Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 8 oktober 2008

Jag blir så FÖRBANNAD...

... på folk (dvs släkten) som har "åsikter" om mig och mitt och istället för att tala om direkt för mig om alla "fel" jag tycks ha går dom fega jäklarna till min stackars pappa och anmärker på att jag har många djur och bla, bla...

Såvitt jag vet behöver dom inte sköta mina djur, det gör jag själv. Att min ekonomi är trasslig beror inte på djuren, det beror på att jag inte har någon särskilt hög pension eftersom jag inte hann att jobba så många år innan jag blev sjuk.

(Uppdatering torsd 9/10; hörde på radion i morse att när man tjänar under 13.000/månad innan skatt är man fattig enligt "någon" norm. Kommer inte i närheten av denna summa... Suck! Jag är fattig, men rik, om ni förstår vad jag menar ;-).)

Men för all del!!! Byt med mig om ni orkar!!! Jag har ont varenda jävla sekund på dygnet, jag har inte möjlighet att göra saker som andra anser vara självklara för att jag får för ont, jag bor och lever "ensam" (hur fasen kan man räknas som ensam när man har barn????), för att ingen står ut med att bara vara hemma jämt och samt och alla mina "mixter" för att stå ut med värken.

Djuren är och har alltid varit min räddning... Dom finns för mig vare sig jag är sur och gnällig eller glad. Dom ser till att jag kommer upp och ut varje dag. För inte känner jag att jag vill gå någonstans när det värker, men Uffe och Nalle måste ju ut! Och dom lurar mig att skratta flera gånger varje dag, även om jag egentligen vill sitta i ett hörn och stortjuta... Och detta missunnar "kära släkten" mig! Och är så fega så att dom ger sig på pappa och gnäller...
Men det är min själ ingen som ringer och frågar hur jag mår eller hur mina barn har det...

Fy fasen, Jenny! Visst är det tur att vi har valt ut vår släkt själva, för den "biologiska" kan slänga sig i väggen... Jag blir så himla ledsen och besviken på dom! Och vad jag förstod på pappa känner han sig nog rätt "påhoppad" han också... Han är väl för höge farao inte ansvarig för vad jag tar mig för??? Han är 82 och jag fyller snart 52 och såvitt jag vet är jag myndig sen några år (ha, ha) och själv ansvarig för mina "synder".

Varför är människor så jävla missunnsamma? Och varför inte vända sig direkt till den man har åsikter om? Feghet? Jo, jag tror nog att det mesta bottnar i det... Och egentligen är det synd om dom, för man måste nog vara ganska missnöjd och osäker på sig själv om man känner att man måste försöka trampa ner andra... Men jag önskar verkligen att min pappa slapp ta skiten! Men jag älskar honom för att han alltid ställer upp på min sida (vad han än tycker själv) och säger att det inte är deras bekymmer vad jag har och gör och att jag nog vet bäst vad jag behöver själv, det kan ingen annan tala om för mig!!! TACK PAPPAN!!!

Vet inte om någon av "kära släkten" har snokat reda på min blogg, men om nu någon till äventyrs har det ska ni ha klart för er att jag är arg och fruktansvärt besviken på er, minst sagt, dåliga stil!!!
Vänd er i fortsättningen direkt till mig och gnäll om ni har synpunkter på mitt liv och leverne!

13 kommentarer:

  1. Men älskade vän!!!

    Fy katten säjer jag bara....

    Missunnsamma var ordet, och sen sitter jag bara här och gapar....
    Ring mej när du vill...om så mitt i natta...
    Och som du säjer!
    Du och jag...vi har valt varandra och det kan ingen ta ifrån oss.
    Det ÄR skönt att välja släkten själv!!!
    Kramar om dej via "här" och önskar att du kan strunta i dessa påhopp!

    Från en syster som INTE delar andra systrars åsikter....Tvi vale!
    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack och lov var det INTE min syster som hade kommenterat detta med djuren, hon hade försvarat det hela med att "om hon nu vill ha det så, så låt henne"... Hi, hi! Det brukade jag säga till mamma när hon tyckte att S skulle städa sitt rum (men låt `na :-))...
    Men alla dessa "förståsigpåare" till fastrar och mostrar och gu´vet vad... Bläääää! Vad TRÖTT man blir!!!

    Tur att vi har varandra när det blåser snålt runt örona ;-)!!!

    Bamsejättekramen, "egenhändigt" valda söstra mi!!!

