Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 27 oktober 2008

Veterinärbesök och "full" Hubert

Det är illa när man heter Hubert och får för sig att puckla på sina kattkamrater så att det ligger tussar i hela huset och matten får dra fram dammsugaren klockan tidigt en söndagsmorgon... Kanske i all synnerhet när man är en han-katt... Risken att man då blir en groggy "det-katt" är överhängande.


"Aj, aj, aj! Vad sjutton hade den däringa veterinären i sprutan egentligen??? Alldeles snurrig är jag och ont i lilla huvet har jag.... Och att matten lät fan-skapet göra så med mig?!"


Nog syns det att stackars Hubert mår pest? Men eftersom han började bli riktigt han-kattig kändes det som enda utvägen... Fast roligt var det inte! Tycker alltid att det är knepigt när man söver djuren... Men nu vet jag att "lille" Hubert väger fyra kilo (och det är säkert jättebra att veta :-)!). Ingår under rubriken "värdelöst vetande", för om det blir tal om fler besök hos "farbror veterinären" kommer nog inte den vikten att gälla längre... Har ju sett på dom andra "det-katterna" att dom går upp en del i vikt efter ett sånt här ingrepp. Fast man kan ju fråga sig varför, för dom har ju inte fått mer mat och inte varit så där värst mycket slöare heller... Ja, ja! Det hör väl till avdelningen " livets mysterier" ;-)!


Och i mars är det dessa två som ska bli lika "illa" behandlade... Men det tänker jag inte oroa mig för riktigt än... Börjar fundera framåt januari eller så. Så att jag hinner bli riktigt hispig och måla fan på väggen i vanlig ordning.

Så egentligen var det nog tur att veterinär J hade tid idag... Hann ju inte hetsa upp mig särskilt mycket på dom futtiga fem timmarna jag hade på mig att trissa upp stämningen här...
Hubert var för övrigt himla duktig i bilen... Vi "pratade" lite emellanåt, men han var väldigt lugn och tyst med tanke på att han inte har åkt bil sedan jag hämtade honom i Kinnared för fyra år sedan... Fyra år!!! Tänk vad tiden går!

Och så hittade jag lite klokord som jag helt klart borde tänka mer på;

Bär bara ett bekymmer i taget.
Somliga människor bär tre -
bekymmer de har haft,
bekymmer de har nu
och bekymmer de ska få...

sagt av Inger Nellie citat från "Kvicka kvinnors kluriga klokord"

4 kommentarer:

  1. Lilla sötnosen.
    Hoppas att han är lite mindre "o-full" nu. *ler*
    Och visst är de väl fyndiga, de där klok-orden!
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  2. Lallis; Hubert har sovit och sovit och... Så har han mått lite illa emellanåt... Men nu börjar herrn att göra små "flyktförsök" från den tråkiga "lillhallen" där jag har stängt in honom (grymma jag ;-)!). Men jag tror att han får stanna där han är tills imorgon för säkerhets skull... Vore ju snopet om kattstackaren drullar nerför trappen eller så...

    Och tänk så mycket klokt folk har sagt! Tur att någon är så klok och skriver ner allt i bokform så såna som jag har lite klokheter att ta till ;-)!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Fan alla dom bekymren bär jag på :(
    Hoppas du fick sova längre och att katten piggar till sig! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. sickan; Visst är det fan att man inte lär sig? För inte blir det bättre av att man går omkring och har ont i magen för än det ena och än det andra... Men det är banne mig lättare sagt än gjort, även om man VET att man inte vinner något på att gå och grubbla. Men är man den grubblande typen så är man...
    Jag sov inget mer; tar igen det en annan dag, suck! Kissen mår alldeles utmärkt och är ute och testmarkerar ;-)... Den med smör på!!!
    Kram och var rädd om dig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!