Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 8 november 2009

Uffe missuppfattade nog...

...detta med "Fars dag"...
En mycket grov missuppfattning, om jag får säga det.
Eller pratar jag verkligen så otydligt???

Om mornarna är jag seeeg.
Första hundpromenaden brukar gå i makligt tempo en runda i skogen.
Men jag vet inte om Uffe hörde när J och jag pratade om detta med promenader som plötsligt har blivit till "powerwalk" (något som jag inte är så där värst intresserad av - är man lite lat och halt är det knepigt med sånt) eller om han helt enkelt trodde att det var...

..."fartdag".
För bäst som vi gick där (Nalle och jag halvsovande) satte Uffe en j-kla fart! Och innan jag hann ens tänka det var jag igång (av ren självbevarelsedrift) att "powerwalka".
Så idag har jag varit helt moderiktig i femtio meter...

Men jag hade bara att välja på att sätta fart eller stå på näsan...
Det var lite lerigt så jag "bestämde" mig för att sätta fart.
Leriga kläder kan man ju vara utan.
(Fast i ärlighetens namn tänkte jag inte alls... Det hanns liksom inte riktigt med)

Undrar vad Nalle tänkte när det plötsligt blev en sån fart och kläm över det hela?
Fast han fick ju också syn på orsaken till det hela - ett rådjur...
Och satte fart - fast i något makligare tempo...

Tycker nog att dom (rådjuren) kan vara någonannanstans när vi ska morgonhundpromenixa.
Är avgjort negativ till såna där power-experiment klockan tidigt.

Tror att högerarmen var en decimeter längre och haltade som sjutton gjorde jag när vi drog oss hemåt.
Uffe fick allt höra vad matten hade för åsikter om såna där fartraider i skogen. Tänk om det hade varit fartkontroll!!! Kunde ha blivit dyrt det!!!
Men tro för all del inte att den luringen skämdes... Nädå! Inte ett dugg!!! Han var nog mest lite irriterad för att matten höll i "pensionärskopplet" (flexikoppel) så pass att det blev stopp på galoppen till slut.

Jisses, så det kan bli när missuppfattningarna står som spö i backen!
Och man inte är vaken när man ger sig ut i skogens djup!


7 kommentarer:

  1. Gud vad roligt du skriver, jag kan riktigt se famför mig hur ni flyger fram i leran du och Uffe! Ta det lugnt nästa powerwalk, kanske är skidor ett bättre alternativ (om ej lika hälsofrämjande) att glida på i leran efter Uffe?

    Ha det jättegott, stor kram från systerdotera Sandy

    SvaraRadera
  2. Jag skrattade så jag grät när jag läste om er promenad. Men så fick jag dåligt samvete för jag år oxå seeeeg & värkig på morgonen, å du kunde ju fallit & slagit dig. Men så kom jag underfull med att din humor nog gör att du skrattade nog oxå när du skrev detta inlägget. Varm kram Anniqua PS jag har svårt att sudda ut bilderna jag fick i huvet så skrattet bubblar fortfarande. :D DS

    SvaraRadera
  3. Såna promenader är en en av anledningarna till att jag inte har mina hundar kopplade på promenader. Särskilt tidiga promenader.
    De håller sig lugnare lösa än kopplade.

    Har jag inte hunnit vakna vill jag definitivt inte väckas av att bli halvsläpad genom skogen.
    Mina hundar håller sig som tur är inom synhåll hela tiden, nästan, även vid 'viltdjursträffar'.

    Skulle de hamna utom synhåll räcker det med en högljudd visselton, om jag orkar vissla när jag inte vaknat än, eller ett ilsket 'muttermumlande'.

    kramkram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Oj då !! men Uffekillen visade dej ingen hänsyn,fy på dej uffe!!hehe men kan ju förstå att rådjursvittringen blev för stor att motstå!! Stackars dej ,hoppas haltnningen har lagt sej nu!kram =)

    SvaraRadera
  5. Du är rolig du. Jag hade aldrig sådan problem med min TinTin, för om "villebrådet" försvann in bland ris och grenar, så bestämde han sig för att det nog inte var så intressant De skulle springa på plan väg om han skulle forsätta och det blev i alla fall inte mer än 100 meter. Annacarin

    SvaraRadera
  6. Uffe kan ju användas som motionsredskap.;o)
    Köp inte orbitrek, eller gå på jympa, skaffa en Uffe.

    Och håret blev lite morotsaktigt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sandy; Kan tänka mig att du hade roligt ;-)! Men det blev ju lite komiskt eftersom din mamma och jag hade diskuterat detta med "powerwalk" (löjligt!!!) bara någon dag innan...
    Vill du ha en omöjlig hund är han bara att hämta.... (En stund i alla fall...)

    Kramen, bästa sösterdoter!

    *************************************

    Anniqua; Roligt att man kan roa någon ;-)! Fast jag var allt lite full i skratt när jag väl hade samlat ihop både mig och hundar och koppel... Och prisade min lyckliga stjärna för att det inte bor en massa folk här, för jag använde nog en del ord som är aningen olämpliga (minst sagt). Även om nu inte Uffe tog åt sig så där värst mycket...

    Kramen och skratta på! Det är nyttigt!!!

    ************************************

    bc owner; Du har ju träffat Uffe, så du kan ju föreställa dig hur mycket han hör när han får vittring av något som bör vallas hem och ställas i vardagsrummet och utfodras... Jäkla knäpphund (fast jag älskar honom, det gör jag!)!
    Lite mer lydnadsträning skulle nog inte sitta fel... En annan dag ;-)!

    Kram och sköt om dig!

    ************************************

    Pixi; Är ju alltid lite så där halt så det är väl nästan som vanligt :-)... "Halta Uffemattens krog i skogens djup" (eller nåt...)
    Men jag har aldrig långtråkigt i alla fall....

    Kramen! Var rädd om sig!

    ***********************************

    Annacarin; Ja du; i detta läget önskar jag att det hade varit Charlie som hade varit med... Han skulle ALDRIG fått för sig att lubba iväg på det viset.... Var nog rätt lik din Tintin i sättet (åtminstone vad det gällde att springa bland kvistar och grenar).

    Kram på sig!

    *************************************

    Bloggullet; Tror du jag kan få copyright på Uffe som träningsredskap? Ser bankkontot växa med rekordfart... Ha, ha! Det vore nåt det!!!

    Ibland blir man lite förvånad när man ger sig på hårfärgning... Men det är kul med omväxling i alla fall :-)!

    Ha det jättegott!
    Kram!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!