Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

fredag 1 januari 2010

Borttappat minne och uthyrda hus


Det börjar ju bra... inte. 
(Fast ändå rätt skapligt! Inget ovanligt har egentligen hänt hittills... Och det får man vara tacksam för!!!)

Jag har tappat minnet!!!
Ja, inte det där vanliga som man bör ha i knoppen (i alla fall inte mer än vanligt, är väl bäst att tillägga. Teflonen är relativt nylagd, tydligen)
Nej, det är det där lilla fjåniga som man sparar ner dokument och bilder från datorn på. Kommer ta mig sjutton inte ens ihåg vad det heter... Kan bli svårt att hitta det när jag inte vet "vem" jag ska hojta på...


Eftersom datorn fortfarande anser att jag inte behöver komma in i mitt vanliga konto, men har gått med på att jag i nåder får titta på bilderna, hade jag någon sån där lite långsökt idé om att jag kunde spara ner bilderna på ett sånt däringa minne och sedan föra över dom till mitt nygjorda lite allmäna konto och i och med detta kunna använda bilderna på bloggen...
Invecklat???
Tycker jag med!!!

Ännu mer invecklat blir det ju när detta minne är alldeles undanstoppat på något ställe som säkert var jättejättebra när jag la eländet där, men som numera är alldeles jättehemligt.
För mig i  alla fall, för inte sjutton hittar jag det hur jag söker...

Och det där huset i Larv är larvigt nog redan borta från "Blocket". 
Kan ju vara en anledning till att jag inte fick något svar när jag ringde... Och mailade... 
Men nog kunde dom kosta på sig att svara och tala om att huset var uthyrt? 
Tycker jag!
Synd, för det var liksom lite skevt och "sletet" och det kändes som om det passade en lite skev och "sleten" Uffematte på pricken!



Men skam den som ger sig! Jag fortsätter leta!!!
Min tanke är att jag ska försöka hålla mig i Älvsborg, Skaraborg sisådär ungefär... 
Kanske åt Mullsjöhållet, men känner att jag vill komma närmare yngste sonen (hoppas han inte läser här, he, he!). 

Fördelen med detta vore väl att jag skulle hamna lite mer "centralt" mellan de tre M-sönerna. Dotera bor ju i Norge, så för hennes del kvittar det nog var jag bor, hon har en bit att åka hur vi än gör!
Och så har jag ju "söstera mi" i Bohuslän, och det vore ju trevligt om vi kom lite närmre varandra... 

Det har snöat här mest hela dagen, men det har inte blivit så där värst mycket av det...
Och även om det är lite jobbigt med snö (tycker jag!) så är det vansinnigt vackert ute! 
Och det har ju varit "rena sommaren" ute idag! "Bara" omkring -10 mitt på dagen... Men eftersom det var relativt vindstilla kändes det rätt ok!

Och förresten kan jag meddela att jag lyckades hålla mig vaken så att jag hann se "Grevinnan och betjänten", men efter det slocknade jag som ett ljus i den där eländiga TV-sov-stolen... 
Vaknade igen när "stor-M" ringde och yrade om äppelpaj och vaniljsås (ORÄTTVIST!!!!) och lyckades hålla mig åtminstone halvvaken halva "Sömnlös i Seattle", sen kvicknade jag till igen lagom till "Tennysons nyårsklockor"...
Och sen var det rätt kört! Det smälldes både här och där runt om här... VARFÖR måste det LÅTA så förtvivlat??? Finns det inga såna där raketer som bara puffar och blir tjusiga?
Hade två herrar hund som var mäkta upprörda över detta oväsen.
Nej, dom är INTE rädda, men dom är absolut motståndare till smällande!
Urfånigt, tycker dom/vi!!! 
Men uppenbarligen finns det fler som gillar det...

Ska ta och "mata" pannan och se till att komma i säng i tid ikväll...
Sovmornar är liksom rätt uteslutna här.
Ja, Selma bor ju här!
Och hon kan "knacka" på sovrumsdörren hon!!!
Med eftertryck, så att säga  Brows... 


Ha en allatiders början på det nya decenniet!


Good Night






6 kommentarer:

  1. Maila mig på sic_kans@hotmail.com så ska du få en inbjudan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också tappat minnet. Fick ett sånt på jobbet, som jag tog hem och la på ett säkert ställe. Väldigt säkert, för jag kan inte hitta det.

    Tycker också att raketer kan pysa lite bara, förstår inte att de ska låta som krig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!
    Jag troratt min blogg lider av samma åkomma.. tappat minnet.. för jag kan inte skriva idag & jag hade planerat att städa ur min blogg idag & göra lite fint där.. men det sket sig.. få bli en annan dag.. hurmf...

    Hoppas du får en fin Lördag vännen & att du mår bra!!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. USB-minne kanske? Annacarin

    SvaraRadera
  5. Ja, inte ge upp mesamma inte!
    Ditt "krokiga slott" finns någonstans därute och bara väntar på att du ska flytta in i det!
    Jag håller mina tummar...det vet du!

    Och det där med "smälleriandet"....så urbota fånigt va???
    Och det finns väl för böveln så mycket annat grannt att vila ögonen på??
    Nej, förbjud dårskaperiet och bura in dom som busar....):

    Kram på dej....Nu ska jag gå och äta middag!
    //Jenny

    SvaraRadera
  6. Sickan; Mailar snarast :-)! Är en aning trög idag... Fryyyyser!

    Kramen!!!

    ***********************************

    imse; Varför är dom däringa minnena så ynkepynkesmå för? Det är alldeles för lätt att lägga ett sånt på såna där jättebra ställen (när man lägger dom där) som man inte har en chans att hitta igen!
    Skit är det!!!

    Ha det gott och god fortsättning på 2010!

    *****************************

    Tina; Var alldeles nyss inne på din blogg och såg att minnet hade kommit tillbaka ;-)!
    Jättefin bakgrund!!!

    Kramen!!!!

    *********************************

    Annacarin; Jo, kom på det när vi var i skogen och glömde det tills vi var hemma och minnet (inte själva USB-minnet alltså) dök upp när jag läste din kommentar. Ett fickminne måste nog införskaffas inom en snar framtid... Det börjar bli rent löjligt detta!!!

    Kramen och puss till lilla Imse!!!

    ***********************************

    Jenny; Klart jag fortsätter leta! Tror också att mitt lilla "krok-slott" finns någonstans och bara väntar på att bli misshandlat av mig och zooet :-)!

    Tack för SMSet igår! Hade nog missat programmet annars!!!

    Kramen söstra mi!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!