Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 26 januari 2010

Nu är det bara att hoppas...

... att allt går bra för SAAB och att de anställda äntligen får lite ro.
Det måste ha varit alldeles för j-vligt jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan som dom har fått göra.
Och så är jag givetvis väldigt glad för att favoritmärket får en chans till!
För det är avgjort en bil för lite knubbiga tanter som bor i skogens djup Girl Winking...
Tror att grunden till min stora förtjusning i just SAAB las redan när jag och pappan var ute och övningskörde i den gamle vita tvåtaktaren.
Och det ÄR en väldigt rolig bil att köra. Har varit väldigt nöjd med "alla" mina! (En 99, en 900turbo och nu en 9000) Och framförallt sitter jag väldigt bra i den. Viktigt när ryggen inte vill som jag!!!

Så det var riktigt roligt att höra på nyheterna ikväll!!!

Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2Diamond 2

I övrigt har jag upptäckt en "ny" sjukdom!
Jo, minsann!
Varannandagsmigrän.

Jo, alldeles nyuppfunnen är den.
Har inte sett något om detta tillstånd i läkarböckerna (inte för jag har några, men jag har lånat på bibblan en gång för länge sen och DÅ hittade jag inte något om detta).

Tänkte jag skulle göra mig en förmögenhet på detta.
Jag menar; det är så jäkla tråkigt att ha migrän, så då skulle det kunna lätta upp det hela lite om man kan donera sig till forskningen.
En liten stund varannan dag.
Helst i hemmiljö. Min.

Fast jag antar (hoppas) att Uffe och Nalle inte skulle släppa in några vitrockar ens i hallen.
Dom skulle nog bli ruggigt misstänksamma, tror jag (hoppas jag).
För jag tycker ju att dom bör ta sitt vakthundsansvar på allvar!
Egentligen tycker jag det.

Fast inte när dom skäller på "den lede fi", för den skummisen får vi liksom aldrig riktigt kläm på...
Undrar om vi inte är lika nyfikna alla tre och undrar hur han/hon/den/det ser ut  - egentligen...


4 kommentarer:

  1. SAAB är min favvisbil också, maken har oftast det som tjänstebil. Jag tycker man gliider fram, stadigt :o)

    Varannandagsmigrän har jag aldrig heller hört talas om - med det finns faktiskt varannan vecka-migrän! Svärmor hade det, huvudvärk som på beställning tisd-tors varannan vecka, och gick till slut till läkare för det. Och då fick hon beskedet att det hette nåt spec (som jag inte minns) och innebar migrän varannan vecka, bestämda dagar. Knäppt med sant ;o)

    SvaraRadera
  2. Ja, i dag GRATTAR VI SAAB och alla deras anställda!
    Radion står ju alltid på här hemma och jag har SÅR i öronen av allt "SAAB-pratet"!!
    Men jag förstår att många är lättade och slipper se en hel "stad i sorg"...
    Det hade ju drabbat hårt här i Västra Götaland och framför allt i min grannstad Trollhättan.

    "Den lede Fi" ja......akta dej för den! Tur att du har ett par bastanta pälsbeklädda "män" som vaktar dej och ditt hus!!
    DOM släpper inte in vem som helst....Haha!

    Kram på dej och ha en bra dag (trots att det är klabbig snö och blåsigt och kallt som fasen....):

    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej underbara du!!
    Ja, fy det måste va fruktansvärt att kastas så mellan hopp & förtvivlan!! Skönt att det löst sig så här långt iallafall!!

    Låter inte helt omöjligt med VARDAX MIGRÄN!!

    Har du fått in pengarna??
    Har ju ingen dator nu så jag skriver från jobb datorn..ajabaja Tina...fniss...
    Va rädd om dig denna snöiga dag!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Koola Viola; Det sägs ju att SAAB-ägare är ett trofast släkte :-)... Och det ÄR bra bilar, det är det!!!

    Hmm, då kanske det FINNS varannandagsmigrän redan också? Skit! Jag som tänkte göra mig en förmögenhet på att ha gjort denna märkliga upptäckt...
    Fast det dyker bara upp periodvis och jag misstänker starkt att det är jag som gör saker som framkallar det hela. Som att åka och handla *suckar*...

    Ha det gott idag! Rekomenderar inomhusaktiviteter i snöyran ;-)!

    Kram!!!

    ******************************

    Jenny; Ja, det måste vara en lättnad både för dom som är anställda på själva fabriken och alla underleverantörer... Och för mig som är ett sant SAAB-freak! Och S som håller igång gamle "Klimpen". Han är faktiskt värre däran än jag! Säkert!!!

    Funderar lite på om jag verkligen vill veta vad/vem den här "lede fi" är... Jag menar; det KAN ju vara nåt riktigt läskigt... Huuuu!!!

    Ha det gott i snöyran du med!
    Var rädder om sig, söstra mi!!!

    Bamsekramen!!!

    *****************************

    Tina; Jodå! Pengarna har kommit in!
    Och visst är det gott att det har löst sig så här långt med SAAB! Måste ju vara en stor lättnad för massor med folk!

    Får du verkligen sitta och blogga på arbetstid ;-)?! Ajabaja!!!
    Tråkigt att det tar sån tid med din dator. Visst blir man mer eller mindre beroende av att kolla sina bloggvänner?!

    Ha det bra idag, vännen, och var rädd om sig!!!

    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!