Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 16 november 2009

Det är mååååndag eftermiddag....

...och tankarna flyger omkring, dock i något makligare tempo idag...


Som väl är!
För igår var det ta mig sjutton nästan så det luktade bränt här...

Har funderat en hel del på det här med flytteriet.
Inser att jag blir tvungen att göra något åt det hela, men så har man ju den här frågan om pengar och ork.
För det kostar att flytta; bärhjälp, adressändringar hit och dit, lastbil, chaufför... osv i all oändlighet.
Och så ska ju ryggen och resten av mig orka också...

Vad jag kom fram till är följande;
OM jag hittar ett boende där jag känner att "här kan jag bo tills dom bär ut mig" då ger jag järnet för att lösa det hela både ekonomiskt och praktiskt.
Men tills dess får jag nog försöka stå ut och använda bloggen till "gnällkanal"...
Kan ju skriva en varning i titeln, så att alla har möjlighet att hoppa över eländet...
Eller möjligen öppna en ny blogg kallad "Gnällerier över knäppa hyresvärdar" eller nåt sånt ... Eller kanske inte, ha, ha!

Och njuuuuta av hyresvärdsfria dagar!!!
Som idag !!!

Har annars ägnat mig åt att sitta och beundra mina fina fåglar och bubbla lite med dom... Kecke tycker det är helt givet att "allt ljus på mig"... Lite besvärligt eftersom det är fler som har den uppfattningen...
Antagligen slutar det med att jag blir alldeles skelögd...

Lääängtar efter att få flytta in fåglarna i sonens gamla rum...
Tänk så mycket lättare att städa burar och greja med pippisarna när man får dom på lagom höjd!
För detta "klättrande" på pallen och balanserande av burar som ska lyftas ner från krokarna i taket är nog aningen riskfyllt, egentligen.
I all synnerhet när man som jag får svindel om man kliver upp på något som är högre än trettio centimeter... Löjligt, men jag kan inte hjälpa det.
När jag var yngre (då på stenåldern, ni vet) hade jag inte alls ont av sånt... Tvärtom, tyckte jag att det var jättekul att klättra i träd och såna där knasiga grejer.
Underligt hur saker och ting förändras...
Och för övrigt var det ju måååånga kilo sedan jag klarade såna bravader!

Nu är det snart dags att "mata pannan" igen...
Men det har inte varit så kallt varken inatt eller idag, så det har inte gått åt särskilt mycket ved idag! Och det är något att vara glad för!!!

Tror jag tar med mig herrarna hund, så Uffe får kuta av sig lite energi... I och för sig ser han inte särskilt energisk ut just nu (ligger och snarkar på golvet), men det kan ju ändra sig rätt fort om han får nys om att det är "rymningsdags"...
Han gör fortfarande likadant, *suck*!
Står utanför dörren och gnäller och så fort Nalle och jag stapplar ut sticker han som en kula...
Sicken tokig jycke jag har ...
Men han har en viss charm ändå, den gode UffeHund!!!



Ha en fin måndagskväll!!!


7 kommentarer:

  1. Måste dessa otrevliga komma varje veckoslut? Jan du inte utverka besöksförbud...hihi Håller med dig om flyttande det är både dyrt & jooobbigt, dessutom enerverande eftersom du trivs där. Som sagt det får nog bli besöksförbud åtminstone något halv år eller två. Hoppas det löser sig för dig. Trevlig måndagskväll på dig oxå. Tröste kramen Anniqua

    SvaraRadera
  2. Det funkar bra att ha bloggen som gnällventil!

    SvaraRadera
  3. Gnäll på, vännen!
    Så mycket du vill!
    Vi finns här ändå, för du BLIIIIR inte av med oss...så de så!

    Jag håller mina tummar för att det ordnar sej med både ekonomin och bostaden och pissiga hyresvärdar och alltihopa i alla fall...
    Och att vi får en mild vinter så du slipper kånka så mycket ved!

    (fast egentligen hade jag tyckt att det var ganska skönt med en sån där riktig "vargavinter" med massor av snö och minusgrader så den finge ligga kvar! Hade varit rätt åt fästingar och getingar till exempel. Och lite snyggt att se på!)

    Och visst är han charmig! Om än lite....mycket? Din gode Uffe-hund!

    Kram och Natti på dej!!
    //Jenny

    SvaraRadera
  4. Anniqua; Visst är det eländigt att folk inte kan rätta sig efter vad som gäller? Och är dom då dessutom "maktgalna" blir det hur tokigt som helst!
    Hade en rostfri stor "bytta" stående (på mark jag hyr) utanför staketet. Hade den till hästarna när dotterns häst bodde här... Den byttan har den knävla gubben helt enkelt tagit och satt in i sitt förråd... Man bävar! Blir väl tvungen att ta tag i det nästa helg... Vilka framtidsutsikter, va?

    Nåja, får väl försöka lita på att allt löser sig till det bästa! (Dom jäklarna kanske får svininfluensa ;-)!)

    Kramen och tack för stöd!!!

    ********************************

    Imse; Ja, visst är det superbra! Synd om läsarna (men det går ju att klicka bort eländet om man vill!)...
    Men livet är ju inte alltid uppåt. Skulle nog bli tradigt i längden ;-)!
    Ha det gott!!!
    *********************************

    Jenny; Tänk vilken tur att Du finns ;-)!!!

    Och Uffe ÄR lite mycket ibland... Svårt att tro att han fyller åtta år i februari... Nog borde han lugna ner sig liiiite snart?

    Och jag vill också ha en vit vinter. Det är ju skitjobbigt när det är så här kulet och grått. Det blir så mörkt!!!
    Och så gillar ju hundarna snö! Nalle blir riktigt piggelin och glad. Det ÄR ju rätt ovanligt att se den hunden skutta omkring! Desto roligare när han gör det!!!

    Kramen, bästaste söstra mi!!!

    SvaraRadera
  5. det e bra att kunna använda sin blogg som gnällkanal

    SvaraRadera
  6. Att flytta och trivas är svårt, jag är så kräsen med sånt. Trivs jag inte direkt någonstans så kommer jag aldrig att trivas där.
    Det är en känsla jag får genast jag kommer in.

    Andra ser på standarden i lägenheten, jag går och känner efter.;o)

    Vill du flytta eller känner du dig tvungen?

    Ha en bra kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Bloggullet; Känner mig nästintill tvungen... Det är för jobbigt att inte få ha utrymmena jag hyr ifred.

    Hyresvärden går in och snokar bland grejerna i både stallet och garaget. Pannrummet är han i varenda gång han är häruppe vare sig han behöver titta till vattenpumpen eller ej...

    Kan bli rätt kul i och för sig; som när jag frågade honom om han hade sett de fina gångjärnen jag hade fått av en kompis... Gissa om han var röd i synen. Så han VET ju att det han gör är direkt olämpligt...

    Synd är det, för jag trivs med omgivningarna även om huset är väldigt slitet och opraktiskt...
    Men här är underbart för djuren och det betyder ju mycket för mig!!!

    Kramen och ha det gott!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!