Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 29 januari 2010

Men jag gjorde det!!!

 

Ungefär så här känner jag mig efter allt härjande idag...
Blir så irriterad när jag inte kan göra det jag vill (eller vill och vill; måste, bör).
Konstigt nog så kommer huvudvärken redan medan jag är i dammsugartagen.
För bara några veckor sedan klarade jag mig till några timmar efter städeriet.
Och det var bättre för städandet! 
För då kunde jag (ibland; sällan men ändå) ta mig för att verkligen torka golven och inte bara vifta lite hjälplöst med moppen här och där...

Nåja; nu är det gjort för denna veckan 
(har dammallergi, det är därför jag är piskad att åtminstone försöka hålla undan lite)...

Och nu ska det bara eldas lite till och sedan blir det sängläge!

Och då kan man ju drömma om;



För, oj, vad jag längtar efter våren!
Tänk när man får se  grusvägen igen, utan det där halkiga vita (även om det visst kan vara fint; vid jul och så )....
"På en byväg om våren är det lerigt och dant...."

6 kommentarer:

  1. Hoppas du sovit gott o drömt om Tussilagos, ja visst vill man ha vår...NU !!!! Men håll ut, den kommer, jag lovar.
    Kram på dig du tappra kvinna.

    SvaraRadera
  2. Mia; Ska försöka tänka på det! Att våren faktiskt kommer (så småningom)...
    Kallt som attan idag, -18 imorse när vovvarna och jag skulle ut. Nalle uppskattade det INTE!
    Men solen skiner och nu ska vi försöka oss på en promenad igen :-)!

    En jättekram till dig och var rädder om sig!!!

    SvaraRadera
  3. stackars svärmor med sin migrän.suck.
    hoppas att den lättar snart så den inte kommer så tätt hela tiden.
    läser din blogg ofta så man vet hur du mår och vad du gör.
    i Falköping är allt bra.
    ska iväg snart och titta på bröllopstårtan=)))
    krya på dig.
    kram från svärdotter och din son

    SvaraRadera
  4. Har nå lest dine to siste innlegg .. du skriver slik at jeg må le - til tross for at det du skriver om kan være tøft nok :o)

    Takk for trivelige tilbakemeldinger på bloggen min. Det blir jeg veldig glad for. Minstejenta er nå i mye bedre form og sitter nå på en mini-laptop ved siden av meg og spiller myscene-spill .. se her mamma - se her mamma .. hele tiden .. *sukk* :o)

    Ha ei fortsatt superfin helg!

    Klem fra meg :o)

    SvaraRadera
  5. jossan; Älskar er!!!
    Kram!

    ********************************

    Torilpia; Så skönt att tösen mår bättre! Visst är det jobbigt när barnen inte mår bra? Man blir ju lite orolig (minst sagt!)...

    Har förresten min dotter boende och arbetande i Oslo!!! Och hon verkar trivas jättebra. Fast jag vill förstås ha henne på närmare håll ;-)!

    Ha en fin helg och sköt om dig!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  6. vi älskar dig med.
    många kramar från oss.
    och ta hand om dig

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!