför di ska få skjuta di rara älgarna och rådjuren, när det är tabu att nämna vargen som slukar tamboskap och sällskapshundar..
    Tvi fan, sicken dubbelmoral, va?
    Nej, jag har inte ätit "huggorm" till middag, men är på hugget ändå...varför kan du läsa inne hos mej...och hos andra...
    Fan, om man bara kunde få skriva om vad man ville på sin blogg, utan att bli ifrågasatt efteråt av "förståsejpåare"...Blä, för denna tisdag!
    Kram på DEJ i alla fall...söstra mi!

    SvaraRadera
  4. Nu ska jag kolla tarot korten om det är lönt att stiga ur sängen i morgon!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Huga; Nog är det konstigt hur folk blir när dom får tag i en bössa?! Huuu!
    Nej, hundarna och jag håller en mycket låg profil denna veckan ;-)!

    Godtisdagkväll till dig ;-)!

    Sickan; Vi lär väl få höra det på nyheterna (hur många som blir vådaskjutna, menar jag)... Skulle aldrig få för mig att utsätta mig eller någon annan för nåt sånt!

    Kom du upp ;-)?

    Kram till dig!

    Jenny; Har läst och lämnat kommentar! Men du vet ju vad jag tycker ändå, ha, ha!
    Mår du nåt bättre, stackare?
    Har inte varit ute nåt vidare idag... Jobbigt med gubbar och bössor och vettvilliga jakthundar. Bläää!!!
    Har så pass ont att dom där rycken i kopplena blir rena plågan...
    Nää, om älgjakt tycker jag inte!!!

    Kryapådigkramen, söstra mi!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!