Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 25 november 2009

Regnet bara öser ner...

Här bara regnar och regnar.
Gräs/mossmattan är så blöt så man sjunker när man går på den.
Och gå där måste jag.
Både när jag ska till tvättstugan och pannrummet.
Om jag tycket det är urdåligt planerat?
He, he! Gissa!!!
Det är i alla fall rätt spännande att kana ut där i mörkret och bara hoppas att man inte halkar omkull... För halkar man blir det mer tvätt och mer spring i det hala... Inte bra alls!!!

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Idag fick jag behålla min middag.
Mest beroende på att jag glömde plocka fram något ur frysen, så det blev nödlösningen; korv och makaroner...
Och så där speciellt gott är det inte, men det är ju mat i alla fall.

*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*

Har plockat fram ett par såna där elektriska advenstljusstakar att sätta i fönstren. Hittade en julstjärna, men ingen glödlampa...
Ganska så jättetypiskt mig *suck*!

Men nu ger jag sjutton i det till på måndag, för då får jag nog pipa iväg till biblioteket igen.
Böckerna jag lånade sist är slutlästa.
Reading
Turligt nog fick jag en bok i present av en mycket god vän som kommer ihåg mig varje år trots att det var länge sedan vi sågs. (Och J vet vad jag ägnar mig åt större delen av dagen, ha, ha! Hänger med näsan i en bok... Mitt ständiga svar när folk ringer och frågar vad jag gör...)
Sådana vänner växer inte på träd!
Och jag kom faktiskt ihåg honom i år också!
Det hade ju varit vansinnigt retligt om jag hade glömt och han hade kommit ihåg...
För september kommer innan november varje år.
Det bara är så!

^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

Nu är klockan snart tjugo i åtta och jag är alldeles jättetrött.
Men jag tror att vi är många som är väldigt påverkade av det här ruggiga vädret och mörkret...
Tänk vad lite snö skulle göra!!!
Gillar inte att skotta och köra bil i snö, men det vete sjutton om det inte är bättre än det här blasketoch mörkret i alla fall?!



5 kommentarer:

  1. Här är en till som längtar efter snö, jag vill ha massor med snö kallt och gott ska det vara. Det blir mera stäming på nått sätt:))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tant Brun; Ja, och så blir det sjutton så mycket ljusare och attans så mycket mindre grus på golven :-)!

    Ha det bra idag!!!
    Kram!!!

    ***************************************

    Daniel; Antar att du syftar på "Raining men..." :-)? Men det räcker om det regnar gubbs när räkningarna ska betalas och veden ska in ;-)!

    SvaraRadera
  3. Idag tittade solen fram, det var ett tag sedan.
    Herrn har putsat fönster hela dagen.
    Jag kan inte fick 2 cortisonsprutor i axeln i går och det känns lite bättre idag.
    Vi ska göra större "hål" i bokhyllan så det får plats med en större TV. Det blir mycket böcker som måste bort. Synd att du inte bor lite närmre. Vi skänker väl dem till Röda Korset.
    Halka nu inte i mörkret och ta vara på dig och alla dina vänner. Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Polargrevinnan; Skulle tro att mina barn tycker det är tur att vi inte bor närmare varandra :-) Dom fasar för att kånka mina böcker om/när jag ska flytta... Påstår att det finns flera TON; men det kan jag väl aldrig tro??? Barn pratar så konstigt ibland så man fattar ingentingen ;-)...

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!