Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

lördag 16 januari 2010

Dagen efter städeriet...

Igår ägnade jag mig åt att (hmm) städa...




Idag har jag...


Och dessutom blir det strömavbrott titt som tätt...
Undrar varför?! Och varför i jisse namn det händer precis när jag har satt på kaffet??
Inte blåser det så där speciellt, inte snöar det, inte är det mildväder
(för då kunde man ju tänka sig att snön som ligger på träden blir TUNG)...
Så denna dagen går till historien som en "liggaisängenochtrynadag".
Och det kanske kan behövas nån gång ibland?!

Uffe och Nalle njuter av tillvaron i alla fall...
Och jag funderar på att trots allt investera i öronproppar...
För de fjäderprydda tycker också att det är jättelajban att matten ligger och trynar i "deras" kupé...

Nu ska jag dra mig ner till "gästsängen" och de hojtande pippisarna och sussiga vovvarna.
Tror jag tar med mig en eller annan kisse också.
Så jag inte känner mig ensam ....

Livet är underbart!!!




6 kommentarer:

  1. Det kan inte möjligen vara hackspetten den här gången också? Annacarin

    SvaraRadera
  2. Huvva!
    Ja, de e de ja säjjer!!
    Att hålla på så och städa KAN ge biverkningar dagen efter!

    Jag gjorde samma sak i går och se...jag har också haft skallebank hela dagen lång.
    Livsfarligt e va det är!

    Länge Leve dammråttorna!
    Hehe....och katterna har ju något att jaga inomhus nu när det är så rackarns kallt!

    Kram på dej, och hoppas du mår bättre i morgon.
    Krama djuren!
    //Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja, det det jag alltid sagt - städa kan vara farligt. Jag får inte migrän, men ont i axlar och nacke. Ibland blir man tvungen och då är det bara att gilla läget.
    Herrn är allergisk bl.a. mot damm, så när hans ögon börja rinna då måste dammsugaren fram.
    Tycker som du: livet är underbart.
    Gonatt kram från Viola

    SvaraRadera
  4. Annacarin; He, he... Trooor inte det... Nej, det var visst något med något ställverk denna gången *suck*! Mycket avbrott har det varit här sista tiden. Korta, men ofta... Lite enerverande!

    Kramen!

    *******************************

    Jenny; Man tycker ju att jag efter över tjugo år borde VETA att jag inte kan fixa allt på en dag... Men jag var så stressad i fredags (vet inte varför) så jag kämpade på tills jag var färdig, sen stupade jag i säng och fick migrän. Klyftigt, va? Inte ett dugg!!! Idioti!!!

    Kramen, söstra mi!!!

    *******************************

    Polargrevinnan; Har också dammallergi, men jag får eksem och är alltså mer eller mindre tvungen att ta tag i eländet innan det går för långt...
    Men nog ÄR livet underbart, trots allt! Och så är jag ju, som Jenny, nyfiken på vad som ska hända nästa vecka :-)...

    Godmorgonkram (;-)) från mig!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!
    Usch!! Ingen kulig dag du hade igår!!
    Hoppas att denna Söndag blir bättre & att du mår bra idag!!
    Lämnade en liten hälsning på din andra blogg oxå =)
    Kram vännen

    SvaraRadera
  6. Tina; Idag är det lite mer av "huvudet upp" här :-)! Skulle ha bakat, men kom fram till att det var att överdriva, ha, ha... Och det är ju en dag imorgon också!
    Får väl "kila över" till andra bloggen och se vad du har plitat ner där ;-)!

    Ha det jättegott idag och var rädd om sig!
    Kramen!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!