Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 14 november 2009

Lördag - igen...

... och hyresvärdar så långt ögat når.
Hyresvärdar kan ju vara bra att ha...
Men då ska dom för....e mig hålla sig på sin sida av staketet som inte finns.

Är väl måttligt imponerad av alla "inhopp" på "min" sida. Det vill säga den biten av gräs-(moss-)mattan som från början ingick i min hyra... OCH pannrummet (där jag har min egeninkånkade ved) som har varit utsatt för diverse besök idag...

Eller snarare ingick i vår hyra.
För så länge sambon bodde här gjordes inga intrång på denna hyrda mark.
Men det är ju skillnad med en ensam kärring...

Har ju fått höra att jag inte kan elda i pannan (har värmt hus med ved i tjugo år och det har gått så bra så...) och diverse annat som han (hyresvärden) TROR att "fruntimmer" (hans uttryck inte mitt) inte kan.

Kan säga att jag håller mig inne (det regnar dessutom) för att inte få för mig att säga något obetalbart...
Har ju faktiskt kommit till den åldern när man liksom exploderar för ingenting.
När man då känner att det finns goda skäl att explodera blir det alldeles livsfarligt!
Och fort går det!!!
Klimakteriet eller ny pubertetsperiod; det är frågan...
Håller nog lite på det där med puberteten; hittade en rejäl finne på lilla nosen idag Happy...

Är med andra ord på ett uselt humör idag...
Dels värken efter gårdagen och dels detta med den där ¤%"(E¤%&)= gubben...
VARFÖR tar folk inte reda på vad för rättigheter och skyldigheter man har när man hyr ut/respektive hyr bostad????
Hyr man ut något så avsäger man sig rätten att utnyttja detta.
Klart som korvspad!
För hur skulle det se ut om hyresvärdar helt fritt strövade omkring i sina uthyrda lägenheter/hus? Inget kul för dom som bodde i lägenheterna/husen i alla fall!!!
Och hyr man tar man på sig att sköta det man hyr och inte förstöra något.
Klart som korvspad! (Och jag försöker verkligen att vara rädd om saker och ting här, även om det inte var i något vidare skick när vi flyttade hit...)
Fast med tanke på somligas intelligensnivå kanske det är för svårt att fatta - ändå?!
Nu var jag välan nästan lite taskig, men jag är arg Mean!

Men det bränner väl lite kalorier, antar jag....
Och det vore bra, för jag tänker ta en kopp kaffe och käka FEM pepparkakor!
Det är jättebra när man är så förbannad! DET VET JAG!!!

Making A Wish
Lääängtar efter måndag och lugn och ro!!!

Och då tror jag att risken för explosioner är betydligt mindre...
Så då blir det till att hitta på en ny anledning att fika och käka pepparkakor Goofy!!!



Ps: gick ut med hundarna vid fyratiden och tänk; när vi kom vandrande från skogens djup ÅKTE herrskapet hyresvärd!!! Ha!
Undrar om jag skickade såna ilskna vibbar så att dom kände sig tvungna att ge sig iväg???
(Liiiite häxeri kan välan aldrig skada Bag Head...
Om det nu var det, förstås... )

Fast inte tänkte jag snälla tankar inte, det får jag ju medge...
Och inte har jag vett att skämmas heller, egentligen...
Nä, huuuuu, sicken elaker tanta jag är! När andan faller på Cool...
Och Jenny; förstör nu inte min image som "Den elaka häxeremiten i skogens djup"!!!

8 kommentarer:

  1. Klarar du av att sluta efter fem?
    Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Men det LÄT bra, ha, ha!

    SvaraRadera
  3. Du lyckades nog där. Hoppas du får lugn och ro nu. Verkar skitjobbigt det du beskrev.

    SvaraRadera
  4. Margus; Får väl erkänna att jag stod och önskade "svinflunsa" på dom :-)... En del människor är så jäkla dumma, så man undrar hur i hela friden dom kan överleva...
    Men till slut straffar väl synden sig på ett eller annat sätt...
    Har förtstått att jag inte är den första hyresgästen som har hållit på att få hjärtinfarkt på alla deras påhitt...
    Men här är underbart när vi bara får vara ifred, djuren och jag!!!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår inte riktigt hur tror värden att du skall få värme om du inte ekdar i pannan? Och fattar jag dig rätt skulle veden ingå i hyran? Om det nu är så får de väl se till att ha någon boende i pannrummet som ser till att de eldas på rätt sätt & ser till att det kommer ved som ligger på rätt ställe (allså inte på gården) så är ju dina problem ur världen för jag vvet hur jpbbigt det är att se till att få in veden på rätt ställe det är ingen lek. Hade önskat jag kunde ha hjälpt dig för det går ju fortare om man är två :D Hos mig kommer ingen värd å skäller/lägger sig i för det första har jag inget pannrum (tyvärr) bara en kamin för det andra är huset mitt, vilket är tur för hade det hänt mig som hände dig så hade jag nog sprukit av ilska. Jag hoppas de bor lååååångt ifrån dig, annars får du vääl fixa lite mer häxkraft på dem. Å du unna dig 10 pepparkakor minst för det måste ha gått mycket energi att hålla igen på det arga, dessutom fixade du ju massa ved åååååååååååå då går det energi eller hur ;D Bamsekramen till dig Anniqua

    SvaraRadera
  6. Glömde att skriva om spikmattan tycker din ide om att låna en är utmärkt. Vet en del som blivit sämre av dem. Skulle tro att det är som med akupuntur (stavas det så) på en del funkar det jättebra men på en del blir problemen värre. Och eftersom de kostar en del är de ju bra om man kan test innan man köper så det inte blir en pryl som bara ligger. Annars verkar ju Annacarins ide var billig & kul vet dock inte om du blir hjälpt av just den iden ;D Kramen Anniqua

    SvaraRadera
  7. Anniqua; Nä, veden ingår inte i hyran, men jag tycker det borde vara så eftersom det inte finns något alternativ till vedeldningen... Och tjafset om att jag inte "kan" elda var i samband med att jag påpekade (lite försynt) att skorstenen var alldeles för kort. Sen har sotaren sagt ifrån och då var det plötsligt hyresvärden som hade upptäckt denna fadäs (?)... Han ÄR totalt knäpp i huvet, den!!!

    Det är nog tur att dom inte bor här för jämnan, för då hade jag nog blivit helgalen!!! (Eller tossigare än jag redan är ;-)!)
    Men helgerna är ett litet helsike, kan jag tala om!!! Och det gör jag ju :-)... Ofta gnäll om detta ämne för stackars bloggläsare, ha, ha!

    Visst verka Anancarins idé lite mer (hmmm) spännande (?), men jag misstänker att det skulle bli en aning vasst (kanske)...
    Men jag tror nog att jag vill låna en sån där grej innan jag bestämmer mig för att köpa en.
    Har "gått på" en del tidigare och det ligger grejer här som aldrig kommer till användning. Onödigt!!!
    Och akupunktur har jag prövat och det hjälpte inte ett dugg; allt blev sju resor jäkligare istället (konstigt nog). Jädrar så besviken jag var! Trodde ju att jag skulle bli bättre, givetvis!

    Får erkänna att det slank ner MINST tio pepparkakor i rena ilskan... Men jag tröstade mig med att "häxkrafterna" behövde lite näring ;-)!

    Kramen till dig och ha en fin söndag!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!