Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 4 november 2009

Vill tacka alla...

... för era snälla och omtänksamma kommentarer!!!
Och Jenny och Annacarin för uppmuntrande samtal!
Jenny; du är den bästa "söster" man kan ha och Annacarin; du är så himla snäll och omtänksam. Är så glad för att jag har fått lära känna dig via blogg och telefon!



Förstår att jag inte riktigt har förklarat vad som hänt (virrpannig som vanligt, *suck*).

Men det är så här;
Vi har ju glatt oss åt att min äldste son och hans fru skulle bli föräldrar. Och allt såg bra ut och vi var så jätteglada hela familjen och babyn var verkligen efterlängtad av oss alla. Min pappa var otroligt mallig över att han skulle bli "gammelmorfar"...

Men vid förra fredagens ultraljudsundersökning upptäcktes att det var väldigt mycket vatten i huvudet på den lille/a. Detta innebär att hjärnan inte har tillräckligt med plats för att utvecklas normalt.
För att vara på den säkra sidan togs fostervattenprov i måndags och i samband med detta en ny ultraljudsundersökning. Då upptäcktes att hjärtat var förstorat. Och detta är inte något som "rättar till sig" längre fram i graviditeten
Så det "lindrigaste" för alla är alltså att göra en abort...
Ett hårt slag för sonen och sonhustrun.

Och, som jag har skrivit förut, det gör rejält ont när ens barn råkar ut för sånt här!!! För jag älskar ju både sonen och svärdottern och dom man älskar vill man inget annat än gott.
Och detta är alldeles, alldeles vansinnigt hemskt...
Och orättvist känns det!

Känner mig fortfarande lite "glasburkig", försöker fixa och dona och stundvis går det riktigt bra, men så kommer alla tankar och funderingar snirklande igen...
Men allt har sin tid.
Tror att det är lika bra att liksom sörja färdigt.
Det går ju inte att bara stoppa undan och tro att allt kommer att vara som vanligt nästa vecka.
För det blir nog inte riktigt så.

Inte riktigt som vanligt, inte ännu i alla fall.
Men livet går ju vidare, kanske åt ett lite annorlunda håll än vad vi tänkt oss, men vidare går det!

Flowers & Vase

10 kommentarer:

  1. Sörj färdigt!!
    Och på det sätt som känns bäst för dej...
    Vi finns här och gillar dej och din blogg, oavsett om du behöver en paus...eller om du behöver "skriva av dej"!
    Skriv vad du vill...och NÄR du vill!

    Va ja e gla att du finns!
    Och tack själv för ett litet...hmmm...kort..? ...inte de näeee...samtal!
    Det piggade nog upp både dej och mej för en liten stund, och sånt är så skönt!
    Kram på dej och hoppas du får sussa gott i natt!
    //Jenny..."söstra di"...

    SvaraRadera
  2. Jenny; Och jag är så glad att DU finns :-)!
    (Ska vi bilda en klubb för inbördes beundran, ha, ha?)
    Suss gott du med, söstra mi!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Usch vad hemskt! Jag kan inte ens föreställa mig sorgen. Vet inte ens vad jag ska skriva.
    *kramar om*

    SvaraRadera
  4. Nej men kära värld! Och kära vän! Det var då endå det värsta. Det var väl endå ganska långt gånget? Nej huva det var en riktig mardröm det där. Vet inte riktigt vad jag ska skriva...hoppas att mina tankar på er alla känns på nåt sätt... Sänder er de varmaste kramar jag kan! Ta hand om er så gott det nu går.

    SvaraRadera
  5. Så otroligt sorgligt och tragiskt, när en ung familj som längtar så och ser en sån ljusglimt får ett sånt besked!! Jag tänker på dem och hoppas att ni alla reder er och kan finna tröst och ro igen, hos varandra och till livet. Och att det kommer en ny ängel till dom så snart dom vill och orkar, som de kan ge all sin kärlek till. Mina tankar går till er ikväll, varma kramar/ Sandy

    SvaraRadera
  6. Usch,sånt är så jäkla jobbigt :(
    Förstår att det är nattsvart hos er.

    Skickar över en kram!

    SvaraRadera
  7. JA jag misstänkte att det vart nåt sånt !! Usch ja vad hemskt...Sånt får lov att ta tid att sörja så tillät er det nu fullt ut att göra...Skickar styrkekramar till er alla !!...

    SvaraRadera
  8. Finns inga tröstande ord i detta läget, men jag vet att tiden läker, även om det innebär många "varför" o tårar. Kan bara skicka den varmaste kramen till er i denna svåra tid.Mia.

    SvaraRadera
  9. Är svårt att hitta de rätta orden när lycka vänds till sorg. Men varma tankar & kramar i massor kanske kan bli en liten liten tröst. Till dig & dina kära. Anniqua H

    SvaraRadera
  10. TACK än en gång!!! Ni ska veta att er omtanke känns här! Blir alldeles rörd av era snälla kommentarer!!!

    Massor av kramar till er alla!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!