Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 11 november 2009

Mörkt och kulet

..är det här idag.
Får inget gjort...

Känner att det blir lite av "en kos dagbok" om jag försöker skriva om vad jag har gjort idag (ingentingen!!!)
Steg upp, gick ut med hundarna, la mig igen.
Steg upp åt frukost (utan att slå sönder något Bravo!), duschade, gick och la mig en stund... OSV... Inget kul alls, med andra ord...

Men jag har faktiskt pratat med Jenny!
Och vi kom på något...
Både hon och jag får väldigt trevliga kommentarer av Anniqua, men eftersom nyfikenhet avgjort är en dygd, börjar vi fundera på "vem är hon"...

Och här kommer en uppmaning till dig, Anniqua!!!

Du lämnar så himla gulliga och snälla kommentarer, och det uppskattas verkligen.

Men varför börjar inte du blogga???
Gissa om jag skulle läsa yes!!!

Jag/vi tycker att du verkar ha mycket att berätta och du skulle säkert få många läsare! Övertygad om det!!!

Kör igång, tjejen Way To Go, det finns massor av människor som är urdåliga på att hantera datorer som håller på med detta... Jag är väl en av dom klantigaste datoranvändarna som överhuvudtaget finns, och till och med jag klarar det! (för det mesta är väl bäst att tillägga)

Men du; sluta för sjutton inte kommentera här; uppskattar verkligen dina kommentarer och skulle sakna dom om dom slutade komma!!!

11 kommentarer:

  1. Fast lite skönt är det med sådana dagar också. Att bara få vara, inte prestera. Uppleva lugn och hämta andan. Så jag tycker nog att du fått en hel del gjort ändå, även om det inte syns på samma sätt som en borttrollad disk :o)

    SvaraRadera
  2. Koola Viola; Kan tala om att jag faktiskt "trollar bort" disken... Har en alldeles ypperlig skärbräda över diskhon och därunder gömmer jag koppar och tallrikar och glas och diverse annat... Praktiskt, eller hur?! Så räcker det att jag diskar när det är alldeles jättefullt där i hon... Lathet är en dygd i huset i skogen!
    Är lite stolt över att INTE ha slagit sönder nåt idag (ännu...)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Hej....först vill jag be om ursääkt att jag kallade mormor deet var ju farmor du skulle blivit men jag tror att känslanär den samma om man är en mäniska som bryr sig eller hur. Så till att börjaq blogga jag har iinte kraften kunnadet just nu men vem vet det kanske kommer ;D. Så jag ska kanske berätta öite om mig själv då & d¨här istället. ;itt liv påminner mycket om Jennys ,men även ditt. Jag har 2 barn (flickor 14 % 33 år) 2 barnbarn (pojkar 1½ & 5½ år) som jag alltid varit ensam med ja barnen allså på grund av fäder som struntat/struntar i dem. Jag har jobbat för mycket så därför är jag nu sjukpensionär sedan 1 år. jag har en systeryster som jag pratar med varje dag & bror som jag inte praqtar med av olika anledningar. Min mor har Alzheimer som blir värre för varje vecka (hon är ELAK & gör aldrig några fel) helt olik hsin tidigare person. Min pappahar grön starr vilket gör att han är nästan blind. Och mamma bor hemma gömmer allt å pappa hittar inte, vilket gör att man får tillbringa llivet med brandkårs utryckningar som utmynnar i att jag är JÄTTESJUK dan efter & gör som du idag absolut inget (men jag har lagat mat & diskat haha) Jag bor nu mera utanför Borås flyttade från Mölndal när ja blev vidbränd. NU får det räcka för idag ;D. Men vill tillägga att jag känner med dig Jenny & Annacarin som sliter så varje dag & har sågan underbar humor trots motgångar JÄTTEKRAMEN till er alla 3 vardagshjältar PS kanske berättar mer en annan dag om du orkar DS

    SvaraRadera
  4. Tack för "telefånandet" själv i dag!

    Och till Anniqua vill jag bara skicka en stor kram så här via din blogg!
    Och hoppas att allting löser sej på bästa sätt för henne så småningom...
    Jobbigt med Mammans sjukdom och allt "utryckande".
    Förstår mer än väl att det inte kan vara lätt när människor man älskar blir så personlighetsförändrade...

    Usch och fy för sjukdomar och annat jobbigt!
    Men vi SKA ta oss igenom detta också!! Basta!

    Kram till alla goa människor "därute" i landet!
    //Jenny

    SvaraRadera
  5. God morgon vännen!
    Ja man behöver inte vara så duktig på dator för att börja blogga har själv fått hjälp men är ändå ganska lättlärd.Tycker hon gott kan börja blogga för det är ju så roligt för att starta en blogg kan ju vem som vill göra.=)

    Vilken fin höstbild högst upp,
    vilket fint träd med färgglada
    löv i höstliga färger!=)

    Tack för alla goa rara kommentarer,
    ursäkta att jag själv är lite dålig på att kika in till dig.

