Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 19 januari 2010

Går nog i ide



 Vaknade inatt av att migränen "galopperade"...

Uffe var väl trött efter sitt jagande efter "den lede fi" igår, för han snarkade gott.

Första gången på länge jag fick migrän med aura. Ni som har sån migrän vet vad jag pratar (skriver) om! Stjärnfall är trevligt - utomhus och låååångt borta.
Inte i mitt sovrum och precis framför ögonen på mig.
Tryckte i mig TVÅ zoomig och försökte sova...

Halvsov till klockan var bortåt (hjäääälp!!!) halv åtta... Och "hjälpet" är befogat, för allt jag ska göra tar en oherrans tid.
Och jag som skulle fixa och styra och åka och ta ut pengar till ved!

Jo, det är dags - igen!
Så imorgon är jag väl lika eländig som idag...

Men att åka in till stan med blixtrande huvudvärk tilltalade inte mig så där värst vidare.
Ringde till affären i Timmele för att höra om dom möjligen hade så pass med pengar i kassan att jag kunde göra ett uttag hos dom. Men njet... Folk handlar med kort nuförtiden. Och det är ju bra, rent "stöldmässigt" så att säga. Men när man behöver ta ut pengar och inte vill migränköra till stan, då är det förkastligt!

Tur i oturen; bankkontoret i Dalum hade öppet!!! Och dit är det ju inte så långt.
Däremot gick det ooootroooooligt saaaaaakta idag...
Men det var inte bara jag som var försiktig! För jösses så spårigt och eländigt det var på lilla vägen.

Inte "mina" sexhundra meter; där har det inte varit någon vidare trafik sen det blev plogat och snön ligger kvar, vit och (hmmm, ok då) fin, men det tog en jäkla tid att köra en och en halv mil ner till Dalum, kan jag tala om.
Ringde M och förklarade att jag inte vågade åka "ensam" så hon fick allt "hänga med". Ifall, ifall jag skulle köra i sjön eller nåt...
Mobiltelefoner är allt bra att ha ibland !
Och ska man sjöbada är det ju trevligt med sällskap...

Snart dags att gå ut till pannan och ta sista turen med vovvarna.
Så får det väl bli en migräntablett till. Och förhoppningsvis lite sömn.
Så jag orkar hiva in veden imorgon...
Ja, jösses, så roligt man kan ha!!!

Man kanske skulle gå i ide tills det blir vår?
Överväger om det inte vore ett bra alternativ.
Får väl anställa nån som tar hand om matningen av djuren om dom nu bestämmer sig för att inte hänga med på mattens idéer...







6 kommentarer:

  1. Kikar in och lämnar en godnattkram, en styrkekram, och en tröstekram....

    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Usch ja ,migrän kunde man vart utan,hoppas det e bättre nu !!kram kram =)

    SvaraRadera
  3. Ja du nu längtar man verkligen till våren! Jag tittar igenom mitt bildarkiv med bilder från våren/sommaren och då känns allt så hoppfullt igen... just nu är det svårt att föreställa sig krokusar och grönt gräs, men det kommer! Och det kan inte vara sååå långt kvar? *stirrar argt på snön*

    Ta hand om dig, stora kramar /Sandy

    SvaraRadera
  4. Hej Kära du!!!
    Vet att det var ett tag sedan jag skrev till dig, men jag har varit såååå TRÖTT & mitt huve har varit som ditt migränigt suck suck. Hoppas att du mår bättre men f_n vet, med tanke på att det är ved leverans igen. Det brukar ju kosta på kroppen. Är så trött på detta kalla antar att du oxå är det. Jag har ju turen att jag fick min ved tidig höst så jag slipper ju det, men det gör ju inte du tycker synd om!!!! Många tröste & varma kramar till dig!!!
    Anniqua

    SvaraRadera
  5. men å ett sånt elände....men kan du inte få ett litet uppskov med vedbetalning en sån här gång..?

    Hoppas det blivit bättre nu!!
    Omtänksamma kramar till dej!

    SvaraRadera
  6. Jenny; Sitter och tar åt mig av alla kramarna!!! och skickar en jättebamsestor tebax!

    *********************************
    Pixi; Nä, undrar vad det var för en stjärna som "uppfann" det gisslet?! Ont gör det och sur blir man...

    Kramen!

    **********************************

    Sandy; Liiiider av en förskräcklig tussilagoabstinens... Och jag tror fåglarna lääängtar efter färska björklöv...

    Se till att du är rädder om dig, sösterdotera mi!!!
    En stor bamsekram!!!

    ********************************

    Anniqua; Undrade allt var du hade tagit vägen! Det är väl attan vad den där migränen ställer till det! Jobbigt är det!
    Veden inkånkad och jag har ONT, men nu ska det strax intagas en styck extra värktablett och gås och läggas sig!
    Och hoppas att det är bättre imorgon!

    Var rädd om dig!!!
    Varm kram tebax!!!

    *********************************

    Huga; Jo, hade det krisat ordentligt hade jag nog fått betala senare, men det är ju det här med maten... Var ju ändå tvungen att köpa hem lite mjölk och andra nödvändigheter. Och EFTER vedbäreriet är jag inte i skick att köra på ett par dagar. Benen vill liksom inte göra som jag vill och irriterande nog "vinner" benen. Varenda jäkla gång! Orättvist är det!!!

    Gottar mig åt dina omtänksamma kramar och skickar likadana tebax!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!