Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 13 november 2009

Fredagen den trettonde

Är på ganska kasst humör, men så är det ju fredagen den trettonde också!
Är man (jag) på kasst humör är det lätt att hitta alla möjliga "fel" på det mesta...

Så här kan jag till exempel inte göra idag!
Det kan jag inte i vanliga fall heller, men idag är det ännu knepigare.



Känner att jag är mer åt detta hållet;


Och mitt tillstånd för dagen beror på detta;



Börjar allvarligt överväga om en sån här kan hjälpa!

Och sången för dagen;
Det gör ont...



(Om jag är gnällig idag??? Gissa!!!)

8 kommentarer:

  1. Jag har en massa överbliven spik. Jag kan skicka dem, så kan du bygga en egen. Annacarin

    SvaraRadera
  2. Oh ja, du måste prova spikmattan. Jag klarar mig inte utan den. I går fick jag en låsning i ryggen, brukar då bli akutbesök hos kiropraktorn. Men nu la jag mig på spikmattan ca 1 timme, reste mig från den o det sa KNAAAK i ryggen o jag var fit for fight igen.
    Men visst, att ligga på den gör oxå ont, det gör ont.....men ändå skönt-ont på något konstigt sätt.
    Synd du inte bor närmre mig, då hade jag galopperat över med den till dig så du kunde provat.
    Kramar från Mia.

    SvaraRadera
  3. God morgon vännen!
    Tänkte inte ens på att det var otursdagen igår utan igår så fyllde mina pälsklingar Oscar och Maja 3 år så dom fick god mat,ny rolig leksak som hänger i ett snöre och kattgodis så det var en bra dag för både katterna och mig!

    Jadu..måste skratta för precis som den där lilla krumma gumman känner jag mig också ibland..när jag har värk och är trött känner jag mig så,hihi

    Hmm en spikmatta kanske inte vore så dumt har funderat på att köpa en själv den sägs hjälpa mot allt möjligt finns spikkuddar också att köpa på hälsokost.

    Hoppas du mår bättre idag och får en fin och bra dag!

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Annacarin; Ha, ha! Det skulle ju bli avgjort billigare i alla fall... Men jag har allt funderat på att försöka låna en sån där spikmatta och kolla om det funkar... (Som utvandrad "snållännning" offrar jag inte pengar innan jag VET om det funkar)

    Kramen!
    **********************************

    Mia; Ja, det är väldans tråkigt att det är så långt från här till där!!!
    (se svaret till Annacarin :-)!)

    Kramen och var rädd om sig!!!

    ***********************************

    Maria; Hmmm, så det finns spikkuddar också? DET har jag missat alldeles... Så är det att bo i skogens djup; ingen koll på nånting. Och för det mesta är det rätt skönt, egentligen ;-)!

    Ser nog fortfarande rätt krum ut, men ett par extra värktabletter och allt görande i långsam takt, så blir det nog bra!
    Har ju helt klart nåt att skylla på när jag inte blir färdig med saker och ting ;-)! Och det är ju helt ok!!!

    Gratta födelsedagskatterna från oss i efterskott :-)!!!

    Ha det gott!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Usch, din stackare!!
    Tänk om jag bodde närmre så kunde jag både kramat om dej nu när du har så ont och förresten kunde jag ju hjälpt dej lite med min halvtaskiga kropp att kånka in den där "förgrömmade" veden!!
    Fast om det blir kallt så är det ju väldans skönt att ha den tillgänglig....(;

    Jag insåg ju ganska så meddesamma PRECIS det som AnnaCarin redan hade förutspått!
    Så många "Kärringar" med viljor skulle nog bara sluta i kaos....Hehe!

    Men det ÄR väldigt enkelt att öppna en NY blogg och inne på "TILLSTÅND" i "INSTÄLLNINGAR" bjuda in fler skribenter!!

    Jag och Sickan gör ett litet "prov" på detta just nu, så får vi se hur det funkar!

    Vill man (som du nämnde) vara lite mer "privat" och kunna skriva helt fritt utan att någon kopplar samman en med den egna bloggen så går ju det också bra!

    Men jag kände med en gång att jag nog inte "orkade" vara så "privat"...

    Och man måste nog redan där vara helt överens om det skall funka...

    Men visst är ide´n KUL????
    Men det kan ju finnas FLERA!!!!
    Jag tycker att du och AnnaCarin och kanske Anniqua ska ha en egen blogg om Ni kanske är överens om "hur privat" man vill vara?
    För jag håller definitivt med dej om att man ibland skulle vilja kunna ösa ur sej fritt ur hjärtat!!

    Än så länge gör vi bara en "test", så får vi se hur det blir framöver, men så här i början kändes det enklast att bara göra en lite för skojs skull....
    Självklart kommer adressen till den å det snaraste!

    Jag har ju mina bekymmer just nu med Mamma och försäkringskasse-oron, så det bidde för mycket att vara involverad med en massa andra...
    Hoppas du förstår.

    Men tanken ligger kvar ännu om en enda stor "kärring-blogg" där vi kan tjattra fritt! Haha....vilket liv det skulle bli!

    Hoppas din värk är lite lättare i dag och att regnet inte öser ner lika mycket hos dej som hos mej...): (pissväder!!)

    Och du....passa på att basunera ut till nära och kära nu inför din födelsedag att en spikmatta står högt på din önskelista!!!
    Jag har inte kommit på någon present ännu till dej, så jag är gärna med och sponsrar med en liten del till den!!
    Finns det fler??
    100:- har du från mej!

    Puss på pannan!!
    //Söstra di....((:

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du har en bättre dag i dag..
    *kramar om*
    Jag kan varmt rekommendera spikmatta, den har hjälpt mig jätte mycket.
    Nåt att önska sig i julklapp
    Kramar
    C

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas värken har dragit sig undan.

    Du kan ju önska dig en spikmatta i present, de säger att det gör nytta.

    Låter kul det Jenny skrev om kärringblogg.;o)

    Ha en fin helg, Uffis.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jenny; Som sagt; jag har bott i "Snåland" för länge... Tänkte jag skulle låna en sån där spikmatta och prova hur det funkar innan jag köper en... Och så är det ju den där jäkla mobilen... Och mat och ved och räkningar och... Så det där spikmatteriet får vänta :-)!

    Pöss på pannan tebax ;-)! Hörs på telefååånen snart igen.

    ***********************************

    Widénskan; Försöker nog som sagt låna en och kolla hur jag reagerar först... Snål och feg är jag ;-)!

    Glöm nu inte att ta igen dig lite mellan varven ;-)!

    Kramen!!!
    **************************************

    Bloggullet; Bara tänk vilket tjatter det skulle kunna bli!!! Rätt som det är sitter vi väl där med en sån där gemensam jätteblogg, hi,hi!

    Ha en fin helg du med!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!