    Hoppas du får en fin och mysig dag
    trots gråvädret,hade gott!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Anniqua; Men då bor du ju inte så långt från mig, ju :-)!!!

    Och detta med fäder som struntar i sina ungar har jag också bister erfarenhet av... Fast i längden är det ju mest synd om dom. För dom får det inte lätt om dom ångrar sig och vill ha kontakt igen. Min äldste son har god kontakt med sin pappa, men de tre yngre är "ganska" negativa (snällt uttryckt) till sin.

    Förstår om du känner att du inte riktigt orkar med bloggeri just nu, men det vore jättekul om du har lust att maila nån gång?! min adress; novemberhaxa@gmail.com

    Tycker för övrigt att DU kan räkna dig till "vardagshjälte"!!! Det måste vara slitsamt med alla utryckningar trots dålig hälsa! Beundrar dig som orkar!!!!!

    En jättekram till dig och TACK för din kommentar!!!

    *************************************

    Jenny, bästaste söstra mi; En jättebamsekram till dig och stort tack för telefånadet igår! Och du; en puss på knoppen till den lille/a svarta tuffingen ;-)....

    *************************************

    Maria; Fördelen med gråväder är väl att man blir lite mer inspirerad till att tända ljus. Och det är mysigt. Om inte katterna får för sig att det är jättespännande, förstås :-)!

    Hoppas på att Anniqua så småningom börjar blogga lite. För jag tror att hon har mycket att tillföra!
    Men det måste ju "stämma" med tid och ork... Vi är ju många som vet hur det är med det, *suckar*...

    Hoppas att det kännns bättre i ditt öga?! Måste vara jättejobbigt att både läsa och skriva för dig nu...

    Var rädd om dig!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  7. Det här blir jättekonstigt, men nu använder vi din (Uffemattens) blogg för att kommunicera med Anniqua. Jag är så klart nyfiken på dig, jag också. Jag tror också att din blogg skulle bli välbesökt. Det är märkligt vad trevliga människor man kommer i kontakt med på det här sättet. Fast du kan ju fortsätta att kommentera i våra gästböcker. Det är roligt det också. Välkommen när som helst. Annacarin

    SvaraRadera
  8. Kära nån det var verkligen inte meningen att kapa din blogg böjer ig djup Å ber o ursäkt:P Jo jag vet att vi inte bor så långt från varandra visst är det kul. Visst är det konstigt hur man träffas här i cyberrymden, jag var inne på ebloggen Ulliga gulliga saker, där hänvisade hon till en tävling på en blogg (kommer inte ihåg namnet men något med te var det där har du en utlottning om runläggning tror jag det hette, så då kollade jag det sedan som ringar på vattnet så var de Jenny & tack vare dig ven Annacarin som sände dig en present "ler stort". Och äntligen hittade jag bloggar mm som var intressanta iställer för allt shabbychickt & yta yta å ingen tanke suck. Så nu vet du Uffematte varför jag kapade din blogg garv. En lite sak till om detta med fäder som inte finns eller som låtsas att deras barn intee finns. Min älsta dotter fick en haltande kontakt med sin pappa för ett paa år sedan, men hon har sagt många gånger att det kan aldrig bli det samma. Och i febr dog hennes farmor (hon var gammal) & några dagar senare dog hennes pappa. Så vissst är det så att det är dessa dåliga pappors förlust, för vi vinner ju allt för vi har ju fått äran att följa dem hela tiden & till 99% är de ju bara posetivt. Hoppas du piggar på dig kvickt ;) varma kramar från mig Anniqua. PS visst skall jag mejla dig men inte idag har haft en dust med mamma idag å är såååååååååå trött DS

    SvaraRadera
  9. Annacarin; Tycker det är rätt kul! Men såna här grejer tilltalar ju mitt lite märkliga sinne för humor...

    Kramelikram!!!

    *************************************

    Anniqua; Du får så gärna "kapa" bloggen! Riktigt roligt!!!

    Hoppas du hämtar dig efter strapatserna idag... Förstår att det är jobbigt för dig.

    Och visst är det vi som är vinnare!!! Vad det gäller barnen alltså! För inte ångrar jag en dag dom valen jag har gjort för deras skull!
    Lite konstigt att dom är som dom är med tanke på mitt lite virriga sätt att "uppfostra" dom, men dom är nog starka i sig själva, tror jag...

    Kramen, "kaparen" ;-)!!!

    SvaraRadera
  10. Tittar in till dig och vovvarna igen!Hoppas allt är bra?
    Ha en bra kväll. :D

    SvaraRadera
  11. sheltie-68; Jodå, vi far omkring som yra höns som vanligt :-)!
    Ha det gott du med!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!