Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 24 januari 2010

Award




Det som ska göras när man får en award är:

*kopiera awarden från min blogg

*länka personen som du fått den av

*berätta sju intressanta saker om dig själv

*välj sju bloggar som du vill ge den till

*länka till dem

*lämna en kommentar i deras blogg med information om att du har gett dem en award

Jajamen!
JAG har fått en award!!!
Hon är snäll hon.
Och nu blir jag väl så där oförskämt mallig igen...
Men det är säkert jättenyttigt att vara det ibland.
Det tror jag!!!

Men så är det det där med att "hitta på" sju saker om mig...

Undrar om jag ens kommer i närheten av så många egenheter!?*gapflabbar*
Och intressanta dessutom... hmmmmm....

Tja!

*I min ungdom drömde jag om en framtid som arkitekt... Hus och planlösningar är en svårartad mani hos mig. (När jag inte var och "plågade" hästarna i stallet)

*Jag mår illa av inälvsmat... Riktigt ordentligt! Inte trevligt, men en "egenhet" jag har.

*Kan en oherrans massa fula ord när saker inte går som jag vill. (Fast det har jag nog redan tagit upp här på bloggen. Väl?)

*Är övertygad om att reinkranation finns. Vad skulle det annars vara för mening med allt?

*Har jättesvårt för såna där hjärteknipande filmer. Gråter flooooder. Har därför alltid en paket näsdukar på soffbordet. För säkerhets skull.

*Hörde att SAAB kanske trots allt blir sålt och blir så där genomglad! Jag är helt klart ett SAAB-freak!!! (Inne på min tredje, har aldrig ägt något annat bilmärke än SAAB. Och jag har dom länge. Sisådär åtta-tio år "offrar" jag på varje bil...)

*Är ofta väldigt "blåögd" och har väl gått på en hel del "nitar". Men inbillar mig att jag vinner i längden! Blä för att vara misstänksam och missunnsam!!!

Sisådär!
Då var det bara det att jag ska dela ut den här lilla utmärkelsen också...
Hmmm...

Men "söstra mi" Jenny (nä, vi är inte syskon "på riktigt" men vi har liksom "valt" att ha extrasyskon och det är jättebra det!), för att du är du och avgjort en av mina bästa vänner! (Jenny har en stängd blogg just nu)

bc owner, för att du är en så go tjej! Hänger du med Jenny nästa gång hon åker häråt?

Mia som har bloggen MiJazz för dina helt underbara, roliga inlägg med hög igenkänningsfaktor.

Huga, som har en "stängd blogg", men du är avgjort en av de bloggare jag verkligen uppskattar!

Annacarin, du måste ju ha en utmärkelse för att du är så himla snäll och omtänksam! (Vandringsburken kommer nog tillbaka så småningom. Får väl försöka tänka till och hitta på nåt! Det börjar bli liiiite knepigt, hörru!)

Och så Annica, du får så klart en award för din blogg där du skriver så fint om din "resa i livet" som du uttryckte det. Tycker du är stark som orkar!!!

Sisådärja!!!
Inte är det lätt att välja, tycker att ALLA kan få en utmärkelse!
Ni är jättebra allahopa!!!



10 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Du får en Award av mig oxå, utan en massa krav. Jag ÄLSKAR din blogg. Och jag bara väntar på att du skall uppdatera ;D Så putsa på glorian vännen min.
    Attans att du skall ha migrän nästan varje dag, kan undra om det är lufttrycket som påverkar (sätter mig å funderar på det)
    Tror oxå att det har med ved eldandet att göra, för man spänner sig & det är ju inte bra.

    Nu är det nästan 5000 besökare ;D Kolla glorian igen ser du hur den lyser?

    Liten fråga är bilden från ditt hus? Om det är de så är de ju hel mysigt Jaja vet att det är en knäpp värd & det är ju svårt att göra något åt. Men gulligt är det.
    Drömde om dig i natt konstigt eller hur vi som aldrig mötts ;)
    Kramar om & var rädd om dig,

    Anniqua

    SvaraRadera
  2. Anniqua; Undrar om det verkligen är bra att bli så mallig? Och så spär du på så jag nästan spricker av mallighet här ;-)!!!

    Jo; det är "Huset i skogen" på bilden... Och visst är det gulligt! Men det är ju detta med hyresvärden... Liiite väl jobbigt!

    Drömmer du mardrömmar om nätterna, din stackare, ha, ha?! Nä, men visst är det konstigt...
    Men till våren, när det blir bättre väder och pannor inte behöver matas stup i ett, kanske vi kan stråla samman nånstans "i mitten"? DET skulle vara jättekul!!!

