Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 19 november 2009

Skulle ju...

... städa idag.



Så gissa vad jag inte har gjort?!
Åkte till stan i förmiddags och handlade.
Var hemma igen vid halv tolv.
Och staplade in varorna ungefär där dom ska vara...
Förmodligen får jag spel när jag ska ta fram nytt kaffe eller så och inte kommer ihåg var jag har satt det...
Men det är ju inte så ovanligt, så jag fattar inte riktigt varför jag blir så upprörd.
Men det kan ju ha att göra med den här nya omgången pubertet (kanske?).

Satte på kaffebryggaren och knallade ut med hundarna och plockade optimistiskt kvistar till fåglarna.
Dom (kvistarna) ligger bra där dom ligger (på golvet i vardagsrummet). För inte fasen har jag städat fågelburar inte...

Fastnade vid köksbordet med kaffekoppen och en bok och där blev jag sittande tills hundarna påpekade att "vi finns och vi vill ut"...

Nja, en sanning med modifikation, kanske...
Uffe ville ut, Nalle ville inte ut för det regnade... Och regnade och regnade.
Hur mycket regn finns det egentligen???
Traskade i alla fall ut till postlådan med Nalle på släp...
Hem gick det något snabbare Rolling Eyes
Får väl erkänna att jag också ville in i värmen igen.

Och då var klockan redan så mycket att det var dags att fixa grönsakerna till fåglarna och mat till hundar och matte.
Så inte fasen blir det något städat här idag No...

Men imorgon, då ska jag Mopping och trösta mig lite mellan varven med Coffee Drinker
Och nu ska jag Walking Dog ut i bäckmörkret med vovvarna...
Och det regnar...

Ha det gott!!!

11 kommentarer:

  1. Tro mej....DU har då inte fått ALLT regn!
    En hel del har vräkt ner över mej också och här har det också blivit städat...inte!

    Dämpar belysningen och sparkar undan lite skor i hallen...så.. KLART!
    Räcker då inte det så plockar jag ut linserna också....(;

    Kram på dej! //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; Lägger genast glasögonen någonstans i skymundan ;-)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Jag vet PRECIS hur det känns. Annacarin

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Ja, VILJAN finns nog (ljuger bara liiite) men "orken" är inte här i alla fall :-)!

    SvaraRadera
  5. I kväll är jag glad att jag inte har några fyrbenta vänner. Det regnar småspik. Men ni hundägare är ett härdat släkte.
    Kul att läsa din blogg med alla kul bilder.
    Ha det så bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Är det någon antistädpest som går?;o)
    Här degar jag också omkring och får inte gjort det jag skulle.

    Och vädret är ju inte någon energikick direkt.
    Vi får göra vårt bästa, Uffis.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Polargrevinnan; Funderar på att bara vara hundägare när det är bra väder, men det verkar svårt att genomföra ;-)! Fast man känner sig allt bra "duktig" när man har varit ute trots vädret!!!
    Roligt att du gillar att läsa här (trots att jag gnäller rätt ordentligt ibland)!!!

    Ha det gott!

    *********************************

    Bloggullet; Tror du att det är antistädepedemi??? För då är det ju absolut inte vårt fel att det inte blir städat! För då är vi ju SJUKA ju!

    Ska ta tag i eländet idag! Hoppas jag ;-)... Mattorna ligger ute och vädrar sig (under tak!!!), så nu är det bara resten kvar. Men det är såååå tråååkigt (även om det är rätt skönt när det är klart)!!!

    Kramen och städa lugnt ;-)!

    SvaraRadera
  8. Hej!!!
    Tack för din hälsning hos mig =) Jag läste om att du bor i ett "zoo" =).. 9 katter va det bla va? Jag ÄLSKAR djur.. särskilt tisetassar =)
    Jag vill jätte gärna följa dig & ditt bloggande =)
    Ha en underbar Fredag kväll!
    Kram Tina
    Från bloggen * Livet är här & nu *
    Ps.. Jenny är en underbar bloggvän.Hon har hjälpt mig så mycket =)

    SvaraRadera
  9. Tina; Hej och välkommen!!!
    Jodå; jag har sju katter och så bor dotterns två här mer eller mindre permanent...
    Man kan väl uttrycka det som så att det är liv och rörelse här i alla fall!

    Och att Jenny är en riktig stjärna håller jag med om!!! En av dom snällaste, goaste människor jag känner!!!
    Vi kan ju bilda "Jenny´s fanclub" ;-)!!!
    Om du har läst om djuren så ser du ju att många av dom har kommit från Jenny. Det är väldans bra att få djur därifrån, för dom är så trygga och lugna och lätta att ha att göra med.

    Ha en alldeles underbar fredagskväll och var rädd om dig!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  10. Jag tänkte ha en städdag idag, men städade i stort sett endast inkorgen i min mail!

    SvaraRadera
  11. imse; Just nu önskar jag att jag hade nöjt mig med nåt i den vägen... Jädrar, vad ryggen säger ifrån när jag försöker vara "duktig"... Men det blir ju så jäkla jobbigt att städa om man väntar för länge mellan gångerna (även om jag inte tar det så där jättenoga, även om det skulle behövas).
    Städning på recept skulle man ha!!! Visst är det en strålande idé?

    Ha en fin fredagskväll!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!