Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 15 november 2009

Tankarna flyger runt

En dag för funderingar har det varit idag...
Grått och småregn.
Ingenting har hänt och ingenting vill jag...

Har pratat med fd granne K och bestämt mig för att INTE ta den där diskmaskinen... För om jag tar hit den och sätter in den måste jag ju antingen återställa skåpet som måste rivas bort om diskmaskinen ska få plats (förmodligen ganska omöjligt) eller lämna diskmaskinen åt den där gnidne hyresvärden.
Känner inte väl inte att jag har lust att "bjuda" den sk*t-gubben på något.

Har satt in annons på eniro (till att börja med... Annons på blocket kostar 110:-. Har inte råd nu i alla fall!) och börjat kolla lite noggrannare efter annan bostad.
För efter igår inser jag att detta går inte i längden.

Jag får ta mig sjutton hjärtinfarkt om jag ska behöva bli så förbannad varenda helg... Nog kan lite "argsinthet" rensa, men inte om man ska gå och reta sig konstant. Och det är svårt att göra något åt det hela. Det är som sagt inte långt mellan deras hus och mitt, så en öppen konflikt är nog inte att föredra. Det är ju en herrans tur att dom inte bor här för jämnan!!!!!!!!!!!!!!!!

När sambon bodde här blev han fly förbannad på dom och gick dit och ryade och hade sig och då pratades det skit och allt blev värre.
Sen var det rätt lugnt ett tag när han (fd sambon) flyttade, men det har liksom trappats upp med detta spring inne i mina utrymmen och körande med gräsklippare intill huset och.... i evigheters evighet....

Har verkligen försökt att strunta i dom, men hur jag än resonerar så är det faktiskt rätt så kränkande att dom inte respekterar att det är jag som förfogar över det jag betalar hyra för. Relativt hög hyra dessutom, med tanke på husets skick och möglet i tvättstugan osv...

Ibland undrar jag om människor verkligen är riktigt kloka???!!!
"Skapelsens krona"... Pytt heller!!!

Fast det som är allra jobbigast är nog att det är så "växlande molnighet"...
Ena gången är allt sååååå bra och trevligt och... nästa gång "springs det och göms sig" bakom garage och lagård när jag kommer ut... Och detta ska vara "vuxna" människor... Man bävar!!!!
Och vad jag har förstått på "pratet i byn" har det bott väldigt många hyresgäster väldigt korta tider här. Just på grund av hyresvärdens konstiga sätt...
Det ÄR svårt när man inte vet vad som gäller.

Och så har jag gnällt idag igen...
Men det finns ju ett kryss i hörnet att trycka på om man inte vill läsa. Faktiskt!!!
Och så är det ju min blogg och någonstans måste man få ösa ur sig...
Det känns faktiskt ganska mycket bättre när jag får sätta ord på hur det känns.
(Även om detta nog får räknas till i-landsproblem!)

Nån som vet om något trevligt litet hus med lite "enskilt läge" som är till uthyrning?
Bara maila mig i så fall!!!


4 kommentarer:

  1. Jodå, men inte där. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Nä, det är ju det här med ungarna... Nu bor dom ju här på västsidan hela högen, så då känns det dumt att försvinna tillbaka till "Snåland"...

    Huvale, vilka bekymmer ;-)...
    Det får bli ett par pepparkakor... Man tänker så bra när man mumsar på såna :-)!

    SvaraRadera
  3. Stackars dig inte roligt om man måste flytta på grund av en tokig/elak värd. Som jag förstår det så trivs du med stället som sådant men jag kanske missuppfattat det. Jag skall håll ögonen i BT & GP pappa har den, borde ju finnas något torp eller liknande som man kan få hyra. Hur stort är huset du bor i nu? Och vad är smärtgränsen för hyran? Ev kunde du ju sätta in en annons i någon i det område du vill bo vet ätt det inte är så dyrt i tex BT Kram på dig försök att ta det lite lugnt inte bra att bli för arg, dessutom vinner ju idioten då. Var rädd om dig Anniqua

    SvaraRadera
  4. Anniqua; Ja, du... Visst är det tråkigt när man känner sig tvungen att flytta trots att man trivs med omgivningarna... Det är vackert härute!!!
    Men jag har bestämt mig för att söka i trakten av Falköping/Mullsjö (förutom U-hamn) för att det inte ska bli för långt till de körkortslösa sönerna :-).

    Men det är ju det här med att flytta... Det kostar på; både i pengar och värk. En fasa bara det!

    Tror det är därför jag har dragit mig för det... Men det börjar bli alldeles för jobbigt här.
    Har tänkt mig att hitta något klokt där jag känner att jag vill bo kvar tills "dom bär ut mig" :-)... Orkar inte med tanken på att flytta fler gånger... Räknade ut att jag har flyttat sjutton gånger i mitt liv. Är aningen trötter på det nu!!!

    Men hittar du nåt intressant, så maila gärna!!!

    Kramen och ha en fin veckostart!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!