Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

söndag 31 januari 2010

Nalles dag hela dan!

 

Kolla vilken belåten liten Nalle som har krupit upp till dotter M och blir klappad och gosad med! (Dottern fick låna mormors, dvs min mammas, kofta, det ÄR kallt här!)
Uffe försöker knöka sig så nära han kan, men får väl för en gångs skull finna sig i att det faktiskt ÄR Nalles dag!

Grisöra och tuggben har dom fått vovvarna...
Och lite budapestbakelse dagen till ära Cake 3...

Och nu sitter matten och funderar på om det ska satsas på ett hundtäcke till lille Nalle... 
Om jag kan hitta något vattenavvisande med fleecefoder till en billig penning får jag nog investera i ett sådant. För Nalle far inte väl av varken regn eller kyla på "knoserna"... Han linkar och haltar när han har varit ute i kylan en stund och så vill vi inte ha det! 

Och han har inte fått något så där speciellt av matten på födelsedagen, så ett löfte om ett täcke är väl det minsta han kan begära, eller hur?
Tur att UffeHund klarar sig utan! För bara tanken på att klä på en hund som hoppar och steppar när det blir tal om att gå ut är liksom bara för mycket Rolling Eyes...

Och nu ska det bli steppa av, för det är nog dags för en liten tur i kylan igen...
Fast helst inte längre än till pannrummet om Nalle och matten får bestämma (det får vi inte).


 

9 kommentarer:

  1. grattis Nalle önskar Jazper med matte. Jo jag kan rekommendera täcke, prova, det är jätteskönt mot lilla kroppen. Man håller sig både torr o varm, jag lovar.
    Stor födelsedagskram från oss båda, en kram till matte oxå såklart.

    SvaraRadera
  2. Det är väl klart att lille Nalle ska ha ett täcke.

    Gamla tanten Embla har både tröja och täcke. Har man kortare ben än en tax så blir det lätt kyligt på en liten tanthund.
    Kate ska snart få ett täcke hon med. Jag har sån tur att jag har tyg över från när vi sydde ett föltäcke till min fölis för några år sedan.
    Nu ska jag bara hitta lillebrors fleecebyxor.
    De ska få sätta livet till och bli foder i täcket.
    Japp, lillebror har godkänt. Det var t.o.m hans idé.=O

    En massa grattiskramar till Nalle.

    kramkram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har tittat runt lite på din blogg - trevligt :-) Du har jättesöta kissor, speciellt Nittra!
    Klappa om födelsedagsbarnet från oss!

    SvaraRadera
  4. Mia; Ja, nu har Nalle blivit så firad så han är alldeles snurrig i bollen och har slocknat med hakan på tuggbenet (man vet ju inte om nån sån där katt snor det om man lämnar det obevakat,ha, ha).
    Har kikat på hundtäcken på nätet och tror jag har hittat ett som visserligen är lite tråkigt, men både fodrat med fleece och vattenavvisande. Verkar ju rätt ok?!

    En bamsekram tillbaka från oss!!!

    ********************************

    bc owner; Tänk om jag vore lite händig och kunde fixa det hela själv... Men jag misstänker skarpt att det blir något av kaos om jag försöker...
    Det får nog bli ett färdigt inhandlat på postorder (i vanlig ordning). Affärerna här i stan tar alldeles för bra betalt.

    Kramen och sköt om dig!!!

    ******************************

    Fru Venus; Så roligt att du kikar in! Kul att du tycker bloggen är trevlig. (Lite rörig, men don efter person så att säga)

    Nittra är en mycket speciell liten dam. Och idag är hon alldeles glad för att hon har fått träffa sin "riktiga matte". Jag är bara mormormatte och det smäller liksom inte lika högt i Nittras värld :-)!

    Födelsedagsbarnet sover nu och ska väckas lite försiktigt för vidare "transport" till sovrummet och sin (och Uffes) säng...
    Han har haft en heldag, lille Nalle . Tror han är väldans nöjd!

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott till lilla killen! Jag hade en 10årig golden tik här i fredags som med största bestämdhet talade om att hon var minsann så liten och därför var hennes självklara plats i mitt knä...
    Hundar är underbara små varelser!
    Hoppas att du inte fryser ihjäl!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Nämen ooo vilket kalas! Grattis till Nalle!! Hoppas du hittar nåt täcke till dina pälsvänner, det är en kall vinter...en riktig vinter hälsar hon som sitter hemma med snuva och eldar ty ute är det knappa 27 grader. Minus alltså.

    Ta hand om dej och dina vänner!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Annica; Ja här var det cirkus igår! Nalle gillar avgjort att fylla år och tyckte väl att vi kunde fortsätta idag :-)... Uffe, den stackaren, var avundsjuk igår, men det blir ju hans tur i mitten på denna månaden. Han blir 8 år, den lurifaxen...

    Cirkulationspumpen hade lagt av inatt, så jag TRODDE nog att jag skulle frysa ihjäl imorse... Men nu funkar allt igen och det är ju inte så kallt idag, så det lär väl bli någorlunda varmt om ett par timmar.

    Kramen och sköt om sig!!!

    ********************************

    Huga; Hade minus tjugo på morgonen igår och det räcker till... Brrr!
    Ska ta tag i täck-problemet när kommer hem från bibblan/affären... Det hotas med ett par decimeter snö imorgon, så det är väl bäst att passa på medan det går att komma ut här...

    Kramen i kylan!!!

    SvaraRadera
  8. Hej underbara du!!
    Vill bara ge dig världens varmaste kram!!! Så glad & tacksam för "korset" du gjorde till mig. Har läst det många ggr & är så impad av allt du fick fram =))

    Önskar dig en underbar dag & ge voven en kram från mig oxå. Han ser ut att trivas mycket bra på bilden =))
    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Gratulerer til Nalle :o) Håper han får nytt "hundtäcke" snart :o)

    Ha en kjempetrivelig ny uke - og så får vi håpe kulden slipper taket snart .. :o)

    Klemmer!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!