Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

onsdag 27 januari 2010

Snacka om innesittarväder!

Snowstorm

Det har börjat blåsa!
Inte så där värst mycket, men i kombination med en aning snöyra blir det alldeles för mycket för Nalle och mig!
Innan frukost är det rent övermäktigt!!!

Vi har börjat bearbeta Uffe och försöker förklara poängen med att inte gå ut för ofta och för länge när det både blåser och snöar...
Uffe har någon konstig förkärlek för att vara ute vare sig det är sol eller regn eller, som idag, snöstorm (fast det är det inte, inte än i alla fall; bara jag som är lite kinkig) .

Har föreställt mig att det får bli en dag i läsande läge...
Håller på med en lånebok, en deckare, som är rätt så spännande.
Peter Robinson, "Mörkrets alla färger".
Den är snart slutläst, så det blir till att inventera bibliotekskassen och kolla vad som finns där.
Reading
För ut tänker jag gå så lite som möjligt!
Det här vädret är i allra högsta grad värkframkallande.
Och det är så besvärligt att linka när man ska gå i snö.
Jag menar; det är ju en aning jobbigt att spatsera omkring när man får snö upp över skorna i alla fall. Och linkar man dessutom blir det liksom lite irriterad stämning (milt sagt). Får nog en aning kort stubin vid såna tillfällen.

Kicking Dirt

Men kaffe och macka gör mig glad!
 

 
Tänker på ett kort jag fick av mamma när jag precis hade flyttat hit.
På framsidan stod det;
"Livet har sina goda stunder!"

Och det har det ju!
Livet!
Om man tänker efter...
Noga...



12 kommentarer:

  1. Ha ha, jag pratade med grannen igår och sa "Hu att det kommer bli snöstorm i morgon" och han sa att "nä inte ska det bli snöstorm i morgon".
    "Jomenvisst", sa jag, "det ska ju både snöa och blåsa. Det är snöstorm det". Och han bara skakade på huvudet.

    Hailey och jag har varit ute en lång runda i skogen på morgonen, och det var vältajmat för nu vräker snön ner. Så jag gör som du, plockar upp min bok och läser istället :o)
    (Fast jag kanske borde jobba lite också...)

    SvaraRadera
  2. Nä, håll dig inne idag. Har varit ute o halkat omkring i skog o mark. Kom hem precis innan det underkylda regnet damp ner. Men det skiftar fort, nu snöar det igen. Jepp, här blåser det oxå "småspik". Skönast att vara inne. Har nu fått fyr i kaminen oxå så man börjar tina upp. Men, hmmm, veden är snart slut. Tror du man kan få hundar att gå ut o hämta ved?
    ha det gott o va rädd om dig i halkan. Kram.

    SvaraRadera
  3. Koola Viola; Ja, om vad som räknas som snöstorm är meningarna delade... Håller för min del stenhårt på att det räcker med lite, lite snö och lite, lite vind... Nalle är helt på min linje! Vi liiiiider. Uffe skakar på knoppen och tycker vi är mesiga :-).

    Ha det gott idag!!!
    Kram!

    *********************************

    Mia; Har försökt få Uffe att gå ut och lägga på pannan. Han skyller på att han inte kan öppna dörren... Illa!!!
    Nog hade det varit mer praktiskt om den i hushållet som tycker det är ok att vara ute i snö och blåst hade tagit pannvakten?

    Ska gå och slänga mig i gästrummet med en bok och försöka att INTE titta ut. Det är smått deprimerande tycker jag...

    Ha det gott du med! Och halka för sjutton inte...

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  4. Hej kära vännen!!!
    Ja då är man mer insnöad än vanligt *asg*. Och att skotta är ju ingen mening de blåser ju igen innan man gjort en tredjedel. Läsa är inget för mig idag migränet ligger på lur å då är det bättre att avstå.
    Den där Uffe hunden har han isbjörns blod i sina ådrer tro ;D efter som han aldrig får nog.
    Det hade ju varit himla praktiskt om han hade kunnat sköta pannan för då hade han ju kommit ut & du hade sluppit. Kan det finnas sådan kurser tror du? Det kanske vore något att uppfinna annars.
    Min lilla har kvällsmöte idag inte utan att man är lite orolig innan hon är hemma, det är ju halt under all snö som behagar komma ner.
    Men säger som vissa andra EN dag närmre VÅREN är vi alltid något.
    Var ute & gav fåglarna mat tror aldrig jag sett så mycket små fåglar runt matborden som idag de har de inte lätt i snöblåsten. Dessutom hade jag tio koltrastar på besök, så där rök mina äpplen med de behöver de bättre än jag ;D
    Sköt om dig kära vän & massor av KRAMAR till dig

