Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 28 oktober 2008

Jag vill gärna dela med mig...




...av en text som finns i en liten bok av Rainer Haak som är präst och bor i Hamburg. Han anordnar kurser och föreläser i livsåskådningsfrågor.
Denna lilla bok ingår i en serie som kallas "Vägvisare" och den heter "Hoppet är en gåva".

Det finns människor som gör livet värt att leva här på jorden, människor som inte går att köpa eller muta utan som uppskattar andra människor mer än stora vinster eller egna framgångar. Det finns människor som förblir sina ideal trogna, även om dessa går stick i stäv med den allmänna meningen, människor som lyssnar till samvetet och inte vänder kappan efter vinden, som inte slår dövörat till för ropen från de hungrande och förföljda. Det finns människor som ställer upp, som står i kärlekens tjänst.
Så länge de finns kan världen hoppas, kan jag hoppas. Jag ville så gärna smittas av deras kärlek
.

Är det inte vackert?!

Jag är kanske lite barnslig och naiv, men denna texten griper tag i mig...

Och det vete sjutton om det inte är värt att kallas naiv bara för att få ha den känslan ;-)!


3 kommentarer:

  1. I så fall är vi 2!!

    Jättefint text!

    Kram och ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. sickan; Skönt; det kändes allt lite "emsamt" ett tag ;-)!
    Kram och detsamma till dig!!!

    Ps Visst är det tradigt att Jenny inte kan blogga... Snacka om abstinens :-)!!!

    SvaraRadera
  3. Ja hoppas hennes nät kommer igång snart!
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!