Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 29 november 2009

Första advent...

Började dagen med att gå och lägga mig...
Äh, DET lät konstigt!

Jag började med att mata djur och valla herrarna hund och försökte sakta, sakta peta i mig lite frukost...
EFTER DET gick jag och la mig för vård av migrän...

Vaknade igen vid tolvtiden och då hade eländet släppt så pass att jag knallade ner i köket och satte på kaffebryggaren Coffee och gick en ganska så rejäl runda med herrarna hund...
Dom har det ju inte lätt när matten har sin "hundsmittande" migrän...
Dom låg på rygg bägge två och såg mycket dramatiska ut när jag vaknade Rolling Eyes

Började nästan undra lite över vem som hade mest ont, egentligen...
Antagligen Uffe, för han hade svårast att komma ur sängen... Han låg och blängde på mig ända tills jag försäkrade honom att "vi mår jättebra nu och tabletten har hjälpt".
Och det var jätteskönt att komma ut i skogen... Att kaffet var färdigt att dricka på stört när vi kom hem igen gjorde inte saken sämre Coffee Drinker...

Och nu känns det rätt ok igen!
Ska slå mig ner och dricka en kopp te och läsa lite...
Sen får det väl bli en rätt så tidig kväll här.
Inte värt att utmana ödet. Migrän kan jag klara mig utan!!!


6 kommentarer:

  1. Näae! Utmana inte ödet utan plumsa nu i säng i tid!
    Hoppas värken släpper lite till i morgon!

    Hehe....sitter här och FLINAR åt att du snart är i stil med mej, när det gäller att byta bakgrunder på bloggen!!
    Hahahaha....UNDERBART!
    KRAAAM! //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny; DET SMITTAR ;-)!!!!

    Natti, natti, bästaste söstra i hela vida världen!!!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Fy, migrän är INTE roligt! Lider själv av det. Får synbortfall & förlamning & denna enorma huvudvärk. Mitt kan göra mig sängliggande i flera dagar =(
    Hoppas du är symptom fri idag!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Usch,så jobbigt för dig med migrän,
    och tänk att det smittar till hundarna med,hihi..dom känner nog att matte inte mår så bra det gör ju djur.

    Ingen vidare Adventsöndag för dig
    hoppas att du får må bättre idag
    och att värken släpper lite.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mär bättre idag :) Men jag undrar om inte du & jagg mår ungefär lika illa samtidigt, jag har haft migrän nu i 2 dagar å inget hjälper. Undra om det är något i atmosfären hihi (vi kanske är väder häxor eller....) Men vi vet ju att det går över även om det ibland blir väldigt segt. Jag har ju dessutom inga hundar som drar ut mig, tyvärr för man ärr ju segare än ett gammalt tuggummi. Ha det bäst! Och en BAMSE KRAM till DIG Anniqua

    SvaraRadera
  6. Tina; Nä, det är verkligen inte kul! Inte ett dugg!!! Och tid tar det!!!
    Har också synbortfall och det gör att allt ser en aning märkligt ut... Yr i knoppen blir man...
    I bästa fall funkar tabletterna, dvs OM jag kommer ihåg att ta dom i tid. Det gör jag sällan... Men om nätterna brukar Uffe väcka mig när eländet börjar, så då brukar det funka...

    Kramen!!!

    *********************************

    Maria; Dom är roliga, Uffe och Nalle! Men uj, uj, så sjuka dom är när jag är dålig... Precis som om dom tycker att "klart att du är dålig matte, men så sjuk som vi är du minsann inte! Det är syndast om oss! Kom ihåg det, du!"
    Och jo tack; det är mycket bättre idag!

    Sköt om dig!!!
    Kramen!!!

    ************************************

    Anniqua; Ja du; väderhäxa är kanske ett bra uttryck. Det kanske blir lite roligare att migräna om man kallar det "häxanfall" ;-)!
    Och visst är det bra med hundarna. För det känns rätt bra att gå ut en stund även när det är som jäkligast. Konstigt nog!

    Hmmm, det kanske ÄR atmosfäriska störningar ;-0!

    Sköt om dig och var rädd om dig!!!

    Jättekramen tebax!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!