Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 20 november 2009

Idag blev vi allt förvånade!

För vad fick vi se vid lunchtid?
Jo, minsann! Solen Sun 2 tittade fram...
Nalle blev glad, men lite, lite misslynt när han märkte att matten inte hade hunnit torka upp allt det blöta ute... (Han är fortfarande helt övertygad om att det är jag som ligger bakom allt elände här i världen Mouth At Side)

Försökte förklara att eftersom jag knappt orkar städa huset, kan han inte begära att jag ska springa och torka upp ute innan "Ers höghet Nalle" kliver ut på sina små tassar....

Nåja, promenaden gick allt i lite snabbare tempo idag och en och annan liten utflykt i skogens djup unnade vi oss...
Kottar har plockats (dyngsura, men dom får väl ligga på tork) till fåglarna, och vi har "pratat" lite med ekorrarna som flyr för livet när Uffe kommer och vill leka med dom...
Stackars Uffe!!! Han fattar inte alls varför dom tjattrar så ilsket...
Undrar vilken storlek han tror att han är i???
Visserligen är det ju tax i honom, men man kan väl inte med bästa vilja i världen påstå att han är i taxstorlek?!
Tjugofyra-tjugofem kilo är välan lite väl mycket på en tax Shocked?

Och vet ni vad?
min "gata" hemma i skogen har det städats idag!!!
Yes!!!
Men frågan är om det var lönt...
När vi kom hem efter att ha hämtat posten , var ju herrarna hund inte precis jätterena om tassarna...
Man blir inte det om man är hund och går på blöt grusväg.

Men det är ju så denna tiden på året. Bara att svälja!
(Fast det är allt synd på golvtorkeriet, det är det!)

Och vet ni vad?
Nu ska jag gå och ta en liten, liten tallrik rabarberpaj...
Tog ut en liten form ur frysens djup i förmiddags.
Den såg så ensam ut, så jag tänkte att det är ju synd den ska stå där och vara ledsen. Mycket bättre om jag äter upp den Eating Pie...
Nog är det så Happy?

Ha en jättefin fredagskväll och var rädda om er!!!

8 kommentarer:

  1. tjo! nu är jag äntligen här igen ;)

    Ja vad ska man säga om solen?? Vad är det? här är det väldans tråkigt, det är som det inte vill bli vinter, blötslask...nä vete tusan vad som är på gång?

    Rabarberpaj lät allatiders smaskens!! Hoppas den smakade!
    Ha en skön fredagkväll nu!
    Kramen på sej!

    SvaraRadera
  2. Hugan; Det här gråvädret tar knäcken på mig! Och det blir ju så mörkt!!!! Tyckte det var så härligt med lite sol, men nu ikväll duggar det igen... Skitväder!!! Hellre snö än detta i alla fall!!!

    Ha det jättegott själv :-)!!!

    Kramelikram!!!

    SvaraRadera
  3. Hej hopp!!!
    Hihihihi... vilket underbart inlägg =) Satt & fnissade mig igenom det!! Tack snälla du för att du fick mig att skratta.. behövde det nu!!!
    Ja, solen tittade fram lite idag, men den fick tvärtom effekten på mig.. istället för att bli glad, blev jag på dåligt humör =(
    Varför?? - Jo, för då såg jag hur skitigt jag har det.. fniss.. ;=)
    Ha en underbar kväll & tack än en gång!
    Kram Tina från bloggen
    * Livet är här & nu *

    SvaraRadera
  4. Tina; Jo, nog SÅG man att det "inte var så rent" (milt uttryckt) när solen tittade fram :-)! Men å andra sidan blir det ju mörkt tidigt om kvällarna och om man, som jag har glasögon kan man ju gömma dom ett bra ställe och "simalabim" ser man inte skiten ;-)...
    (För övrigt Jennys idé!!!)
    Mycket effektivt!!! Och betydligt lättare än att storstäda!

    Ha det jättegott ikväll!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Här har solen oxå varit framme, vi tog en lååång härlig promenad. Men att gå på banvallen, nä det skulle inte Jazper. Ut på åkern o hopp i vattensamlingarna där, det var kul, snacka om lerig hund:-)
    Rabarberpaj...det låter inte fel, sugen jag blev nu då.
    Ha en alldeles, alldeles härlig helg. Kramen från Mia.

    SvaraRadera
  6. Mia; Konstigt det där med vattenpölar och hundar.... Mina går omvägar och vill inte blöta ner sig (när dom går i koppel vill säga, för Uffe kan vara geggig från svans till nos när han har varit ute på äventyr)
    Och rabarberpajen var/är god... Har så det räcker till ett par dagar till :-)!

    Ha en jättefin helg du med!
    Kramen!!!

    SvaraRadera
  7. -Åååååhhhhh....rabarberpaj......

    *dreggel i tangentbordet*

    Kram, Jenny...en UTSVULTEN Jenny....):

    SvaraRadera
  8. Jenny; Ska jag maila över lite paj med grädde ;-)?

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!