Hej och VÄLKOMMEN!!!

Roligt att Du kikar in!
Lämna gärna en liten kommentar innan Du försvinner ut i cyberrymden igen!

Ha det bra och var rädd om Dig!

torsdag 28 januari 2010

Ibland undrar jag varför det tjatas så hemskt om dessa "klass 1-2-3"-varningar i radion.
Man kan ju för sjutton tro att världen håller på att gå under, ju!
(och när jag skriver radion, menar jag den lokala kanalen, hur det har varit på andra håll vet jag ju inte!!!)

Igår var det ett himla hallå hela långa dagen och jag gick och väntade på det obligatoriska strömavbrottet och riktigt peppade mig för igångsättning av aggregat.
Det är nämligen lite kinkigt i vilken ordning man puttar i sladdar och knäpper på knappar och... Och med mitt skrala minne är det lite halvläskigt att ge sig på den där mackapären. För det blir INTE bra om man gör fel! Det är en sak som är säker!!!

Men inte fasen kom det mycket snö och inte blåste det in i bängen...
För som det gicks på i radion (den alldeles lokala kanalen) trodde jag att vi skulle få snö upp över skorstenen och taket låg i farozonen för bortblåsning.
Obehagligt och kallt och ruggigt var det, men som sagt; inte så att det behövde varnas för. Inte hos oss i alla fall!

Fast i och för sig kunde ju Nalle och jag hävda att det faktiskt var "klass-nånting"-varning, så att utevistelser av det längre slaget var helt omöjliga att genomföra. Och vi (Nalle och jag) är ju lite griniga vad det gäller väder och vind...
Så det är bra att ha något "klokt" att säga till Uffe så att han verkligen förstår att inomhusaktiviteter är att föredra såna dagar.

Trafikvarningarna däremot har jag full förståelse för.
För visst drev snön.
Det syntes på den mödosamt skottade gången...
Shoveling Snow
Och att det är superduperbesvärligt att köra bil i det väglaget är ju helt klart!

Men det känns liksom som om det blir alldeles för mycket av det goda...

Och idag kom sopbilen och hämtade mina två små påsar sopor och sotaren kom och sotade och förklarade att han ville då inte prata med hyresvärden om pannan.
För den guben hade han haft relativt högljutt gapande och klagande i luren när det hade sotats i hyresvärdshuset.
Och se den gubben (hyresvärden) gillade han (sotaren) inte alls.

Det var ju något vi kunde vara överens om i alla fall... *suckar*
Att vi inte gillar hyresvärden nåt vidare, alltså.
Men det behöver tydligen bytas en plåt som sitter högst upp i eldstaden i pannan.

Så nu måste jag på något sätt övertyga den där tråkmånsen om att detta är av nöden tvunget att göras.
Helgen är räddad (inte)...

 Men på SÖNDAG är det FÖDELSEDAG här i huset i skogen!!!
Jajamensan!
Lille Nalle fyller fyra år...
Och det måste ju uppmärksammas på nåt sätt.
Happy Birthday
Så helgen är ju inte helt körd Smile!!!

Och som vanligt hänger det lite i luften detta med veckostädandet... Jag skjuter upp och skjuter upp och inte blir det bättre av det.
Har tvätt i tvättstugan och golv som avgjort är "inte rena" och säkert en massa annat som jag har blundat för.
Men ryggen och jag är inte sams. Inte ett dugg!
Och så vet jag ju att migränen kommer som ett brev på posten när jag har härjat runt.

Å andra sidan blir det ju inte lättare att få rent här om man väntar...
Så det är väl bara att bita i det sura äpplet och ta tag i eländet...
MoppingCleaning The ToiletWashing DishesLaundryVacuuming
Uj, uj, uj, vad jag ska härja runt imorgon!
(Kanske Tongue Out....)

Ha det gott! Och kör försiktigt om ni ska ut!
Det ÄR halt!!!


9 kommentarer:

  1. Veckostädning? Vilken vecka då? Annacarin

    SvaraRadera
  2. Annacarin; Tja; nån gång i framtiden, antar jag, ha, ha!

    SvaraRadera
  3. Städning försöker jag oftast skjuta upp, till nån gång i framtiden. Eventuellt.

    Och snövarning borde man nog utfärda här. "Pulsar fram".

    Kram

    SvaraRadera
  4. Städa...hmmm det har jag inte tänkt på att man måste göra, men det skulle nog behövas efter min framfart i köket idag hehe
    Kram

    SvaraRadera
  5. imse; Det värsta är väl att sk-ten liksom klonar sig om man väntar för länge med städvansinnet...

