Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 26 november 2009

Ibland tror jag...

... att molnen bara ligger på lur och väntar på att jag ska gå ut så att dom kan släppa ifrån sig en störtskur eller två...
Idag har det varit så varje gång vi har vågat oss ut här.
Nalle och jag liiiiider...
(Uffe är så där äckligt klämkäck och påstår att det inte finns något dåligt väder... Hmmmpfff! Knäpphund!!!)

Å andra sidan har julgardinerna i köket och hallen kommit på plats.
Och det är ju bra.
Det lär ju vara första advent på söndag...

Attan så fort tiden går!!!
Snabbare och snabbare för varje år...
Tycker det är jul och midsommar för jämnan numera Brows...
För att inte tala om födelsedagar... Och då blir man ju liksom ett år äldre, men inte fasen blir man klokare för det... Inte jag i alla fall! Har verkligen väntat mig det vartenda år, men nu ger jag upp!!! Det lär inte bli bättre än så här...


Och telefonen låter fortfarande helt vansinnig.
Felanmälde i söndags (via internet) och då skulle felet vara avhjälpt tills igår.
Ringde och försökte förklara att signalerna går fram och jag kan svara, men det rasslar så att man inte kan höra vad som sägs i andra änden...
Detta gjorde jag i tisdags (på mobilen ute i skogen; har aningens aning dålig täckning inne i huset) och då fick jag besked om att det var en ny (???) felanmälan och att felet skulle vara avhjälpt på fredag (imorgon) och än har jag inte sett någon eller hört något.
En aning irriterad blir man ju, för dom har tre arbetsdagar på sig för att felsöka (står på hemsidan) och när jag ringde i tisdags var det ju bara för att jag ville lämna lite mer noggranna upplysningar om vad som är fel... Inte för att det skulle ta längre tid att försöka hitta felet...

Ja, ja! En del dom kan och vi andra får se på, som en av mina bästa vänner brukar säga Wakka Wakka.


3 kommentarer:

  1. Ja detta regnande...vad ska vi göra?? känner mej smått depressiv nu. Jojo detta med telefonstrul, föga uppmuntrande det heller! Hoppas det ska lösa sig för dej.
    Hur går det för sonen och svärdottern nu förtiden då?

    Ha en bra helg nu!
    Kram på sig!

    SvaraRadera
  2. TeliaFelia har fått så många minuspoäng efter alla trasigheter här, så om jag så lever tills jag blir tvåhundra år så kommer de aldrig hinna fixa till pluspoäng så de kommer upp på plusminusnoll igen. Såå många minuspoäng.
    Så jag beklagar verkligen att du drabbats av telefonelände.
    Men önskar dig en skön helg :o)

    SvaraRadera
  3. Hugan; Ja, både regn och telefonstrul blir nästan lite för mycket på en gång...
    Son och svärdotter mår, efter omständigheterna, ganska bra, tycker jag... Sorgen får ju ta sin tid, det går ju inte att stressa ifrån den. Lite dämpat är det, men det är väl rätt naturligt.
    Vi tar en dag isänder och hoppas att vi ska klara det. Och det lär vi nog göra...

    En jättekram till dig!!!

    *********************************

    Koola Viola; Är inte heller särskilt imponerad av TeliaFelia... Men just nu har jag täckning på mobilen inomhus. Sensation!!! Men det blir ju så in i bängen dyrt att ringa till fasta telefoner från mobilen och pappa måste ringas en gång om dagen... (Gamla gubar, du vet...)

    Ha en jättefin helg du med och krama lilla Hailey... Hon är då för söt den lilla!!!

    Kram till dig (också ;-))!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!