    Anniqua

    SvaraRadera
  5. Ja det är helt rätt, livet har goda stunder, det gäller bara att ta vara på dom ;))
    kram

    SvaraRadera
  6. Anniqua; Ja, du! Det yr duktigt runt lilla huset...
    Fick ringa sotaren idag och påpeka att det kanske inte går att köra in här imorgon. Har jag tur kommer sopbilen först och dom brukar ju kunna ta sig in även om det är rätt mycket snö.
    Har precis försökt skotta mig fram till pannrummet. Phu!!!

    Här har det också varit många fåglar idag. Usch, så frusna dom har sett ut! Och massor med mat har det gått åt...

    Var rädd om sig och en stoooor varm kram till dig!!!

    *****************************

    Bibban; Jo, nog har det det! Goda stunder, livet alltså...
    Även om nu inte snöyra tillhör mina favoritväder. Men å andra sidan är det gott att sitta inne med en god kopp kaffe och titta ut... Som sagt; det finns bra saker mitt i det man tycker är pest ;-)!

    Kramen till dig!!!

    SvaraRadera
  7. Tittar in och tackar för kommentaren på min blogg :)

    Jag har hört att det snöat rejält lite överallt idag så själv är jag nästan lite besviken. (Hunden med för hon ÄLSKAR snö!) Här har det mest slaskat och den snön som tidigare låg börjar se riktigt blöt och ledsen ut. Det kommer att bli glashalt här när det fryser på inatt.

    Men det är klart att snö i skorna är ju inget kul det heller ;)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Ja - livet har sine gode sider :o) Heldigvis oppdager man flere og flere av dem ettersom tiden går.

    Ha en trivelig, snørik lesekveld!

    Med hilsen fra Torilpia

    SvaraRadera
  9. ja ibland kan man få leta länge efter de där gulstunderna...men de kan finnas många pyttesmå under en dag åxå :) Här har det nu lugnat ner sig, men blivit kallare istället...tur man kan hålla sig värmen med städning!

    släpp nu ut Uffe på lite snö nosning!
    Ha en skön dag
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. gulDstunderna ska det ju va...


    :-)

    SvaraRadera
  11. Dittodattan; Tackar för kommentaren :-)...
    Och här kom det inte så mycket snö som det påstods i radion hela långa dagen... Men vi har så det räcker ändå. Men här har det inte slaskat och det är ju en fördel, trots allt!

    Får väl ta och gå ut och "spåra" lite till Nalle, han gillar inte att få snö på lilla maggen. Och det får han ju rätt snart med dom korta benen han har.
    Han gillar snö i "lagoma" portioner. Vi är lite kinkiga Nalleman och jag...
    Uffe är alldeles galen i att kuta runt som en tok i snön. Är helt övertygad om att han gapskrattar när han plöjer fram!

    Ha det gott!!!

    ********************************

    Torilpia; Så roligt att du kikade in!
    Och jo; man blir liksom lite mer uppmärksam på dom här "guldstunderna" med tiden!
    Det gäller ju att njuta av det man kan!

    Ha det jättebra idag!!!

    ********************************

    Hugan; Ibland skriver fingrarna fortare än man tänker ;-)!
    Men visst ligger det något i det Torilpia skrev; att man uppskattar dom där stunderna mer nu?!
    Det är ju roligt att man fortfarande kan upptäcka att det finns saker att uppskatta! Fast det är kallt och snöyrar ute :-)!
    Men idag är det lugnt!
    Och inte så himla kallt heller...
    Så nu ska jag njuta av det idag, ha, ha!!!

    Jättekramen till dig!!!

    SvaraRadera
  12. Ja, Livet har sina goda stunder, det har du rätt i. Synd bara att det är så svårt att plocka fram dem när man är djupt nere. Det är lättare att glädjas åt dem när man redan mår bra. Ha en underbar dag inomhus.

    kramkram

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!