Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

måndag 25 januari 2010

Vimsig som SJUtton!




Den där awarden jag fick, ni vet...
Det stod alldeles klart och tydligt att det var sju bloggare man skulle dela ut den till.
Gjorde jag det? Nejdå, jag var belåten med att ha hittat på sju saker om mig, så jag tappade liksom räkningen där...
Och inte fasen hade jag upptäckt det hela om inte Annacarin hade ringt. Pratade hit och dit om ditt och datt och awarder och då, när man räknar lite mer ordentligt (och någon liksom sätter fingret på felräkningen), kan man ju konstatera att det inte var sju utdelade awarder på min blogg, inte.
Så jag skäms 
Shy Whistler !!!

Och...



... ger awarden till Koola Viola också!
För se hennes blogg är alldeles väldigt läsvärd!!!
Fortsätter hävda att hon gott kunde skriva en bok om sina höns, för dom är alldeles särdeles fantastiska, hennes berättelser om dessa fjäderfän...
Och alla underbara historier om lilla hamsterhunden Hailey...
Har ni inte läst hos henne förut rekommenderar jag ett besök snarast!!!

Alla dom där instruktionerna  finns ju på inlägget där jag lyckades felräkna alldeles förskräckligt... (*jättesuck*)

Och jag ville ju egentligen dela ut den till ALLA, för det är så många som skriver så bra och roligt och berättar om glädje och sorg så man blir alldeles "fast" i läsandet och glömmer både middag och hundpromenader.
Och middagarna kan jag kanske vara utan, men Uffe och Nalle klagar bittert när jag sitter alldeles som fastklistrad vid datorn och helt enkelt viftar lite planlöst med handen och muttrar att "lugna ner er, jag ska bara..."
Hmmm, var har jag hört det förut???
Undrar om det inte finns åtminstone fyra "M-barn" som hade detta som favorituttryck när mamman ville att dom (t.ex) skulle städa sina rum?!
"Jag ska bara..."
Tja; helt klart användbart!!!



5 kommentarer:

  1. Hu goa du, vilka snälla ord om min blogg :o)
    Jag blir alldeles rörd och varm och glad! Tack tack :D

    Och angående bokeriet får vi väl se... bloggen får väl vara "ett första utkast". Lite otvunget och bara roligt, liksom :o)

    Men tack igen för dina härliga ord, jag blir såå glad av att läsa dem :o)

    Jag har haft awarden hos mig en gång innan, så den här gången tror jag att jag bara tackar och tar emot och njuuter. Tack!! :o)

    SvaraRadera
  2. Koola Viola; Vassego!!!
    Brukar läsa hos dig när jag känner mig lite nere... Särskilt den där med "ägglingen"! Den får mig alltid att gapskratta! Det är inte många texter man klarar att roas av gång efter annan!

    Jättekram till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej....
    Förstår att du är trött var ju nästan 20 grader inatt igen. Jag har ingen panna att mata men en braskamin, kl 5 gav jag upp suck. Å halt är det var tvungen att rycka ut för att hjälpa pappa (en propp hade gått å han ser ju inte) Det går ju an på stora vägen men sista biten är snösörja & under är blank is dessutom smalt för snövallar är ju livrädd att hamna i någon bilsida. Vågar inte tänka på vad som händer om de kommer 1-4 dm med snö som de hotat med till onsdag. Man får väl bunkra imorgon så kan man vara insnöad (mer än vanligt menar jag hihi).
    Hörru har du annonserat om din blogg helt plötsligt är det snart 5100 *asg* (skoja lite, roligt är de att så många hittar till din blogg tycker jag)
    Hoppas du har de bra blir nog jobbig natt igen vi har redan 16 grader kallt igen suck suck
    Sänder värmande kramar sköt om dig.

    Anniqua

    SvaraRadera
  4. Märkte inte ens att du missat nåt. Kan bero på att vi båda är lika förvirrade emellanåt.;-)
    Koola Viola är verkligen värd en award.
    Håller med dig om hon minsann kunde knåpa ihop en bok.=) Skulle garanterat bli en storsäljare.=D

    Kramkram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Anniqua; Ja, fy fasen för mer snö! Jag hoppas att jag lyckades få med det jag behövde när jag virrade runt i stan igår...
    Idag är det migrändag igen... Tror du det finns någon sjukdom som heter "varannandagsmigrän"? För då tror jag banne mig att jag har drabbats av en sån.
    Ska försöka "säkra" det som måste säkras innan blåsten kommer. Och då blir det välan strömavbrott igen, förstås... Då gäller det att jag kommer ihåg hur fasen man kör igång aggregatet. Med mitt minne blir det inte lätt!!!
    Se till att du kör försiktigt när du är ute på vift!!! Jädrar vad halt det är på småvägarna!

    En varm kramelikram tebax!!!

    *******************************

    bc owner; Vi kanske ska se till att vi står först i kön när Koola Viola väl får för sig att knåpa ihop den där boken?! Tänk så praktiskt att ha en sån när man är lite deppig och degig...
    I all synnerhet om det blir strömlöst. För då kan det ju vara vissa problem med att använda datorn ;-)!

    Skönt att du också är lite virrig, så jag slipper känna mig ensam! Jag brukar skylla på ålder och viss medfödd vimsighet... Vad skyller du på?

    Kramen tebax!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!