Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 12 november 2009

Idag har jag funderat på...

... varför UffeHund ställer sig utanför trappan och gnäller, lös och ledig, medan jag och Nalle pysslar med koppel och kläder och...
Och VARFÖR "rymmer" hundeländet så fort vi kommer ut???
Han kan väl rymma medan vi pysslar med vårt och komma tillbaka lite lagom till promenaden?!
Tycker jag!
Tycker INTE Uffe...
Och i detta fallet blir det (tyvärr) som Uffe vill...
Pli på min hund har jag inte Shy Whistler... Pinsamt!!!!!
Fast han är charmig ändå!!! (Visst är han, Jenny? Behöver lite medhåll här!!!)

Och så har jag funderat på varför veden tar slut samtidigt som min rygg och nacke gör det. För att inte tala om pengarna...

Efter moget övervägande bestämde jag att vi nog har mat hemma så att vi klarar oss till pensionen kommer. Till djuren finns det i alla fall och det är inte helt tomt i frysen heller, så det bör inte gå någon större nöd på någon av oss.

Och sedan har jag ju en sån där stilla förhoppning om att få in liiiite födelsedagspengar i slutet av månaden. Och då kan vi nog kanske eventuellt betala räkningarna också.

Så imorgon kommer Ved-L.
Förmodligen klockan jättetidigt...
Och ved ÄR bra att ha om man är hänvisad till den sortens uppvärmning.

Och sisådär tre-fyra kubik går relativt snabbt att få in...
Med lite fantasi i alla fall Brows...
(detta kallas "pep-talk" för dom som inte har klart för sig vad jag håller på med)

Får nog snart bli en sån där jäkla annons i alla fall...

"Vedbärande man med god ekonomi och vilja att dela denna (ekonomin) med fattig icke vedbärande halt, lytt och lite småtråkig dam/tant/???"

Låter välan bra? Inte??? Men jag VILL inte att någon ska svara, förstår ni.
Och det kan nog bero på att jag trivs alldeles utmärkt med mitt eget sällskap för det mesta...
Utom när veden ska in och pengarna tryter...
Jo, och när Missilenbilen krånglar.
DÅ hade det varit bra om någon annan hade tagit tag i saker och ting.
För då vill jag inte riktigt "vara med"...

Nää, nu har jag gnölat färdigt för dagen...
Ska ta mig en kopp te och sätta mig i läsfåtöljen (samma som sovTVstolen, men TVn är trasig och då omvandlas nämnda stol till "läsfåtölj").

Natti, natti.
Suss gott!

8 kommentarer:

  1. Du ÄR rolig, och visst blir det lättare om man blir lite galghumoristisk?! Synd att ditt kök ligger så långt ifrån min frysbox, för DÄR är jag rik.
    Det där med Uffe - Det är väl inte så att det finns en löptik inom "luktavstånd" (3-5 km)?
    Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Nä, han (Uffe)gör så jämt... Han ÄR sån, gud hjälpe oss :-)!

    Och det där med boendet... Skulle vilja bo nära både dig o Jenny och...
    Hmmm, kan man klona sig tro ;-)?

    Kramen och sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Hahaha!
    NU vet jag!!!!
    Hör Ni, tjejer.....Man KAN göra en blogg på blogspot där man är FLERA skribenter!
    Ska vi göra en sån????
    En riktigt hederlig "skvallerkärring-blogg" med sanningar om livets alla goda och onda sidor?

    Hmmm....nu ska jag bannemej klura om hur man kan få till det....

    Förresten! Klart du ska skicka in den kontaktannonsen!
    Hela jordklotet svämmar över av män ju (Gubbvälde, kallas det visst...)och såklart finns det säkert någon vedkånkande bilreparatör som älskar att skotta snö och gå ut med hundar och som vill flytta in till dej!?
    Hihi...du eeeee för rolig!!

    Hoppas det löser sej till det bästa med veden och pengar och hela "tjottafadderian" i alla fall.
    Nu ska vi se....det är bara...hmmm....7 dagar kvar till det kommer pengar. Här ekar det också tomt i plånboken.

    Får väl nacka Benny om det kniper....(;
    (den ena tuppen!)

    Kram på dej och må så gott du kan!
    //Jenny

    SvaraRadera
  4. Jenny; Vilken bra idé!!! Det låter jättekul!!! Hur går det till?
    Sätter mig stillsamt (nåja, liiite) och väntar på besked :-)! Så har du lite sysselsättningsterapi medan jag terapiar in vedeländet ;-)!

    Lär väl vara mer eller mindre värkbruten imorgon, men en bloggrunda ska jag väl orka med (hoppas jag)... Fasar för kånkandet... huuuuu!

    Visst är jag underbart gnällig idag ;-)?

    Kramen och natti, natti! (Ved-L är TIDIG och Uffe blir vansinnig när det körs in bilar på tomten, så det är bäst att vara någorlunda vaken INNAN det börjar skällas här!)

    SvaraRadera
  5. Vilket elände det skulle bli om alla kärringarna blev osams!! Fast vilken kul blogg för andra att följa.....
    Annacarin

    SvaraRadera
  6. Annacarin; Ja, bara tänk dig!!! Hi, hi!!! Kunde ju bli RIKTIGT kul...
    Du blir väl med?(Om Jenny nu luskar ut hur det hela ska gå till :-)!)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. "Klimakterietant söker Vedbärare". Nytt programuppslag för tv-kanalerna.

    SvaraRadera
  8. margus; Ja, dom skulle säkert kunna göra något av det också ;-)!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!