Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

tisdag 5 januari 2010

Trodde jag var hjärtlös :-)



Ett sånt här litet hjärta har väl de flesta som minne av dopet?
Jag har (igår trodde jag hade) ett liknande som jag fick av min mormor.
Numera bär jag det varje dag (utom när läkarna får för sig att jag ska röntgas för att dom ska se det jag redan vet; suck) tillsammans med ett litet hänge med granater (gåva från min älskade mamma) och en namnbricka i guld som min moster har förärat mig... (Matrikariatet runt halsen; inte illa va?)

I alla fall fick jag plötsligt en sån där konstig känsla i magen... Så där lite hisnande... Och känner efter på halsbandet...
Hjärtat var alldeles borta!!!
Började givetvis springa runt så där planlöst, som man gör när man blir alldeles förskräckt, och leta.

Insåg efter en liten stund att det var lika bra att lägga ner det projektet... Ett guldhjärta är mycket litet och huset är rätt mycket större. Har man dessutom katter som mer än gärna lattjar med det dom hittar ( i all synnerhet om det är litet och blankt och lätt att kicka iväg) kan ju såna små pinaler hamna precis var som helst.

MEN, när jag gick här och var duktig och dammsög (med öronen på skaft utifallatt det skulle rassla misstänkt i röret) kom jag att tänka på att det kändes jäkligt konstigt i min ena sko när jag var och handlade. iddes jag inte göra något åt det hela, men nu skulle det undersökas vad det var som spökade där... Och si!!! Ut ur skon trillar "mormors hjärta"...
Om jag blev glad?
Gissa ...

Och så började jag fundera...
Det kanske är så att det var en liten "fin vink" från min mormor?! (Det har hänt förr!!!)
Allt är kanske inte så hopplöst som det verkar vid första anblicken?

För på något sätt löser sig säkert allt till det bästa! Och hjärtat ska få komma till en mycket duktig guldsmed, som har en butik i Ulricehamn, och få en ny "ögla" så att det säkert stannar på kedjan hos mig...



7 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Å, visst va det en liten hälsning från din mormor =)
    En mycket fin hälsning & sann!!
    Kunde inte låta bli .. fnissade lite när jag läste om hur du for omkring i huset.. fniss.. känner igen det =)
    Skönt att du fann hjärtat!!!
    Ha en underbar dag!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Tina; Antagligen ser man otroligt fånig ut när man rusar runt och viftar med kuddar och filtar och mattor och vad fasen man får tag i :-)!
    Och det var nog tur att jag hittade igen mitt hjärta, det betyder väldigt mycket för mig, för min mormor var en väldigt speciell människa. En klar favorit!!!

    Ha det jättegott i kylan ;-)!

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken historia...hhur hamnade den i skon? Fundrar på det. Men som jag skrev tidigare så väntar säkert ditt hus runt hörnet r övertygad om det ;D Förstår att hjärtat är viktigt går ju liksom inte att ersätta med ett nytt är ju avselut inte samma sak. Hoppas du mår bra i skogen här hs oxx är det 11 grader kallt, och snön vräker ner suck suck, känner redan av hur ont det gör i kroppen onnan man ffår undan det, får fjäska med lill dotera att hjälpa mig. Hoppas att du inte får lika mycket blir ju extra mycket att plumsa i för dig, för hundarna måste ju ut. Måste säga att jag tycker denna viner räcker nu!!!!!! Skickar VARMA KRAMAR för jag har fått upp tempraturen inne till 20 grader drygt. Sköt om sig Anniqua

    SvaraRadera
  4. GÅ dit ditt HJÄRTA ber dig!

    Eller: FÖLJ ditt HJÄRTA!

    Klart "Mormor" språkar lite me dej...((;

    Kram bästaste du och plocka fram fler långkalsonger!
    Kylan ska visst hålla i ett par dagar till och dessutom bli ännu värre!
    Va rädder om dej...och du! Molltass har FÖRST fått sin puss på nosen...sen har jag lyft honom i nackskinnet från bordet i tv-rummet ett par-tre gånger ikväll...sen somnade han i knävecken på mej medan jag så "Paradiset" på fyran!
    OCH så fick han smaka leverpastejmacka och det var gott, sa han...((:
    //kram, Jenny
    Ps. På torsdag är Molltass 9 veckor och han längtar efter en ny matte nu....Ska jag skicka han på posten till dej? D.s

    SvaraRadera
  5. Men så underbart! Absolut att det var en hälsning.

    SvaraRadera
  6. Anniqua; Ja du, hur sjutton hjärtat hamnade där kan jag nog grubbla på i evigheter :-)! Ingen aning!!!

    Har som väl är inte blivit så mycket snö här, men kallt är det! Brrrr! Det är jobbigt med värken nu, men det är väl bara att "gilla läget", antar jag... Hjälper ju inte att gnälla, även om det lättar lite på trycket ;-)!

    Vi får väl efterlysa våren i "Radio sju", he, he...
    Tänk när de första tussilagona blommar.... Abstinens får jag; tussilagoabstinens!!!

    Kramen tebax och var rädd om sig!!!

    ************************************

    Jenny; Hälsa Molltazz att han är efterlängtad... Frågan är väl bara hur sjutton han ska komma hit?! Kan ju inte vara borta härifrån så länge nu när det måste eldas hela tiden...
    Fundererar så det osar bränt!!!

    Och jo; nog var det lilla mormor som hittade på bus igen! Hon är helt omöjlig hon!!!
    Tänk vad man saknar vissa människor!
    Idag är ju en sån där dag och tankarna kretsar väldigt mycket kring mamma och mormor... Två starka kvinnor som har betytt så otroligt mycket för mig, inte minst som förebilder...

    Kramen, bästaste söstra mi och var rädd om sig och minst två långkalsingar måste du ha om du går ut!!! (Som "storasöster" har man faktiskt rätt att härja liiite ;-)!!!)

    SvaraRadera
  7. Haha! TVÅ par långkalsonger????
    Då kommer jag ÄNNU MER att se ut som en MICHELINGUBBE juuuu!

    Ja du....hur den där Molltassen ska ta sej till Flårekulla får vi klura på...
    Din Dotter....Hon ska möjligtvis inte hälsa på dej snart för hon borde väl passera strax utanför mitt!?? Jag kunde ju möta upp...

    Kram på dej söstra mi, och dra själv på dej TVÅ par "långkisar"!
    //Jenny

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!