    SvaraRadera
  3. FY, vad jobbigt!
    Här kommer en stor kram.
    Klart att inte den hjälper, men jag vill ändå att du ska ha den. Och jag tänker på dig.
    /Lallis

    SvaraRadera
  4. Skitsläkt! Jag har en oxå, eller rättare sagt hade. för jag bad mina "bröder" dra dit pepparn växer och jag är bra mkt lyckligare utan dem. Stå på dig och gör det DU vill och kan, skit i dem som suger din energi. Du behöver din kraft till annat, slösa den inte på dem! Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Vink, vink!
    Nu har jag "flyttat"!
    "Sprängde hele skiten i luften" och svor en ramsa....men sen tog förnuftet över och nu har jag "flyttat" till följande adress:

    http://bergskristallen.blogspot.com/

    Upp på kvasten och håll i hatten!
    Nu lyfter vi!
    Kramen! //Jenny

    SvaraRadera
  6. lallis; TACK! Det betyder mycket att få "cyberkramar" i detta läget!
    Är så glad att jag började med detta "bloggeri"! Många trevliga bekantskaper gör man! (Känn dig träffad ;-)!)
    Kramen, vännen!!!

    minigrisen; Har förstått att jag inte är ensam om att råka ut för sånt här! Men jag ska prata med stackars pappen idag och säga till honom att han får hänvisa dom till mig i fortsättningen, så ska dom få sina fiskar varma!!! Det är ju nedrigt att "ge sig på" pappa, som faktiskt inte har med detta att göra, egentligen...
    Kramen och tack för stöd, det betyder mycket!!!!

    Söstera mi; Då är det "bare te´o ändre" adressen igen ;-)... Hoppas att det funkar bättre denna gången!
    Tar ALLA mina häxkatter, stora som små, och flyger till nya adressen. (Hmmm, lastar nog hundar och fåglar också... Finns kvastar i långtradarformat, tro ;-)???)
    (Slår kanske en signal senare idag; burstädning på g, behöver en fikapaus ;-)!)
    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Det var då det lägsta. Om du vet vem som sagt detta till pappa ring upp vederbörande! Säg ditt hjärtas mening! Fy f-n för sånt skit sätt..
    Stå på dej, prata med pappa om att vidarebefodra ev. fler samtal direkt till dej, då blir det nog tyst. Sänder dej styrkekramar i massor!

    SvaraRadera
  8. Bra rutet!!

    Dom ska väl skita i dig och ditt leverne.

    Du får väl leva ditt liv och dom sitt.

    Om du mår bättre av dina djur så ska du självklart ha dom.

    Synd om din gamla pappa som ska bli överöst med deras skitsnack!!

    Bamsekram på dig!

    SvaraRadera
  9. huga; Pappa är uppringd och strängt tillsagd att skicka skitsnacket direkt till mig... Men att min syster höll på mig värmer in i hjärteroten! Vi lever ju så olika liv, så jag trodde faktiskt inte att hon förstod... Men så härligt att ha fel ibland!!!
    Styrkekramar mottages med tacksamhet!
    Var rädd om dig, Hugan!!!
    Kramen!

    Sickan; Tack för "påhejandet"!!! Är så glad för att det trots allt är så många som förstår mina synpunkter, man behöver nog lite uppbackning emellanåt ;-)!!!
    Bamsekramen till dig!!!

    SvaraRadera
  10. Det är ren skär avundsjuka...inte på din sjukdom, utan på att du kan hantera den och leva som du vill...
    och som de inte vågar...
    jag säger bara en sak...skitstövlar..de kan sticka och brinna...kramiz och stå på dig!!!

    SvaraRadera
  11. Jag blir nog lite ledsen och förbannad när jag känner att jag blir "påhoppad"; kanske i all synnerhet när jag inte kan försvara mig eller förklara varför jag gör som jag gör... Men å andra sidan blåser det fort över :-)! Och jag känner ju att jag har vänner både här i bloggosfären och "IRL" som stöder och uppmuntrar. Det är värt mycket det!!!
    Tack!
    Kramen tebax!

    SvaraRadera
  12. Fy sjutton vilken släkt som hoppar på dig sår där!
    Stå på dig och ryt till, du lever DITT liv som DU vill, så det så!

    Hejja uffematten!

    /Caroline

    SvaraRadera
  13. Caroline; Tänk att det finns så många snälla människor här i "bloggosfären"!!!
    Känner att jag har så mycket stöd från så många, så nu ger jag den i folk, både släkten och andra, som har synpunkter på mitt liv och leverne!
    Och det är ju somd u så riktigt påpekar MITT liv, ingen annans...
    Stort TACK till dig, det betyder så mycket med lite hejarop när det kör ihop sig!!!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!