Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 24 november 2009

Upp som en sol och ner som en något häpen Uffematte...

Dagen började bra!
Jag kom upp i tid, precis som jag hade tänkt mig.
Frukost till mig och djuren fixades utan det minsta mankemang.
Fick behålla pålägget på mackan även om Herman studerade det mycket noga.
Lite ororväckande noga... Men jag fick behålla det!!!

Så hade jag tänkt mig att åka och handla lite potatis och bröd och sånt där tråkigt...
Men det är ju faktiskt bra att ha hemma, även om det inte är så kul att handla...
Så det gjorde jag!

Och fixade en liten present till yngsta svärdottern som har fyllt år (glömde, skäms!!!).
Fixade present till storson som fyller år i början av december...
Och sånt är roligare att handla! Avgjort roligare!!!

Kom hem och satte på kaffe och plockade undan mina eländes potäter och fikade på stående fot och eftersom det inte har regnat (sensation!!!!!) tog jag med hundarna ut och gick en rejäl runda.

Kom ihåg att plocka fram mat ur frysen till mig innan jag gick ut.
Satte kycklingklubbor att tina uppepå kylen...
Det har faktiskt gått bra förut.
Men det var då det!!!!
Och dom fanns kvar när vi kom in efter promenixandet...
Jag kollade! Jättenoga!!!

Men  jag  kan säga att mina katter OCH Nalle ligger pyrt till nu!!!!!!!!!!!
Katterna passade på när jag satt och pratade med kompis M i telefon. (Har ju bara mobilen nu och den funkar bara uppe...).
Dom små %¤#&%&/% ligisterna hoppade upp på kylen och snodde min mat. Som Nalle sedan glatt snodde från katterna...

Kan säga att jag önskar alla mina djur åt fanders just nu...
En liten stund i alla fall...

Nalle är rätt spak, han traskar efter mig överallt och ser fruktansvärt liiidande ut. Men jag tror jag ska försöka vara arg en stund till...

Får välan äta gröt istället för dom där kycklingklubborna...
Men det är inte riktigt samma sak... Det är det baske mig INTE!!!


5 kommentarer:

  1. Nä det var inte snällt av djuren. Sno mat sådär. Fast antagligen tycker de att du får skylla dig själv!

    SvaraRadera
  2. He he, de är raxigt snabba och kluriga de där katterna. Jag hade en katt som älskade socker och lyckades vid flera tillfällen hoppa upp i hyllan där sockerburken stod, petade av locket och välte lyckligt ut alltsammans på golvet. Krasade gott under fötterna på morgonen när man tassade ut i köket, samtidigt som en hyperaktiv sockerchockad katt svingade sig i taklampan undrandes över var all hennes energi kom ifrån.

    SvaraRadera
  3. Imse; Nää! Inte snällt alls!!! Och dom är fortfarande helt och fullt övertygade om att jag hade satt maten där till dom...
    Och visst får jag skylla mig själv!!! Jag VET ju att katter kan ta sig praktiskt taget hur högt som helst om det luktar mat...
    Men dom är ligister; hela högen, så det så :-)!!!!

    ************************************

    Koola Viola; Ja du! Ibland funderar man på VARFÖR man skaffar katter... Men för det mesta är dom ju jättegoa...
    Kan föreställa mig att den där sockerätande katten var livlig, hi, hi... Mina går fullkommligt i spinn om dom får tag i bullar med pärlsocker :-)!

    SvaraRadera
  4. ejmis; Ja, men dom är söta när som sover ;-)!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!