Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 18 november 2009

Denna burken den ska vandra...

... mellan Westrahult och Flårekulla med små överraskningar Mailman...
Kan säga att det gick fort som fasen hemåt idag!!!!!
Ösregnade och blåste gjorde det, så att gå och försöka pilla upp detta vältejpade paket gick inte alls... Nog för att jag testade...
Hur stort förråd av tejp har du, Annacarin????
Tänker att hälften var lindat runt lilla burken med "inte pepparkakor" i Laughing 1.


Och när jag öppnade (med mycket möda och god hjälp av stora saxen)...

... såg jag detta!
Torkade kantareller...
Vad säger man? Räcker TACK?!
Så himla lyxigt!!!

Fast att det inte var pepparkakor fattade jag ju redan på hemvägen,
pepparkakor låter inte så... Som torkade kantareller...
Fast att det var kantareller anade jag inte.
Så nyfiken var jag in i det sista Brows

En del människor känner man att man blir riktigt GLAD av...
Har ju pratat med Annacarin i telefon och jag kan säga att dels tror jag att vi har rätt mycket gemensamt och dels är hon väldigt trevlig och positiv att prata med...
Och så är det roligt att prata med någon "hemifrån".

Jenny tog ju upp det här med dialekter på sin och Sickans nya blogg.
Och det är charmigt.
Med dialekter.
Tycker jag!
Ingen nämnd och ingen glömd...
För alla dialekter har faktiskt sin charm.
(Fortfarande gäller; tycker jag!!! Andra tycker säkert annorlunda, men det är fritt att tycka. Tycker jag ;-)!!!)

Och folk från östra Småland har en dialekt jag känner mig "hemma" med. Även om jag aldrig riktigt har lärt mig prata så själv...
Det blir så när man flyttar omkring mycket som barn...
Hann liksom aldrig lära mig "nytt språk" innan det var dags att flytta igen.

Så nu är det väl en helt vansinnig blandning av allt möjligt som bubblar ur truten på mig...
Men jag är nöjd om folk förstår åtminstone på ett ungefär vad jag menar...
Och i värsta fall får man väl vifta som en semafor och hoppas att ingen kommer ivägen.
Vore ju tråkigt om man i sin iver att göra sig förstådd knockar någon Rolling Eyes...

Ska gå och beundra de torkade kantarellerna lite till och så måste nog pannan ha lite påfyllning...

Och så ska hundarna ut...
Uffe är det ju inte något problem med att övertyga, men Nalle...
Han avskyr verkligen när det regnar och blåser.
Har slääääpat hundkraken varje gång vi har varit ute idag...
Och han liiiiiiider kan jag meddela!

Om blickar kunde döda hade jag varit minst trippeldöd nu, för Nalle är övertygad om att jag har något med regnandet att göra.
Åtminstone borde jag ju (enligt Nalle) kunna se till att det inte regnar på honom.
Inte lätt att förklara för någon som har bestämt sig för vems fel "allt" är att det inte är riktigt så i verkligheten...

Å andra sidan har han (fortfarande Nalle) en enorm tilltro till att "matte fixar ALLT"...
Ska fundera på om det är något att vara mallig över eller om det mest är besvärligt...
I dagsläget lutar det väl åt "besvärligt i hög grad"...

Ha det gott!

Walking Dog

2 kommentarer:

  1. Hihi ni är för gulliga, du & Annacarin ;D blir roligt att följa denna burk å se hur många vändor den kan gå fram & tillbaka. Funderar oxå på hur mycket tejpen ökar vid varje tur (garvar högt) ni gjorde min dag om igen. har haft ännu ett gng som bakat i mitt huve idag suck suck (har vart på rundresa med mamma/pappa i alla billiga matvaru affärer å det finns många i Borås) så nu är axlarna värkiga oxå. Å då blir man glad att läsa om era små hyss tack för det Ha det bäst å varm kram Anniqua PS endera dag skall jag fixa emailen lovar DS

    SvaraRadera
  2. Anniqua; Ja, ibland behövs det inte så mycket för att man ska känna sig lite piggelinare... Funderar på vad sjutton jag ska hitta på nästa gång... Men det är ju ingen panik (sägar Annacarin, he, he!).

    Jobbigt att fara runt i affärer! Har varit en vända till stan idag och hoppas att jag har fått med mig vad jag var tvungen att ha hem... Mycket mer blir det ju inte när pengarna tar slut innan dom har kommit in... Nä, fy fasen för att ha sjukpension. Inte blir man förmögen precis, snarare oförmögen. Och det gäller ju både pengar och arbete (oförmögen att arbeta, menar jag).

    Nu borde jag ta tag i fågelburar och, som Lukas står här och påpekar, kattmaten. Torrfoder ska fyllas på för det går ju inte att äta det som las upp igår (?). Ibland förstår jag mig inte på kattligan... För öser man det, som dom ratar när det ligger i skålen,på golvet, då käkar dom som dom inte hade sett mat på fjorton dar.
    Sickna missfoster dom är ibland!

    Kramen på dig och hoppas att huvudvärken har gett sig av!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!