Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 7 november 2009

Grått, grått, grått...

är det idag...
Var det igår också...

Vädret är tydligen något migränframkallande, för jag började både gårdagen och dagen med "skallebank".
Igår fick jag smäcka i mig en tablett och en kopp kaffe och dra iväg till Falköping.
Dels behövde sonen lite "hjälp" och dels hade han något som jag var ivrig spekulant på.
Nämligen en gammal mobiltelefon - som fungerar!!!
Något som min högt skattade lilla röda Nokia INTE gör längre...



Den vägrade att skicka ett väldig fint kort på Kattastrofen och M-ett till Jenny (och det kortet är välan alldeles borta med vinden det också)... Och sen blev den helt svart...
Hittade "Lill-M"´s gamla mobil av samma sort och tog batteriet från den och försökte få igång min lilla röda, men icke ett liv. Så det är väl bara att inse att den är alldeles slut.

Det jobbigaste med att denna lilla "söta" telefon har lagt av är att det visade sig att många av mina sparade telefonnummer ligger i mobilens minne, inte på det där lilla simkortet (vart sjutton det ska simma, tro?)... SKIT också!!!
Så det blir väl till att be alla att vara så snälla att lämna sina mobilnummer igen...
För inte fasen har jag skrivit upp dom någonstans, inte!
För min mobil skulle ju inte gå hädan.
Tyckte jag!

Så här sitter jag med en telefon jag knappt klarar att skicka sms med och MMS är uteslutna och inte finns det headset till eländet heller...
Om jag är gnällig idag???
Var får ni allt ifrån???

Men det kändes som om detta blev droppen...
Är ju inte så där himla munter ändå...

Men det är väl så, att är man lite nedstämd av en eller annan orsak blir minsta lilla motgång till något enormt jättestort...

För jag vet ju att det finns fler mobiler i denna världen och att det inte är någon rikskatastrof att man inte kan skicka MMS... Det har jag ju levt utan större delen av mitt liv.
Rent förnuftsmässigt vet jag det!

Men just nu känns det som om alla världens förtretligheter samlas här.
Mögliga apelsiner och tappade koppar och spillda filmjölkar...
Är nog inte riktigt koncentrerad på vad jag håller på med...
Eller också är jag väl ovanligt fumlig till min läggning...

Ska ta och fumla mig ut med mina snälla och mycket förstående vovvar (dom är vansinnigt snälla när matten är på "konstigt" humör!!! Stjärna i boken ska dom få!!!).

Walking Dog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!