Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 21 november 2009

Så var det lördag igen...

Och den där solen som skulle skina lite idag lyser, fast med sin frånvaro...
Men vi har allt varit ute ett par vändor (även det fortfarande är lite blött till Nalles besvikelse).
Och visserligen blåser det liiiite, men det är ju inte kallt.


Har lyckats undvika den eländes hyresvärden hittills idag.
Känner att det är viss explosionsrisk om jag blir tvungen att prata med den eländes gubbtjyven.
Har väl inte riktigt lagt förra helgens något märkliga beteende från dessa konstiga människor bakom mig.
Eller snarare; blev påmind om det när jag såg att dom kom.

VARFÖR i hela friden kan inte dom hålla sig härifrån en enda jäkla helg???
Något att sätta upp på önskelistan kanske?
En hyresvärdsfri helg varannan vecka eller så...
Det är väl inte för mycket begärt??? Eller....?


I övrigt känner jag mig lite som så här;

En aning degig dagen efter "städvansinnet".
Och ändå är det inte särskilt välstädat här...
Om man kunde få städhjälp på recept Smile...
DET vore inte så dumt det!!!

Och så fick jag frågan om vad jag önskade mig nu när jag ska bli ett år äldre (igen, fasen så fort det går... Var ju inte så länge sedan sist... Men det måste ju ha varit ett år sedan... Konstigt!)

Men här har ju hänt saker sista tiden, så det är inte svårt att ge förslag.
Det är bara det att det blir så dyra grejer, så det känns inte som om det vore särskilt aktuellt för någon att inhandla presenter i den prisklassen...

Här har jag då hushållsassistenten som nästan gett upp,
elvispen som har gått hädan,
mobiltelefonen är alldeles bortom all hjälp och
TV-n låter som om den skulle till att explodera
(den kan i och för sig vara smittad av sin ägare Devil, he,he)
Det bästa vore väl om någon gav mig en lott med en rejäl vinst på Money...
Men hur sjutton vet man vilken av alla lotter som är vinstlott???
Röntgensyn kanske vore nåt?
Fast.........näää!
Lite spänning i tillvaron måste man ha...

Tror jag ska ta vovvarna och en bok och gå och lägga mig på sängen inne hos fåglarna...
Kanske hitta någon rogivande musik att lyssna på (alternativt somna till)... Det låter som alldeles lagom sysselsättning innan det är dags för utfodring av fåglar och hundar igen...
Jo, så får det bli!!!

Trevlig helg!!!

Big Hug


7 kommentarer:

  1. Ja visst fyller man år fler ggr. per år i vår ålder??? För inte kan det gå ett helt år mellan årsdagarna. Nä jag tror det är något lurt med det, själv fyller jag säkert 4-5 ggr/år. Önska dig en mobil o en "komihåglapp" som det står "GLÖM EJ MOBILEN" på. Bra livförsäkring. Sen är det ju snart Jul o då kan någon av de andra sakerna stå på önskelistan.
    Hoppas boken var bra, hundarna snäll o fåglarna tysta....så du fick lite ro. Ha en fin helg. Kram på dig/Mia.

    SvaraRadera
  2. Mia; Så bra att det är fler som upplever det där konstiga fenomenet... Trodde jag hade blivit helt vriden... Men det är nog så att man fyller år flera gånger om året efter sisådär 42 eller så?!

    Boken är spännande, vovvarna gillar att "vila middag" och fåglarna skrek och väsnades i vanlig ordning när man är i närheten. "Titta på mig" och "Nej, strunt i den där fjollen, titta på MIG istället"... Ja, du kan ju föreställa dig :-)!

    Hyresvärden har avgått!!!!!! Lugn och skön söndag väntar!!! I bästa fall, är väl bäst att tillägga :-)!

    Ha en riktigt skön lördagskväll och var rädd om dig!
    Kramen!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Å, fyller du år? När?
    Hoppas du mår bra & att du får en fin fortsättning på helgen!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Det där låter "durt" tycker stämman! Kör grejerna så länge det går. Ingen idé att köpa nytt innan det är helt nödvändigt. Ibland är allt emot en, men det VÄNDER ska du se.

    Önskar trevlig helg, till att börja med.

    SvaraRadera
  5. Tina; Här fylls det år i slutet på nästa vecka... Fast numera är det mest ett tecken på att tiden liksom rasar iväg... Håller helt med Mia om att det verkar som om man fyller år flera gånger om året :-).

    Annars verkar allt gå sin gilla gång här och det är skönt!!! Trivs bäst när allt är "som vanligt" numera. Tänk så långt jag har kommit ifrån den där hyperaktiva människan som alltid skulle ha något på gång!

    Hoppas din helg har varit fin så här långt och att den fortsätter så!

    Kramen!!!

    *****************************
    Margus; Men visst är det som om det "går troll" i grejerna? Allt pajar samtidigt... Man blir så där en liiiten aning irriterad.
    Jag som hade tänkt baka lite bröd, men se det går inte det, för lilla hushållsassistenten vill inte blanda något tyngre än sockerkaka. Och det kan man ju inte leva på :-)...
    TV´n klarar jag mig utan, men mobil är nog nödvändigt att få tag i... Den gamla "nödtelefonen" är liksom inte i sitt bästa skick. En aning opålitlig vill jag påstå...
    Men nog löser sig allt med tiden...

    Ha en fin söndag!!!

    SvaraRadera
  6. Att fylla år har liksom mist lite av sin charm!

    Kram

    SvaraRadera
  7. imse; Ja, och oftare och oftare kommer dom, födelsedagarna...

    Kramen tebax!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!