    Pulsar liiiite, men det kom inte alls så mycket snö som dom gnatade om på "Radio sjuhärad"... Hade kunnat ge sjutton i alla skräckfantasier om aggregatet ;-)!

    Ha det gott!
    Kram!!!

    ***************************

    Bibban; Undrar vem som drar fram så mycket grejer i köket när det bakas? Har du också någon sån där konstig inneboende som bara ställer till oreda ;-)?

    Kramen!!!

    SvaraRadera
  6. Jag jåller helt med dig om att dessa varningar är LÖJLIGA: Självklart ska man berätta om vädret om framförallt informera om när väglaget blir äsmre (för det är ju underligt att vana förare inte begriper det själva?!)
    men dessa överdriva hysterier jämt.... Panikslagna svenskar, ps vi är nordbor och har alltid bott hyfsat nära övre polcirkeln och har väl LITE viklingablod i ådrorna?? Varje år blir det panik när första snön kommer: NÄMEN DÅ MÅSTE VI JU BYTA TILL VINTERDÄCK O VOJNE VOJNE!! Döööö, ja i år igen...
    Och sen detta med pandemier och epedemier.... när kom pesten igen? suck....
    Hur som helst, lycka till med veckostädningen, jag tycker du är redig i alla fall!! Tänk "guuuud vad duktig jag är" och dansa runt med ett fåigt leende på läpparna, det brukar kunna hjälpa inspirationen ibland. Och musik från filmen MamaMia.

    Stora kramen från Sandy!!

    SvaraRadera
  7. *sjunger*
    -Oooooo, vad en liten Gumma kan gnoooooo.....

    Hehe...diskar du med DEN hastigheten som "Smajlis-gumman" gör så ska du inte klaga! *asgarv*

    Och dom där "varningarna"!??
    Dom tycker jag alltid kommer när det INTE blir så jäkligt...
    Och NÄR det är jäkligt...ja, då hör man ingenting!?

    Jag skulle vilja höra en "VÅR-VARNING" å det snaraste för jag fryyyyser denna "spookiga" fullmåne-natt.
    "NÅGOT" finns där ute i natt för mina hundar kan inte komma till ro. Dom springer fram och tillbaka här inne och "gruffar" hela tiden så nu har jag satt mej här vid datorn...
    VEM kan sova när dom härjar på det viset?
    Jaja...Hoppas du sussar gott i alla fall!
    Kram från "Söstra di"!

    SvaraRadera
  8. Oj så de fejas här på sidan *asg*
    Så du fick inte mycket snö. Det fick jag 14 cm å så vind så det ligger i drivor (på fel ställe) så då är jag mera insnöad än du ;D Tack för det kära du hihi.
    Men som väl är har jag världens snällaste granne så han har gjort ett spår för lilla bilen med sin snöslunga. Mina armar,ben och nacker tackar för det. Så då är det bara att plumsa runt å skotta till vedboden för det är ju så djäkla kallt igen suckar så veden går åt fort. Får däremot plumsa för att ge fåglarna mat annars får jag skottaa halva tomten & det är inte att tänka på.
    De där med dammråttor & kloning tror jag defenift på kan inte förstå var allt kommer ifrån.
    Hoppas att du inte slitit ut dig så att du kan ha en SKÖN fredags kväll.
    Många kramar å sköt om sig.

    Anniqua

    SvaraRadera
  9. Sandy; Det är rätt märkligt det där varneriet... För när det verkligen blir oväder är det minsann ingen som ens piper om det...

    Städet är klart och jag är färdig ;-)!

    Kramen!!!

    *****************************

    Jenny; Nej; jag diskar INTE i den hastigheten. Lyckas panga ett eller annat glas ändå. Och inte har jag ägnat mig åt disken idag, den får allt snällt vänta till en annan dag (har du hört den förut?)

    Lova att du hör av dig om du hör någon viska om VÅR-varning!
    Jisses, vad trött jag är på snö...

    Ha det gott och sköt om dig, söstra mi!!!

    Kramen!!!

    ****************************

    Anniqua; Tror det har varit MYCKET kloning här! Fasen så det ser ut när man är på "villinte" humör några dagar...
    Phu!!!
    Får också plumsa till fågelmatarstället... Såg att någon fräck pippi har lagt beslag på HELA nötpåsen... Inte sjysst mot kompisarna.

    Nä, nu får jag nog snart ge mig! Har skallebank så det blixtrar! Det är det jag alltid har sagt; städning är livsfarligt!!!

    Värmande bamsekram och var rädd om sig!!!

    SvaraRadera

Jag blir glad om du skriver en rad :-)!