    5000 besökare snart! Det du! Trodde jag inte när jag började :-)!

    Ha det gott och var rädd om sig!!!
    Bamsekramen!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis, välförtjänt! Jag läser alla inlägg du skriver. Och jag både förundras och skrattar och blir förgrymmad och snyftar och bara är, när jag läser...

    Och menar du att du tror på reinkarnation? För när maken härjade med avloppet (det som det är stopp i, du vet) så slog det mig att om man verkligen, verkligen missköter sig här i livet, så återföds man nog som ett sånt där "rensband". Om du vet vad man gör med ett sånt. Uäk. Och i den stunden beslöt jag mig för att bli en ädel och from människa. Jo. *skrattar*

    Ha det så gott, goa du :o)

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket för den fina awarden.
    Blev alldeles rörd.=)

    Har gjort uppgifterna som följde.

    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Koola Viola; NU blir jag ju ännu malligare!!! Är ju alldeles stum av beundran för ditt sätt att skriva. Brukar läsa för pappa (i telefon) och han skrattar så han nästan trillar av pinn :-)!
    Och det är jättejättenyttigt för gamla gubar att skratta så där riktigt gott! Förlänger nog livet en hel massa!

    Och jo; detta med reinkranation fick jag "lära" mig av min mormor. Hon var helt övertygad och jag var väldigt förtjust i henne och övertygad om att hon hade rätt i allt hon sa (tror nog att hon skarvade en aning ibland, ha, ha). Men det lät så vettigt när hon förklarade.
    Och så håller jag ju på med mina tarotkort och runor och där finns en hel del att hämta. Tycker jag! Och tyckandet är ju (än så länge) fritt!
    Men jag kan tala om att RENSBAND vill jag INTE bli!!! Funderar på att bli en sån där lat hund som Nalle... Det skulle passa mig bra, det ;-)!

    Ha det jättegott och var rädd om sig!!!

    SvaraRadera
  6. Jenny (bc owner); Du är väl värd en jäkla massa awarder!
    Ska slinka in till din sida och kika ;-)!

    Jättekramen!!!

    SvaraRadera
  7. Åååå nej du inga mardrömmar om dig inte ;D avsolut inte. Ta du åt dig lapa & njut vännen, det är du värd flera gånger om.
    Visst vore det kul att träffas det måste vi ordna när den förbenade kyla & allt vitt försvunnet, när det blir VÅR VÅR tror aldrig jag längtat så efter vår som denna vinter.
    Kram på dig igen!!

    Anniqua

    Ps vaddå inte väntat dig ryktet sprider sig när det är något bra det vet du väl Ds










    Kram på dig igen ;D

    Anniqua

    SvaraRadera
  8. Anniqua; Den här vintern har (och är) för eländig! Har sprungit ut till panneländet ett otal gånger nu. Misstänker att det är snorkallt här imorgonbitti ändå...
    Nä; vår vill jag ha NU! Har en förskräcklig tussilagoabstinens och är ju dessutom rätt så skräckslagen för att köra när det är halt (SAAB eller inte; halt är det!!!)...
    Men visst måste vi försöka fixa en träff i vår? DET är något att se fram emot det!!!

    Natti, natti!
    Tror jag ger pannan en omgång ved till, sen ger jag upp! Extra filtar och yllesockor så överlever man nog denna natten också, ha, ha!

    Kramen!

    SvaraRadera
  9. OOOOO TACKAR ödmjukast!! Det var inte illa! Lite trist att jag då håller stängt.. ;-D
    Måste ta ett beslut snart...

    Japp jag ska fundera och fila på awardämnet!
    Tack bock & kram!

    SvaraRadera
  10. Och jag håller med Hugan här....
    "Jag som håller stängt" för tillfället. Va synd!

    Men jag gör som Hugan..funderar vidare på hur jag ska ha det!
    Kanske när det lättar låser jag upp dörren för världen igen?

    Men jag bugar och niger alldeles jättemycket för den fina awarden!!
    Och för dina goa ord, inte minst!!
    Desamma du!
    Vilken tur vi har?
    Att vi finns och kan läsa, prata, träffas över en kopp kaffe lite då och då...((:

    Och VÅR blir det snart, för det står så i almanackan ju!
    Snart är januari slut och februari är lite kortare och i mars börjar det.....
    Joooo! SNART är det vår, vännen!!
    Håll ut.
    Kram söstra mi och tack och bock igen!!
    (Ska göra "awardgrejset" snarast i min blogg!)
    //Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!