Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 22 november 2009

Idag skulle jag nog ha stannat i sängen!
För ungefär så här började det Sad...



Och sedan har det varit ett himla sjå att överhuvudtaget få något klokt gjort!
Det har regnat mest hela dagen.
Tror att det var det jag hörde när jag låg där och halvsov och försökte se alldeles jättesovande ut så att inte Uffe och Nalle skulle få för sig att vilja gå upp.
Nu är dom ju inte så lättlurade, så efter en kvarts kämpande gav jag upp...
Vi var uppe redan innan sju.
Och det regnade...

Inte nog med att det har varit skitväder, telefonen, den fasta, låter som om någon satt inne i luren och prasslade med något som låter fruktansvärt illa.
Har inte en chans att höra vad den som ringer vill och vad jag förstår så hör inte dom mig heller...
Har felanmält till Telia, men det kan tydligen ta ett par dagar innan något görs åt det hela...

Så här sitter jag, på uselt humör, med en telefon som inte funkar och en mobil jag inte förstår mig på och en massa mobila telefonnummer sitter fast i telefonminnet på min lilla alldeles pajade röda Nokia...

Och inte beror mitt dåliga humör och min alldeles obefintliga stubin på åldern!!!! Nääädå! Inte alls!!!
Jag har minsann anledning att rasa idag...
Även om jag blev lite chockad själv när jag plötsligt RÖT åt mina katter som hittade på bus och försökte stjäla mat i köket...
Fast dom brydde sig inte särskilt mycket...
Kikade lite och viftade med ett ögonbryn och såg lite frågande ut...
Kitty 5
"Tänker du stå där och gapa länge till? För i så fall ska vi nog gå ut och gå en sväng... Innan vi blir lomhörda eller så..."

Jodå; dom är såååå söta när dom sover dom små liven Phew!

Och nu är det dags att släääääpa ut lille Nalle på en liten, liten runda...
Och hoppas att Uffe inte springer iväg för långt... Det regnar, som sagt. Och blöta hundar tar tid på sig att torka.
Jag är, av någon outgrundlig anledning, väldigt mycket emot blöta hundar i sängen...
Och jag har sett fram emot att få gå och lägga mig mest hela dagen idag...
En del dagar ÄR sådana! 


2 kommentarer:

  1. men vilken jobbig dag du haft, då ska du se att i morgon brjar en ny skön dag ;))
    varm kram från mig
    Bibban

    SvaraRadera
  2. Tant Brun; Tja, jobbig och jobbig... Det är nog regnandet som tar mest på humöret... Och dessa märkliga "tonårsutbrott" som liksom flyger på mig från ingenstans ;-)...

    Ha en bra veckostart!!!!
    Kramen!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!